Home Intermodal DAF XF/CF votat camionul anului 2018

DAF XF/CF votat camionul anului 2018

DAF XF/CF votat camionul anului 2018

Noua gamă de camioane DAF XF/CF a câștigat prestigiosul premiu internaţional “Truck of the Year 2018” în cadrul evenimentului “Solutrans Commercial Vehicle” care a avut loc la Lyon. Cu un scor 104 de voturi, într-o competiţie foarte strânsă, noua gamă de camioane grele a producătorului olandez a surclasat competitori puternici precum Stralis NP cu motor de 460 CP pe gaz comprimat al Iveco, care s-a situat pe locul secund și modelul Scania XT, care a ocupat a treia poziţie.

În conformitate cu regulile “International Truck of the Year” (ITOY), premiul anual este prezentat vehiculului sau modelului individual introdus pe piaţă în ultimele 12 luni, care a contribuit cel mai mult la eficienţa transportului rutier, pe baza mai multor criterii importante care includ inovaţia tehnologică, confortul șoferului, siguranţa rutieră, manevrabilitatea, economia de combustibil, amprenta de mediu și costul total al proprietăţii (TCO). Noile transmisii XF/CF inovatoare, bazate pe șase motoare optimizate în linie MX-11 și MX-13, bine integrat cu cea mai recentă cutie de viteze automată cu 12 trepte ZF Traxon și cu axele spate noile DAF au o manevrabilitate îmbunătăţită, eficienţă sporită a consumului de combustibil și caracteristici de schimbare rapidă a treptelor de viteze.

Membrii juriului “Truck of the Year” au apreciat noile caracteristici de eficienţă energetică ale XF/CF, care includ o combustie îmbunătăţită, o reducere a pierderilor interne prin frecare, auxiliare inteligente, integrarea componentelor de transmisie, strategii diferite de schimbare a vitezelor, funcţii predictive care rulează pe o nouă arhitectură electronică, precum și reduceri de greutate la unele componente cum ar fi sistemul compact după tratare. În special, în timpul unui test extins recent în Belgia și Olanda, membrii juriului IToY au apreciat caracteristicile avansate ale celor mai recente transmisii XF/ F, care permit o economie de combustibil mai mare, atunci când camionul este condus în modul “ecologic”, datorită integrării sporite a motorului și a cutiei de viteze automate echipate cu cea mai recentă funcţie de predicţie a vitezei bazată pe GPS. Rezumând votul juriului, președintele “International Truck of the Year” Gianenrico Griffini, a comentat: “Odată cu introducerea seriei XF/CF, DAF a livrat o gamă de camioane grele, ce stabilește noi standarde în ceea ce privește eficienţa energetică a motorului și performanţa generală “.

Eficienţă mai mare, costuri mai reduse pentru transportatori

După ce la începutul verii, DAF a lansat primele versiuni de camioane CF și XF pentru transportul pe distanţe lungi, în luna septembrie, producătorul olandez a adăugat 11 noi configuraţii de șasiuri: opt autoșasiuri pe construcţia cu 2, 3 și 4 punţi, iar trei capete tractoare cu 3, respectiv 4 punţi. Noile camioane sunt cu 7% mai eficiente din punct de vedere al consumului de combustibil, au o construcţie mai ușoară cu cel puţin 100 kg, ceea ce permite o sarcină utilă crescută, sunt prevăzute cu module integrate pentru carosieri în vederea scurtării timpului de asamblare și asigurării celor mai bune performanţe în aplicaţii, la nivel de clasă. Toate noile camioane lansate de DAF beneficiază de o eficienţă superioară a consumului de carburant, rezultat al unei linii motoare inovative și perfect integrate. Noul șasiu rigid al modelelor CF și XF este prevăzut cu un sistem de post-tratare a gazelor (EAS) ultra-compact, care poate fi acum montat în întregime (ca o singură unitate) între prima și cea de-a doua punte faţă (configuraţie FAD 8×4), creându-se suficient spaţiu extra pentru montarea de picioare suport, cutii de scule sau chiar rezervoare suplimentare de combustibil. Aceste modele beneficiază astfel de o flexibilitate sporită în dispunerea componentelor, precum și de o sarcină utilă suplimentară datorită greutăţii reduse cu 50 kg.

Încărcături mai mari de la 100 până la 250 de kilograme

În mod similar, noua generaţie de capete tractoare și autoșasiuri cu punţi multiple este echipată cu configuraţii de moto-propulsie și evacuare, care sunt în medie cu până la 100 kg mai ușoare, generând o capacitate mai mare de încărcare pentru clienţii DAF. Noile punţi și seturile tandem contribuie la reducerea totală a greutăţii cu până la 250 kg pentru tipurile de șasiu CF FAD 8×4 utilizat în aplicaţii de construcţii.

Caracteristicile cheie ale configuraţiilor cap tractor și punte rigidă

  •   Eficienţă îmbunătăţită de până la 7% a consumului de carburant
  •   Sistem nou de post-tratare a gazelor (EAS) ultra-compact
  •   Încărcătură utilă mai mare de la 100 până la 250 kg
  •   Punte portantă direcţionată electro-hidraulică
  •   Punte portantă nouă, cu set dublu de anvelope
  •   Punte spate nouă, în tandem, dublă motoare, cu reducţie în butuc
  •   Șasiu nou 8×4 cu greutate redusă pentru montare mixer de beton
  •   Cea mai mare accesibilitate pentru carosieri la noile modele CF și XF autoșasiu
  •   Sistem nou și inovativ de monitorizare a energiei bateriilor (BEM)
  •   Motoare noi PACCAR MX-11 și MX-13
  •   Transmisie nouă
  •   Punte spate nouă cu eficienţă crescută
  •   Funcţionalitate software avansată