Home Logistics 3 PL Ekol dezvoltă era Logistics 4.0

Ekol dezvoltă era Logistics 4.0

Ekol dezvoltă era Logistics 4.0

Cu un nume inspirat din “école”, cuvânt care derivă din latină și înseamnă “școală”, Ekol Logistics pare să însumeze esenţa acestui cuvânt – crearea și menţinerea unui mediu care permite învăţarea, progresul, dezvoltarea.

Cu o nouă strategie de business intitulată Logistics 4.0 și un nou logo, ce amintește de deschiderea de ferestre, de oportunităţi noilor generaţii, Ekol duce ideea de dezvoltare la un nou nivel. În viziunea sa, logistica 4.0 este integrată, interconectată și inovatoare, iar tehnologia este instrumentul care face toate aceste lucruri posibile.

„Ce înseamnă pentru Ekol noua strategie de business Logistics 4.0? Pentru client, totul trebuie să fie simplu. Chiar dacă în spate se află procese complicate și o multitudine de soluţii interconectate, clientul trebuie să perceapă logistica și transportul ca fiind simple. De aceea, în cadrul grupului Ekol, am apelat la tehnologie pentru a-i facilita clientului accesul la serviciile și soluţiile din portofoliul nostru. Cu fiecare serviciu nou adus pe piaţă, încercăm ca lucrurile să fie tot mai ușoare pentru client”. Așa definește Alecsandru Mucenic, Country Manager Ekol România noul concept Logistics 4.0. Și totul pornește de la ceea ce înseamnă grupul Ekol în materie de inovaţie și tehnologie. “Toate soluţiile software, pornind de la TMS, WMS și alte soluţii utilizate în cadrul companiei și până la sistemele GPS și “on board units -OBU”, sunt dezvoltate “in-house”, de către departamentul de R&D, localizat în Turcia. Echipa numără 150 de oameni și anual se investesc aproximativ 6 milioane euro în cercetare și dezvoltare.”

Astăzi, Ekol are o experienţă de peste 25 de ani în domeniu și a devenit o companie globală, cu o prezenţă în 15 ţări și un plan de extindere foarte bine pus la punct. Până la sfârșitul anului 2019, strategia Ekol Logistics vizează deschiderea de filiale în 49 de ţări și 130 de locaţii. Rusia, Kazahstan, SUA, China, Egipt, Norvegia, Suedia, Algeria, Libia, Turkmenistan sunt doar câteva dintre statele în care furnizorul de servicii logistice integrate va fi prezent.

Ekol România atacă piaţa cu noi servicii

Parcursul companiei de la înfiinţare, din 1990 și până în prezent demonstrează că Ekol nu se mulţumește cu sintagma“suficient de bine”, deoarece adaptarea rapidă la nevoile unei pieţe aflată în permanentă schimbare și îmbunătăţirea continuă sunt singurele opţiuni posibile pentru a evolua și a performa pe piaţă. Toate filialele Ekol îmbrăţisează acest principiu, iar Ekol România îl ilustrează foarte bine.

A doua filială a grupului Ekol, după Ekol Germania, compania din România a fost deschisă în 2011 și traversează o perioadă extrem de fastă din punct de vedere al dezvoltării. În 2016, Ekol România a investit într-o nouă flotă de 150 de camioane Mercedes-Benz Actros Euro 6, astfel că acum deţine în parc 225 de unităţi, majoritatea fiind utilizate pentru transporturi pe rute internaţionale în UE, conectând toate HUB-urile Ekol. Și investiţiile în flotă vor continua. O altă investiţie importantă a fost deschiderea unui nou punct de lucru la Timișoara.  “Depozitul a fost deschis în decembrie 2016 pentru a deservi în special clienţii din industria automotive și este folosit cu predilecţie pentru cross-docking.  Există însă și câţiva clienţi pentru care realizăm diverse operaţiuni logistice, depozitare și servicii cu valoare adăugată” explică Country Managerul Ekol România.

De asemenea, din dorinţa de a le pune la dispoziţie clienţilor români  toată gama de servicii, compania a investit și în deschiderea de noi linii de business, precum divizia de Air&Sea, care funcţionează deja de opt luni și beneficiază de o echipă bine închegată, formată din profesioniști cu experienţă în transportul aerian și maritim.

