Home Logistics 3 PL EshopWedrop deschide graniţele comerţului online

EshopWedrop deschide graniţele comerţului online

EshopWedrop deschide graniţele comerţului online

Deși România este de 10 ani membru al Uniunii Europene și graniţele fizice au dispărut practic în interiorul UE, unele graniţe virtuale există încă, cel puţin dacă facem referire la comerţul online, pentru că multe magazine online și branduri cunoscute din Vestul Europei nu livrează în afara ţării de origine sau nu livrează în România

EshopWedrop este un nou brand dezvoltat în cadrul grupului Delamode și un concept inovator, care deschide graniţele comerţului online nu doar pentru români ci pentru toţi consumatorii din Europa de Est.

Proiectul EshopWedrop a luat naștere în vara anului 2015 și a fost lansat oficial în toamna aceluiași an în ţările baltice. În Vilnius, capitala startup-urilor tehnologice, a fost înfiinţat primul EshopWedrop, deservind toate cele trei ţări baltice Lituania, Letonia și Estonia. Din iunie 2016, EshopWedrop (www.eshopwedrop.ro) este prezent și în România și cu pași mici și eforturi constant din partea echipei educă piaţa și consumatorii români în ceea ce privește posibilităţile comerţului online cross-border. În același timp, EshopWedrop ilustrează foarte bine conceptul de „sharing economy”, prin utilizarea infrastructurii de transport și depozitare a grupului Delamode, reușind să eficientizeze utilizarea resurselor existente și să le ofere clienţilor posibilitatea de a face cumpărături online de pe siteuri din Marea Britanie, Italia, Germania și în curând din SUA și chiar China, ca orice locuitor al ţării respective și la preţuri de livrare acceptabile. De exemplu, costul unui colet din Anglia până în România începe de la 19.9 lei până la depozitul Delamode din București și de la 29.9 lei până la ușa clientului. Din Germania și din Italia este chiar mai ieftin. Mircea Bândean, Managing Director EshopWedrop Group și Andreea Cosma, Director General EshopWedrop România ne-au spus povestea acestui concept, un element de noutate pe piaţa din România, o piaţă în curs de formare din punct de vedere al cumpărăturilor online cross-border.

Intermodal&Logistics: Cum a pornit ideea EshopWedrop?

Mircea Bândean: Conceptul EshopWedrop a luat naștere în urma unui trend remarcat în ţările baltice, unde media cumpărăturilor online crossborder este mai mare chiar decât media europeană. Pe piaţă exista la momentul demarării proiectului un concurent care oferea acest serviciu mai întâi offline și apoi online, dar acest serviciu era foarte nișat, se derula doar pe o rută Lituania-Anglia. Neam dat seama de potenţialul acestui segment de piaţă și am decis dezvoltarea conceptului, pe principiul costului marginal având în vedere toată structura de transport Delamode de care dispuneam, nu doar din Marea Britanie către Lituania, ci și din Germania, Spania, Italia, Polonia. Am înfiinţat acest nou brand, o structură nouă de grup dedicată, cu mai multe entităţi EshopWedrop în diverse ţări și am dezvoltat o platfomă B2C online, un element de noutate pentru grupul Delamode care făcuse până atunci business B2B offline. Am reușit să penetrăm cu propriul brand pe o piaţă deja creată, matură, unde exista un lider de piaţă și alţi câţiva jucători mai mici, iar la sfârșitul anului trecut ne-am unit forţele cu liderul acestei pieţe, BuyUK (PirkAnglijoje.lt), cei doi fondatori ai acestui business fiind acum managerii EshopWedrop Baltics. În februarie anul acesta am finalizat integrarea. Ideea este foarte simplă: consumatorii din Estul Europei aveau foarte multe bariere în a face cumpărături online din alte ţări decât cea în care se află, fie că este vorba de preţul de livrare sau timpul de livrare, aflate într-un raport de invers proporţionalitate, faptul că multe magazine online nu fac livrări în afara Marii Britanii, bariera de limbă sau returul.

