Home Logistics Comerț international Europa descoperă gustul fructelor moldovenești

Europa descoperă gustul fructelor moldovenești

Europa descoperă gustul fructelor moldovenești

Pe lângă bomboanele “Bucuria” și renumitele vinuri, fructele reprezintă un alt produs de export de succes al Republicii Moldova, tot mai prezent pe pieţele din Uniunea Europeană și nu numai.

Asociaţia Moldova Fruct reprezintă interesele a 170 de producători și procesatori de fructe din Republica Moldova, de la companii mari la afaceri de familie sau diviziuni al unor afaceri mai mari de cultivare și comercializare a fructelor proaspete, pe pieţele externe. Anual, membrii Moldova Fruct produc aproximativ 170.000 tone, aproximativ 30% din totalul celor 550.000 tone de fructe proaspete recoltate în Republica Moldova, mai mult de 90% dintre acestea fiind destinate exportului. Deși pieţele spaţiului CSI sunt de departe cei mai mari consumatori ai fructelor moldovenești, se observă o tendinţă de diversificare și creștere a cotelor de export pe pieţele alternative, cum sunt România și Polonia, aici fructele sâmburoase bucurându-se de mare succes.

Vadim Codreanu, specialist marketing în cadrul Asociaţiei Moldova Fruct și responsabil de coordonarea și implementarea activităţilor de marketing și promovarea a brandului Moldova un gust deosebit, precum și de consultarea individuală a membrilor privitor la aspectele de marketing, ne-a oferit câteva informaţii legate de activitatea asociaţiei și felul în care le oferă producătorilor suportul necesar pentru a se promova pe pieţele externe, inclusiv suportul logistic necesar.

Vadim Codreanu, Asociatia Moldova Fruct
  •  Intermodal&Logistics: Care este rolul asociaţiei Moldova Fruct și cum vine asociaţia in sprijinul exportatorilor de fructe pentru a­i ajuta să­și promoveze produsele pe pieţele externe?
  •  Vadim Codreanu: Asociaţia Moldova Fruct a fost fondată în anul 2006 de 5 producători și exportatori. La sfârșitul anului 2013, aceasta a fuzionat cu Asociaţia Producătorilor de Fruc te, rezultând în formula actuală de existenţă: Asociaţia Producătorilor și  Exportatorilor de Fruct Moldova Fruct. Asociaţia este apolitică, non-comercială, non-guvernamentală. Suntem fondaţi de către membrii fermieri și raportăm Adunării Generale a Asociaţiei. Misiunea Asociaţiei este să creeze un mediu operaţional favorabil și să sporească valoarea adăugată pentru membri. Prin mandat de la membri, avem ţintite trei direcţii de activitate: lobby și reprezentarea intereselor producătorilor de fructe; instruiri și transfer tehnologic; marketing și dezvoltarea pieţelor. Dacă e să ne referim la promovare pe pieţele externe, Asociaţia este promotorul diversificării pieţelor și a categoriilor de produse oferite

În primul rând, organizăm în fiecare sezon câte 20-30 de evenimente de instruire cu privire la tehnologiile moderne de producere, recoltare,  stocare, sortare și ambalare a fructelor, ajutând producătorii să furnizeze produse de cea mai înaltă calitate și în concordanţă cu cerinţele pieţelor. Pentru facilitarea comercializării, organizăm participarea membrilor la expoziţii internaţionale specializate pe pieţele tradiţionale și alternative, invităm și găzduim misiuni de afaceri ale potenţialilor parteneri comerciali din diferite ţări și de diferită talie, studiem și cercetăm alternativele de ambalare și livrare a fructelor pentru diferite pieţe, intermediem comunicarea între potenţiali cumpărători și fermieri care întâmpină dificultăţi din motive lingvistice sau tehnice de comunicare.

Continutul acestui articol este restrictionat. In cazul in care sunteti abonat al Intermodal&Logistic va rugam introduceti numele de abonat si parola in zonele de mai jos. In cazul in care doriti sa va abonati va rugam sa completati cererea din pagina CUM MA ABONEZ

Existing Users Log In