Home Logistics 3 PL Componenta “verde” a transportului intermodal

Componenta “verde” a transportului intermodal

Componenta “verde” a transportului intermodal

Dacă ne gândim la impactul transportului asupra mediului, acesta este cu siguranţă semnificativ. De aceea, identificarea celor mai bune soluţii, menite să permită transportul mărfurilor din punctul A în punctul B este nu doar binevenită ci chiar necesară.

Transportul intermodal răspunde acestor criterii, aducând în plus și alte avantaje pentru companiile care aleg moduri de transport multiple pentru a-și duce bunurile la destinaţie, cum ar fi eficienţa costurilor și valorificarea la maxim a timpului.

Norbert Vereș, Head of Intermodal Logistics A&N Logistik vorbește despre ceea ce înseamnă componenta verde a transportului intermodal în cadrul companiei A&N Logistik. ”A&N Logistik a sărbătorit în martie 10 ani de existenţă pe piaţa din România. Compania este una dintre puţinele care la acea vreme se încumetau să ia calea transportului intermodal, reușind să conecteze destinaţii precum Rotterdam și Druisburg cu Vestul României, mai exact cu Terminalul Railport din Curtici și mai apoi cu un al doilea terminal din România, Terminalul Allianso din Ploiești. Formând conexiune cu aceste două terminale, amplasate în puncte strategice, am reușit să oferim servicii de transport intermodal clienţilor din nord- vestul ţării, centrul și sudul ţării, făcând și o punte cu Constanţa.

În acest fel le putem oferi clienţilor 90% transport feroviar și 10% transport rutier (de la terminal la client si vice versa), ceea ce are ca rezultat imediat reducerea costurilor de transport și reducerea amprentei de carbon a activităţilor de transport. Pentru mine, transportul intermodal înseamnă viitorul ,,verde’’ în transport. Și părerea mea este susţinută și de clienţii tot mai numeroși care optează pentru acest mod de transport.

Cu conceptul ,,Go Green’’ ne dorim să aducem noi strategii logistice și să oferim servicii de transport cu impact redus pentru mediu. Acest concept de ecologizare a transportului este un trend al zilelor noastre și va fitot mai mult luat în seamă în anii următori, pe măsură ce reglementările privind nivelul poluării mediului generată de transport vor deveni tot mai drastice. Companiile și clienţii noștri devin tot mai coștienţi de conceptul poluării și de faptul că în viitor un factor al reducerii costurilor va fi reducerea emisiilor de CO2. Transportul intermodal reduce emisiile de gaze cu efect de seră cu până la 75% faţă de transportul rutier și este de patru ori mai eficient din punct de vedere al consumului de combustibil. De asemenea, acest mijloc de transport răspunde perfect strategiilor și politicilor de mediu ale clienţilor noștri.

În 2007 conceptul de transport intermodal în România era puţin cunoscut și promovat. Un număr relativ mic de companii implementaseră soluţiile de transport intermodal, dar acest număr a crescut treptat și aproape toate marile fabrici au implementate soluţii de transport intermodal. Într-adevăr, o fabrică care vrea să implementeze un lanţde aprovizionare bazat pe soluţii de transport Intermodal trebuie iniţial să investească în modul în care va recepţiona sau expedia marfa deoarece pe lângă semi-remorci, transportul Intermodal mai cuprinde și alte echipamente de transport, cum ar fi containerele de diferite mărimi sau ISO tankurile  folosite pentru a transporta produse lichide în maximă siguranţă. Produsele din ISO tankuri pentru a putea fi descărcate necesită larândul lor niște echipamente  pe care fabrica respectivă trebuie să le implementeze.  Transportul intermodal se află în creștere de la an la an ca pondere pe piaţa transporturilor și aduce un plus considerabil în economia României, fiind una dintre ramurile de transport cu tendinţe de dezvoltare continua, având un avans faţă de transportul fluvial, aflat încă în curs de dezvoltare.

Este drept că mai sunt de rezolvat unele aspecte pe segmentul de transport Intermodal cum ar fi infrastructura feroviară care momentat impune restricţi de circulaţie pe unele tronsoane crescând  timpii de tranzit sau modernizarea și punerea în funcţiune a unor terminale feroviare pentru a putea oferi clienţilor servicii de transport feroviar cât mai aproape de destinaţia finală și reducând distanţa transportului rutier de la terminal până la destinaţie cât mai mult posibil.”