Home Logistics Curierat și e-commerce DHL Express, „verde” și eficient

DHL Express, „verde” și eficient

DHL Express, „verde” și eficient

Activităţile de curierat pot fi rapide, orientate către client și nevoile acestuia, dar în același timp orientate și către mediu și reduceream emisiilor poluante.

În cadrul unui Media Tour, organizat de către DHL Express la Amsterdam, reprezentanţi ai presei din toată Europa au putut vedea câteva dintre soluţiile “verzi” pe care compania le utilizează în distribuţia urbană. Amsterdam nu a fost ales doar pentru farmecul său și pentru că prin definiţie este un oraș prietenos cu mediul, ci și pentru că DHL Express a implementat aici model zero-emission pentru livrările last-mile și pentru 2017 și-a stabilit un obiectiv ambiţios: zero emisii poluante pentru livrările în interiorul orașului. Încă din 1997, DHL a introdus ca hub pentru distribuţia coletelor în Amsterdam serviciul DHL Floating Service Center, livrările realizându-se utilizând biciclete, triciclete sau sisteme speciale cum sunt parcycle sau cubicycle, acesta din urmă fiind un proiect pilot lansat în 2015 în Almere. Serviciul de distribuţie pe biciclete s-a extins în mai mult de 11 ţări, acoperind peste 50 de orașe și 80 de rute de livrare, flota incluzând 26.000 biciclete, dintre care 9.000 sunt biciclete sau triciclete electrice. În Olanda, DHL Express a înlocuit 10% din flota de autovehicule cu biciclete, iar aproximativ 60% din rutele urbane sunt acoperite de biciclete. În Amsterdam există 14 rute de livrare cu bicicleta, realizându-se 3.760 de livrări pe săptămână. Programul de protecţie a mediului GoGreen implementat de către DHL Express urmărește să minimizeze impactul activităţilor grupului asupra mediului. Obiectivul companiei este de a îmbunătăţi eficienţa de carbon cu 30% până în 2020 (având ca punct de plecare datele din 2007), până în acest moment eficienţa fiind îmbunătăţită cu 23%.

On Demand Delivery

Cu ocazia Media Tour-ului, reprezentanţii DHL Express au anunţat lansarea unui nou serviciu, On Demand Delivery, care le permite expeditorilor și destinatarilor la nivel global să aleagă dintr-o gamă de opţiuni de livrare standardizate. Cu On Demand Delivery, expeditorii pot alege să activeze opţiuni de livrare specifice și să apeleze la DHL pentru a anunţa destinatarii prin email sau SMS de statusul livrării. La rândul lor, destinatarii pot selecta opţiunea de livrare care li se potrivește cel mai bine prin intermediul website- ului On Demand Delivery. Serviciul este conceput special să răspundă cerinţelor clienţilor internaţionali de pe segmentul e-commerce, majoritatea coletelor fiind livrate către adrese rezidenţiale, iar clienţii finali pun mare accent pe flexibilitate și convenienţă. “Am văzut o creștere ponderii volumelor internaţionale ale DHL Express generate de e-commerce de la 10% în 2013 la mai mult de 20% în 2016” a spus John Pearson. “Această creștere a fost determinată de cererea puternică pentru bunuri premium și de mare valoare pe pieţele globale, dar și de apariţia a noilor start-up-uri din retail care își extind oportunităţile de dezvoltare către pieţele externe și au nevoie de un serviciu doorto- door la nivel global” Acoperind 220 de ţări și teritorii, 2,5 milioane de clienţi, 195 de milioane de livrări anuale TDI (livrări definite de timp), 90.000 de angajaţi și 500.000 de puncte de servicii la nivel global, DHL Express este cea mai internaţională companie din lume. “On Demand Deliveru nu este doar o nouă interfaţă pentru client, reprezintă o îmbunătăţire a reţelei globale, operaţiunile de livrare last-mile fiind proiectate pentru a răspunde cerinţelor livrărilor tranfrontaliere din e-commerce” a explicat Charlie Dobbie, Vice-Președinte Executiv al Reţelei de Operaţiuni, Aviaţie și IT DHL Express. On Demand Delivery este ușor de folosit, website-ul poate fi accesat de pe orice fel de dispozitiv: smartphone, tabletă sau PC și oferă până la șase opţiuni de livrare. Expeditorii pot chiar include propriul logo în specificaţiile pentru clienţi. Destinatarii pot programa o livrare, aranja livrarea către un DHL Service Point sau către o altă adresă și chiar pot cere ca livrarea să fie amânată pe durata vacanţei, de exemplu. Serviciul îmbunătăţește performaţele unei prime livrări, crește gradul de satisfacţie al clientului și face ca procesul de livrare să fie mai eificient. On Demand Delivery va fi disponibil în peste 100 de ţări în 2016 și 2017 și este disponibil în 45 de limbi. DHL Express are o serie de soluţii și servicii în portofoliul său care se adresează segmentului e-commerce și îmbunătăţirii livrărilor last-mile, cum ar fi curse de seară și în weekend, puncte de serviciu/dulapuri, pentru a extinde aria de acoperire a punctelor de service și a oferi alternative de livrare, dar și serviciul ADC (advanced duty collection) – instrument online ce permite consumatorilor să-și plătească taxele online.