La sfîrșitul anului 2016, Ekol România înregistra o cifră de afaceri de 13 milioane de euro, o creștere de 32% comparativ cu 2015. “Pentru anul 2017 am bugetat o cifră de afaceri de 18 milioane de euro, și judecând după cifrele din primul trimestru și proiectele pe care le-am câștigat, o vom atinge cu siguranţă” spune încrezător Alecsandru Mucenic. 2017 a început cu siguranţă promiţător pentru Ekol România, care din luna iunie a acestui an își va muta birourile într-un nou sediu și un nou depozit clasa A. Astfel, compania își va dubla suprafaţa de depozitare, care va atinge în total 12.000 mp.

Și dacă am vorbit despre planurile de dezvoltare ambiţioase ale grupului Ekol, Alecsandru ne-a vorbit și de strategia sa pentru a crește afacerea Ekol și a deveni unul din primii 10 operatori logistici din România. Până la jumătatea anului 2018, Ekol va avea în România birouri și depozite în Constanţa, Cluj-Napoca și Bacău. „În Q4 intenţionăm să deschidem o reprezentanţă la Cluj-Napoca, iar în 2018 în Q1 sau Q2 va urma deschiderea unui sediu la Bacău. Zona Moldovei este o piaţă care se dezvoltă și este importantă pentru a închide bucla de distribuţie. Pentru ceea ce avem noi nevoie în acest moment, cu Bacău și Constanţa reușim să acoperim întreaga ţară. Distribuţia este un segment către care ne îndreptăm atenţia și ne dorim să-l dezvoltăm. Prin prisma noilor clienţi și a proiectelor logistice pe care le-am câștigat, în special în sectorul de textile, se remarcă necesitatea dezvoltării reţelei de distribuţie, lucru pe care de altfel îl și facem și intenţionăm să investim în flota de distribuţie” explică Alecsandru Mucenic. Un alt obiectiv pe care și l-a stabilit Country Managerul Ekol România este acela de a introduce o navă Ro-Ro care să lege Turcia de România. „Biroul din Constanţa ne va asigura prezenţa în port și va susţine operaţiunile pentru viitoarea navă Ro-Ro.”

Investiţiile și portofoliul de clienţi sunt doi factori impor tanţi în strategia unei companii, direct corelaţi unul de celălalt. În România, Ekol este un jucător foarte activ pe piaţa serviciilor logistice dedicate industriei automotive, industriei textile, white goods, retail sau industrial.  “Avem un raport de clienţi destul de interesant din toate sectoarele de activitate. Lucrăm în general cu clienţi internaţionali, dar lucrăm și cu clienţi din segmentul companiilor mici și mijlocii. În special pe liniile de grupaj ne mulăm foarte bine pe cerinţele acestor clienţi mai mici, dar care aduc o marjă de profit importantă” declară Alecsandru Mucenic.

Noi proiecte logistice pentru industria de textile

Experienţa Ekol în domeniul logisticii pentru textile este recunoscută, acesta fiind un argument important în faţa noilor clienţi. De curând, Ekol a demarat în România colaborarea cu un important retailer de textile, pentru care va oferi servicii de depozitare precum si servicii cu valoare adaugată.

“Un lucru important, care mă bucură foarte mult  este că am reușit, cu ajutorul întregii echipe Ekol România, să creștem profitul pe zona de depozitare, să le oferim clienţilor servicii cu valoare adăugată și să creștem ponderea acestora. Preţurile pentru serviciile de depozitare au rămas aproximativ aceleași ca acum câţiva ani, când erau multe depozite goale. Consider că acum, pentru a ţine pasul cu numărul din ce în ce mai mare al cererilor, dar și pentru a fi mai profitabili, trebuie să ne bazăm și să dezvoltăm și  mai mult operaţiunile cu valoare adăugată. De exemplu, în prezent facem toată logistica pentru unul din clienţii noștri, retailer de textile, cu magazine în toată ţara, de la parte de inbound – desfacere cutii, etichetat produse, reambalare până la aprovizionare magazine, retururi.”

