Home Logistics Curierat și e-commerce Businessul Nemo Express a crescut cu 29% în 2016

Businessul Nemo Express a crescut cu 29% în 2016

Businessul Nemo Express a crescut cu 29% în 2016

Nemo Express, companie de curierat înfiinţată în 2002, a reușit să se impună pe piaţa autohtonă de livrări express și curierat, dezvoltând o reţea naţională cu o acoperire de 100% pentru întreg teritoriul României.

În 2016, Nemo Express a înregistrat o creștere a cifrei de afaceri de 29%, creștere determinată în cea mai mare parte de dezvoltarea continuă a e-commerce-ului intern, atât B2B cât și B2C, ambele segmente înregistrând creșteri considerabile. De asemenea, creșterea traficului de mărfuri a fost favorizată și de trendul ascendent înregistrat de comenzile clienţilor ocazionali și intensificarea activităţilor clienţilor tradiţionali (din afara e-commerce). “Comenzile online au cunoscut și ele o creștere impresionantă, mulţi dintre clienţii tradiţionali îndreptându-se către multitudinea de facilităţi asigurate de „myAWB” – noua platformă online de la Nemo Express” declară reprezentanţii companiei. Dacă în 2015, Nemo Express asigura un trafic de mărfuri cuprins între 280 și 300 tone/ zilnic, în 2016, volumele s-au situatîn jurul valorii de 300 tone / zilnic, 2-2,5% din aceste volume reprezentând colete cu dimensiuni atipice. Cererea pentru astfel de colete este, în general constantă, creșterea traficului fiind proporţională cu mărirea capacităţii de transport a flotei Nemo Express de-a lungul timpului. Ponderea serviciului de curierat internaţional la Nemo Express se află în aceeași marjă cu cea înregistrată și la celelalte companii domestice de profil din România, în sensul în care nu depășește cinci procente. Serviciile de curierat intern acoperă diferenţa.

Investiţii în eficienţă

Categoriile de mărfuri care au generat creșterea volumelor în prima jumătate a lui 2016 sunt cele care domină de mai mulţi ani piaţa B2B de comerţ electronic. “Vorbim de produse din domeniul IT&C, electrocasnice, electronice, piese de schimb pentru industria auto, articole pentru casa și grădină, produse conexe industriei agricole și fashion (ultimele două categorii de produse aflându-se într-o evidentă dezvoltare)” spun reprezentanţii Nemo Express. Aceștia au în plan pentru următorul an o serie de soluţii de eficientizare a activităţilor din zona de eCommerce având ca scop principal degrevarea proprietarilor de magazine online de etape logistice consumatoare de timp și energie. “Acestea le vor oferi clientilor noștri o relaxare operaţională și timp suplimentar pentru celelalte activităţi caracteristice de marketing-vânzări online sau Customer Suport” De asemenea, tot în zona serviciilor pentru e-commerce se prefigurează și o reţea de tip pick-up, care va începe iniţial cu 2-3 locaţii experimentale, urmând ca în funcţie de succesul acestora să fie implementantă la nivelul întregului sistem. “Ideea principală pe care vom merge va fi aceea de a îmbunătăţi în permanenţă procesul de livrare și de a scădea rata de retur pentru clienţii care au încheiat un contract de transport cu Nemo Express.”

NEMO EXPRESS a fost înfiinţată în anul 2002 ca o consecinţă a contextului economic, fiind o rezultantă a necesităţilor existente pe piaţa logistică și de curierat din acea perioadă. Bazele noii entităţi au fost puse de specialiști în domeniu, profesioniști cu mare experienţă în industria de profil. Succesul start-up-ului a fost o confirmare firească a abordării corecte a bazelor afacerii, care a beneficiat din start de o logistică bine pusă la punct și o infrastructură completă. Nemo Express a dezvoltat o reţea naţională cu o acoperire de 100% pentru întreg teritoriul României și o flotă modernizată constant. Livrarea expedierilor se face în sistemul ”door to door”, într-un interval de 24 de ore pe tot parcursul ţării, prin intermediul reţelei de curieri – personal angajat și pregătit pentru a putea tuturor solicitărilor.