Home Logistics 3 PL Ahead Logistics – Investiţiile ţin temperaturile sub control

Ahead Logistics – Investiţiile ţin temperaturile sub control

Ahead Logistics – Investiţiile ţin temperaturile sub control

Piaţa de transport la temperatură controlată este un domeniu cu multe restricţii, în care cuvântul de ordine este respectarea nevoilor specifice de păstrare a mărfurilor, de-a lungul întregului lanţ logistic. Clienţii sunt mereu în căutarea unui furnizor experimentat, care să livreze marfă proaspătă şi/sau congelată pe distanţe scurte, medii sau lungi, în cele mai bune condiţii.

În cei 9 ani de prezenţă pe piaţa din România, compania Ahead Logistics și-a construit un nume pe acest segment, devenind un partener de încredere pentru producătorii mari de alimente, retaileri și firmele mari de distribuţie, oferind mereu cele mai bune servicii de transport și flexibilitate. Mai multe detalii despre activitatea Ahead Logistics și despre evoluţia pieţei de transport la temperatură controlată, din România, ne-a oferit chiar directorul general al companiei, Mircea Mănescu.

Intermodal&Logistic: Cum a evoluat segmentul de transport în prima jumătate a acestui an?

Mircea Mănescu: Anul acesta acest segment a fost influenţat destul de mult de reducerea TVA-ului la alimente: în mai, cu o lună înainte de implementarea noii măsuri, a existat o scădere a comenzilor pentru că toată lumea aștepta aplicarea noului TVA. În iunie, însă, volumele au crescut cu 10% peste valoarea normală, ceea ce a compensate pierderile respective. Pentru Ahead Logistics, prima jumătate a lui 2015 a însemnat realizarea unor investiţii: am achiziţionat trei camioane și urmează să cumpărăm alte patru. La achiziţie, negociem destul de mult cu producătorii, deoarece preţul camionului se reflectă în tarif. Din păcate, trecerea la Euro 6 a însemnat și o creștere semnificativă a preţului la camioanele noi, iar Ahead Logistics, în calitate de companie care achiziţionează numai camioane noi, a simţit acest impact.

Intermodal&Logistic: Cât la sută din activitatea companiei este ocupată de segmental de temperatură controlată și ce flotă deţine Ahead Logistics pe acest segment?

Mircea Mănescu: Segmentul de temperatură controlată ocupă 75% din totalul activităţii companiei, 23% este ocupat de segmentul pe mărfuri generale, iar restul de 2% de partea de depozitare (avem depozitul propriu la Ploiești unde putem stoca peste 6.500 de paleţi). Majoritatea clienţilor provin din zona de FMCG. În proporţie de 85-90% suntem focusaţi la nivel naţional, iar restul de 10-15% pe transport internaţional, unde ne axăm pe importuri din Germania, Olanda, Belgia. 99% din flota Ahead Logistics este dedicată transportului la temperatură controlată: avem 34 de camioane cu frig și 4 cu prelată, dotate cu echipamente ThermoKing și Carrier.

Intermodal&Logistic: Cu ce tipuri de cerinţe special venite din partea clienţilor v-aţi confruntat pe acest segment?

Mircea Mănescu: Clienţii sunt foarte stricţi pe partea de diagramă de temperatură controlată, vor ca lanţul de frig să se respecte. Pentru marfa fresh, plaja de temperatură este cuprinsă între 0-4 grade, pentru cea congelată între -18 grade și -20 de grade, fructele și legumele între 10-16 grade, iar medicamentele între 0-4 grade sau chiar 18 grade. Pentru a nu exista deviaţii de la temperatura din camion, am dotat camioanele proprii cu sisteme GPS (o parte din flotă este echipată cu GPS pe semiremorcă), prin intermediul căruia poţi urmări temperatura din interior. De asemenea, semiremorcile sunt dotate și cu imprimante speciale care printează felul în care a evoluat temperatura. La livrare, fiecărui client i se predă diagrama de temperature și acesta poate verifica dacă marfa a fost transportată în condiţii optime.