Intermodal&Logistics: Cât de extinsă este în acest moment reţeaua EshopWedrop?

Mircea Bândean: În acest moment acoperim cele trei ţări baltice, aflate sub o entitate lituaniană, dar cu trei websiteuri diferite, în limba fiecărei ţări, avem customer support dedicate pentru fiecare ţară – Lituania, Letonia și Estonia. Depozitul pentru aceste ţări se află în Vilnius și de acolo, prin curieri locali facem livrările last-mile. Din iunie 2016 suntem prezenţi și în România. Dacă în cazul ţărilor baltice strategia de marketing a fost să intrăm pe o piaţă deja extistentă, dezvoltată și să introducem un brand nou, în România trebuie să cream piaţa, care este foarte mică, pentru că statisticile relevă că România se află pe ultimul loc în UE când vine vorba de comerţul online cross-border. Depunem practic un efort de educare și creare a pieţei. În 2015, doar 1% dintre românii care cumpără online, făceau achiziţii de pe site-uri din afara ţării. Media europeană este de 15%, iar în Estonia, de exemplu, vorbim de peste 20%. În 2016 s-a dublat numărul românilor care comandau de la comercianţi online din afara ţării, dar piaţa este tot mică. În schimb, România are o piaţă locală de e-commerce bine dezvoltată.

Andreea Cosma: Totul se leagă în mod direct de procentul românilor care folosesc cardul pentru plata cumpărăturilor online, în jur de 5% și de neîncrederea în sistemul financiar și în cel comercial.

Intermodal&Logistics: Cum se desfășoară procesul de livrare din momentul în care clientul plasează comanda la un magazin online din străinătate? Cum se asigură trasabilitatea coletelor, ţinând seama de faptul că “trec prin mai multe mâini” înainte de a ajunge la clientul final?

Mircea Bândean: Serviciul EshopWedrop este format din patru etape principale: deposit de origine, transport internaţional, depozit de destinaţie și last mile delivery. Dupa ce și-a creat în prealabil un cont pe site-ul nostru, clientul comandă online de pe orice site din Anglia de exemplu, și completează la adresa de livrare, adresa depozitului nostru din Anglia incluzând codul lui de client EshopWedrop (adresa devine astfel “adresa lui unică de cumpărături online in Anglia”). Ajunge coletul acolo, este fotografiat, măsurat, cântărit, avem o staţie de lucru automatizată, se identifică clientul căruia îi aparţine coletul, ideal prin cod, dacă nu prin nume sau se pune în zona de unindentified și îl identificăm noi. Atunci când este identificat clientul primește un email automat prin care este anunţat că a ajuns coletul la noi și coletul este vizibil și în platformă unde, poate vedea inclusive poza coletului. Următorul pas este transportul din Anglia sau orice altă ţară de origine către România. Pentru Anglia avem două plecări: în fiecare miercuri și vineri. Din nou sistemul notifică automat clientul că acel colet se află în drum spre România. Ajunge în București, statusul este din nou schimbat. Clientul vede în timp real ceea ce se întâmplă cu coletul lui și tot în platformă ne comunică și cum vrea să se facă last mile delivery. Interfaţa noastră este ecommerce user friendly. Oferim foarte multe soluţii de last mile delivery: clientul poate veni să-și ridice coletul de la sediul nostru, îl putem duce la puncte de colectare prin reţeaua Collect Shop sau îl putem livra la ușa clientului prin curier. Unul dintre marile avantaje pe care le oferim este că dacă are mai multe colete, clientul și le poate consolida pe toate într-o singură comandă și plătește tariful conform greutăţii cumulate ale celor trei colete.

Tot procesul se desfășoară online și avem integrate în platformă inclusiv sistemele partenerilor care fac last mile delivery. Totul este foarte transparent și de aceea tot ce fac sau ce nu fac subcontractorii se vede la client imediat. Avem proceduri foarte stricte implementate cu subcontractorii, pe care le monitorizăm și le îmbunătăţim.

