Home Intermodal Dezvoltarea traficului pe ruta China-Europa

Dezvoltarea traficului pe ruta China-Europa

Dezvoltarea traficului pe ruta China-Europa

“În principiu, avem nevoie de o coordonare mai bună între China și Europa – atât între platformele de plecare din China pentru a distribuţie mai echilibrată a trenurilor pe teritoriul Europei, dar și între platforme și operatorii feroviari, majoritatea provenind din Europa. În plus, există diverse neconcordanţe în Europa, în parte structurale, care trebuie remediate urgent. Avem nevoie de mai multe linii de cale ferată, mai multe locomotive și vagoane, dar și operatori de locomotive” a subliniat Hans Reinhard, Președinte al Grupului European TransEurasia al Operatorilor și Forwarderilor (GETO) și Vice Președinte al Consiliului Coordonator International pe Transporturi Transsiberiene (CCTT) în cadrul celei de-a 26-a adunare general a CCTT, ce a avut loc la Beijing, China.

Evenimentul a adunat peste 240 de delegaţi din 24 de ţări, printre care s-au numărat reprezentanţi ai companiilor feroviare implicate în coridor, Ministerul Transporturilor din Federaţia Rusă, al Serviciului Federal al Vămilor și al Serviciului Federal de Tarife, reprezentanţi ai asociaţiilor, precum GETO, TSIOAJ, CIT, UIC și FIATA, dar și numeroși reprezentanţi ai companiilor de transport și logistică.

Hans Reinhard a analizat în discursul său situaţia curentă a pieţei de transport trenuri-bloc pe ruta China-Europa și potenţialul de dezvoltare în viitor, precizând că în acest moment creșterea traficului pe rutele ce leagă China și Europa se datorează în mare parte subsidiarelor Silk Road Fund. Drept urmare, trebuie luate măsuri pentru a crește atractivitatea acestor rute, traficul trebuie să se dezvolte, iar pentru GETO garantarea serviciilor feroviare pe termen lung este indispensabilă. Pașii următori includ reducerea tarifelor pentru utilizarea infrastructurii de cale ferată, vagoane și containere, astfel încât nivelul curent de preţuri, suportat de subvenţii, să se menţină și în viitor.

Membrii GETO sunt de părere și că este necesar să fie oferite plecări sincronizate care urmăresc un program fix, pentru a reduce timpii de tranzit și crearea unei structuri IT end-to-end pentru o manevrare mai rapidă a containerele și modele de returnare ale acestora atractive. Intensificarea coordonării între platforme și operatorii feroviari este esenţială pentru a îmbunătăţi utilizarea trenurilor, în special în ţările CIS cu o reţea de trenuri mai mare, dar și pentru o distribuţie mai echilibrată a trenurilor în Europa.