Intermodal&Logistic: Cum rezolvaţi problemavârfurilor de sezon?

Mircea Mănescu: Perioadele foarte aglomerate (Crăciunul, Paștele și perioada iulie-august) sunt gestionate cu ajutorul subcontractorilor noștri și cu terţi care ne închiriază camioanele lor. Lunar, efectuăm în jur de 1.000 de curse cu alţi transportatori, adică subînchiriem anumite curse. Într-o perioadă aglomerată, se pot transporta și 700 de tone pe zi. Într-o perioadă obișnuită, însă, media este de 350 de tone pe zi, respective 1.000-1.200 de paleţi, dar sunt zile în care se poate ajunge și la 2.000 de paleţi transportaţi.

Intermodal&Logistic: Cum a optimizat Ahead Logistics operaţiunile de transport la temperatură controlată, pentru mai multă eficienţă?

Mircea Mănescu: În primul rând prin investiţii constante: camioanele și semiremorcile Ahead Logistics sunt moderne, iar rata defecţiunilor e mult mai scăzută faţă de cei care au camioane foarte vechi. Suntem atenţi și la calitatea combustibilului pentru că și acolo sunt anumiţi furnizori care nu livrează combustibil de calitate, care poate crea defecţiuni tehnice. De asemenea, încercăm pe cât posibil să evităm situaţiile în care camioanele să se întoarcă goale.

Intermodal&Logistic: Care sunt cele mai importante avantaje competitive ale Ahead Logistics?

Mircea Mănescu: Mai întâi de toate, flexibilitatea, faptul că ne pliem pe procedurile clientului și că îi oferim anumite soluţii și un raport calitate-preţ cât mai bun. De asemenea, investim tot mai mult în echipamente noi, într-o flotă modernă, avem angajaţi profesioniști, dispeceri disponibili 24/24 h, care lucrează în două schimburi pe două zone geografice, din București (pe zona Moldova și sudul României) și Turda (pentru Transilvania). Șoferii sunt verificaţi în permanenţă prin GPS, iar clientul este informat oricând dacă apare o problemă sau trebuie rezolvată operativ o anumită situaţie.

Intermodal&Logistic: Ce întrebări ar trebui să își pună clientul atunci când alege un transportator pe temperature controlată?

Mircea Mănescu: Clienţii sunt foarte sensibili la preţ, dar au simţit pe propria piele că nu întotdeauna preţul cel mai mic înseamnă și calitate. Există transportatori care oferă preţuri pe care nu le pot susţine și cer o majorare a tarifelor sau care nu mai pot ţine pasul și nu mai onorează contractul. Înainte de toate, clienţii trebuie să se bazeze pe experienţa transportatorului. O firmă mare care este de mulţi ani pe piaţă, are experienţă, poate suporta o daună de marfă și poate face faţă operativ unor probleme mai mari. Au fost cazuri în care anumiţi client semnau contracte cu oricine le bătea la ușă și apoi, după ce le dispăreau camioane întregi de marfă, realizau că au făcut o mare greșeală.

Intermodal&Logistic: Care sunt obiectivele pe care Ahead Logistics și le-a propus pentru 2015?

Mircea Mănescu: Obiectivul principal este acela de a ne dezvolta cât mai mult, dar în mod constant și sustenabil. Anul trecut, cifra de afaceri a crescut cu 1 milion de euro, respectiv 15% faţă de 2013, la 6,8 milioane de euro. Pentru 2015 ne-am propus să atingem o cifră de afaceri de 8 milioane de euro, dar înainte de toate ne dorim să avem o creștere constantă, sustenabilă.

« Flotele foarte mari îi determină pe transportatori să meargă la negocieri cumva cu ideea de low cost în minte, de preţuri mici, pentru ca flota să nu rămână neutilizată. Low cost pe piaţa de transport nu trebuie însă să însemne preţuri de dumping. » Mircea MănescuManaging Director  Ahead Logistics