Returul este una dintre principalele obstacole care îi împiedică pe români să cumpere din afara graniţelor. În vechea platformă ofeream serviciul de retur offline, în noua platformă este prevăzut returul online, însă momentan funcţionalitatea încă nu este live și oferim retururile offline. Dacă este o problem cu produsul comandat, clientul trebuie să contacteze magazinul online de unde a făcut achiziţia și produsul va fi colectat de către magazin de la adresa unde a făcut livrarea. Pentru consumatorul român înseamnă că noi trebuie să ducem coletul la adresa, respectiv depozitul unde s-a făcut livrarea. Tot procesul este organizat prin email de către serviciul de customer support. Când coletul ajunge la destinaţie îl anunţăm și poate la rândul lui contacta magazinul să vină să ridice produsul. În platforma online lucrurile vor fi mult mai simple pentru client.

Andreea Cosma: În plus, oricând pe site-ul nostru există un sistem de track&trace și pe baza numărului de colet pe care clientul îl primește când coletul ajunge în depozitul de origine, poate verifica unde se află coletul, fără a mai intra neapărat în cont. Găsește informaţia foarte simplu pe prima pagină, cu track&trace. Și pentru că suntem la capitolul noutăţi și last mile delivery, vom extinde oferta pentru last mile și vom face livrări nu doar cu Urgent Cargus ci și cu alte companii de curierat. În plus, vom avea inclusiv un serviciu de livrare expres, prin care coletele clienţilor nu se mai duc în nici un hub, ci pleacă direct către client. Serviciul va fi oferit de Delamode România și va fi disponibil pentru început doar în București. Ne dorim să oferim cât mai multe opţiuni pe partea de last mile delivery.

Intermodal&Logistics: Care sunt planurile de dezvoltare pentru 2017?

Mircea Bândean: La jumătatea anului trecut am început un nou proiect, lansarea unei noi platforme online, pe care am lansat-o la 1 februarie. Această platformă este mult mai sofisticată faţă de cea de dinainte și conţine o bază de date centralizată pentru toate entităţile EshopWedrop. Noua platformă online a fost proiectată ca nucleul francizei EshopWedrop. Ne dorim să ne extindem în cât mai multe ţări prin intermediul francizei cu ajutorul unor parteneri locali, jucători din piaţa de logistică sau chiar curieri. Franciza le va oferi partenerilor suportul de marketing, brandul, platforma online prin care se gestionează întreg businessul și originile. Ne vom asigura că vom dezvolta cât mai multe puncte de origine, de adrese de cumpărături. Deocamdată avem ca ţară de origine, de unde clienţii pot face cumpărături Marea Britanie, Germania, Italia și Polonia și deja lucrăm la a lansa SUA și Orientul Îndepărtat- China. Partenerii vor avea rolul de a prelua coletele de la depozitul de origine și să le livreze mai departe către client. Probabil primul nostru francizat va fi EshopWedrop Georgia, am avut o discuţie la Tbilisi și vom începe cât de curând acolo. Avem discuţii destul de avansate și în Bulgaria, Albania. Bineînţeles că în toate ţările unde Delamode are birouri proprii: Serbia, Macedonia, Republica Moldova, Ungaria, ne va fi relativ ușor să găsim francizaţi. EshopWedrop Baltics și România vor rămâne ca subsidiare, dar în rest intenţionăm să ne dezvoltăm prin franciză. Vom introduce cât de curând și Polonia ca ţară de origine pentru România pentru că este o piaţă extrem de interesantă pentru cine cumpără online.

Andreea Cosma: Se pare că Polonia este mai interesantă pentru zona de furnizare de produse pentru comercianţii online din România. Și ei pot apela la serviciile noastre. Comerciantul online devine practice clientul nostru B2C. Îi putem livra din Polonia, de la furnizor până la depozitul nostru din România sau chiar până la clientul final.

«Încercăm să punem consumatorul din Estul Europei pe picior de egalitate cu cel din Anglia sau din Italia sau Germania» – Mircea Bândean – Managing Director EshopWedrop Group.