Și pentru că în portofoliul Ekol sunt și au apărut noi clienţi care derulează proiecte în sfera comerţului online, probabil vom auzi cât de curând vorbindu-se de Ekol România și din perspectiva de specialist în e-fulfilment.

Resursa umană,  cea mai mare provocare

“În Ekol credem foarte mult în componenta umană a companiei. Desigur că dorim să fim un partener de încredere pentru clienţii noștri, dar, în același timp, este la fel de important pentru noi să fim percepuţi ca un bun angajator și să le oferim colegilor noștri mediul ideal pentru a se dezvolta personal și profesional, identificându-se cu valorile și obiectivele Ekol”,  mărturisește Country Manager-ul Ekol și adaugă “resursa umană este, însă, cea mai mare provocare pentru manageri.”

Cum se rezolvă problema resursei umane în Ekol, mai ales în condiţiile unei dezvoltări accelerate a echipei în ultimii doi ani, care a crescut de la 30 de oameni la aproape 80 de persoane și va mai crește, având în vedere planurile de dezvoltare a activităţii în România?

“Unul din aspectele asupra cărora ne îndreptăm foarte mult atenţia este cel legat de resursele umane. Încercăm să găsim diferite modalităţi prin care să fidelizăm angajaţii, să-i educăm în spiritul companiei, să le oferim beneficii diferite faţă de competiţie. Colaborăm cu Facultatea de Transport de la București și de la Timișoara. Și credem foarte mult în comu nicarea interumană și în crearea unei atmosfere prietenoase la birou. Împărtășirea de informaţii și experienţe este foarte importantă pentru noi, precum și lucrul în echipă.”

Și ţinând cont de faptul că flota Ekol a crescut anul trecut, și numărul șoferilor a crescut foarte mult. “La înce putul lui 2016 aveam 118 șoferi, la finalul anului aveam 300 de șoferi. Leam asigurat training în tot ceea ce înseamnă activitatea unui șofer, de la utilizarea eficientă a unui camion Euro 6 și a unui sistem telematic până la fluxul de documente.  Le acordăm o șansă și șoferilor începători care ajung să lucreze în echipaj cu cei mai experiementaţi și reușim astfel să avem șoferi buni care aleg să ne rămână alături pe termen îndelungat.”

  • Ekol la Transport Logistic 2017

Cu o prezenţă impresionantă la târgul international Transport Logistic din München, Ekol a susţinut o conferinţă de presă, Ahmet Musul, Chairman Ekol Logistics  oferindu-le celor prezenţi mai multe detalii despre planurile de viitor ale companiei, precum și despre modul în care intenţionează să sprijine dezvoltarea Drumului Mătăsii. Ekol Logistics duce la îndeplinire strategia de a dezvolta mai multe conexiuni intermodale. În acord cu acest obiectiv, Ekol a deschis un nou serviciu feroviar între China și Ungaria. Primul tren “test”, care a plecat la începutul lunii aprilie, a parcurs 9.300 de kilometri prin Kazahstan, Rusia, Belarus, Polonia și Slovacia și a ajuns în Budapesta, Ungaria. Întreaga călătorie durează 17 zile și este cu aproape 30 de zile mai scurtă decât același traseu organizat pe mare și pe calea ferată, ceea ce reprezintă o diferenţă semnificativă. De altfel, Ekol intenţionează să stabilească 8 legături de tren din China către Europa, deci nu numai către Budapesta, ci și către alte orașe europene. În plus, Ekol a stabilit o filială în Republica Islamică Iran prin înregistrarea Ekol Logistics Pars. Odată cu înfiinţarea companiei, Ekol a demarat investiţia în “Saffron Logistics Center” Iran, o facilitate logistică de înaltă tehnologie. Prin această investiţie, Ekol își propune să-și aducă aportul pe piaţa iraniană și să ofere clienţilor avantaje competitive în supply chain. Ekol va deschide centre de tip cross-dock în zonele foarte populate din jurul Iranului, cu scopul de a furniza servicii personalizate de distribuţie internă.  Compania va oferi, de asemenea, servicii de transport internaţional, prezentând o soluţie intermodală ce leagă Iranul de Europa. Astfel, transporturile internaţionale din întreaga Europă vor fi asigurate către și din Iran în 10-11 zile.