Home Logistics 3 PL Flash interview: Gabriel Marinescu, General Manager Eurovet Logistics, România & Bulgaria

Flash interview: Gabriel Marinescu, General Manager Eurovet Logistics, România & Bulgaria

Flash interview: Gabriel Marinescu, General Manager Eurovet Logistics, România & Bulgaria

Deși nu depășește 200 de milioane euro ca valoare totală, piaţa de hrană pentru animale se dovedește un segment atractiv pentru producătorii, importatorii și distribuitorii de astfel de produse. chiar dacă nu înregistrează salturi spectaculoase, în 2016 a înregistrat creșteri de o cifră, este un segment de piaţă care se dezvoltă constant, pe măsură ce crește puterea de cumpărare a românilor și atenţia tot mai mare pe care o acordă animalelor de companie. În plus, expansiunea puternică a retailului modern a încurajat vânzarea ambalajelor de mari dimensiuni și dezvoltarea mărcilor private, ceea ce a condus la o creștere a volumelor.

În România și Bulgaria, Eurovet Logistics, distribuitor exclusiv al producătorului de hrană pentru animale Royal Canin, și-a construit o reputaţie solidă bazată pe o strategie care promovează principiul calităţii.

“Distribuim produsele doar către farmacii veterinare, cabinete medicale, pet shop-uri sau lanţuri de retail specializate. Este foarte important ca acești parteneri să ofere și consultanţă clientului final, nu numai produse. Este primul criteriu de evaluare în relaţia noastră de parteneriat. Ne dorim ca alături de produse să oferim și servicii de calitate care să susţină proprietarii de animale” spune Gabriel Marinescu, General Manager România & Bulgaria, Eurovet Logistics. Acesta ne-a vorbit despre dezvoltarea canalelor de dis tribuţie, importanţa trasa bi lităţii și ne-a explicat cum tehnologia vine în sprijinul resursei umane.

Dezvoltarea canalelor  alternative de distribuţie

În ciuda faptului că pet shopurile tradiţionale înregistrează pierderi în ceea ce privește cota de piaţă în defavoarea marilor magazine specializate, acestea reprezintă încă principalul canal de distribuţie pentru hrana de animale. Magazinele online reprezintă un alt canal de distribuţie cu foarte mare potenţial de dezvoltare și care va avea o pondere tot mai mare în valoarea vânzărilor în următorii ani.

“Deși nu beneficiază de un stoc dedicat, magazinele online au condiţii de livrare ușor diferite și uneori au întâietate în pregătirea comen zilor, pentru că au anumite ore agreate cu companiile de curierat, care trebuie să livreze a doua zi către clientul final, de regulă ora 15:00 – 16:00. Astfel, în baza comenzilor primite online aceste magazine pla sea ză către noi o comandă pe care o livrăm până în ora 12:00. Uneori facem și livrări în aceeași zi, în funcţie de solicitări”

Tehnologie de ultimă oră, suport pentru resursa umană

Eurovet Logistics investește constant în asigurarea calităţii spaţiilor de depozitare, a mijloacelor de transport și a sistemelor software. Acestea din urmă, mai ales în ultima perioadă, când resursa umană pregătită este dificil de cooptat, ajută la o mai bună și ușoară integrare a nou veniţilor. Și asta pentru că mare parte din cunoștinţele pe care un angajat cu experienţă le are pot fi puse rapid la dispoziţia oricui pe un terminal mobil.

Fie că vorbim despre informaţii despre depozitare, transport sau distribuţie, acestea pot fi accesate rapid prin intermediul acestui terminal. Acesta oferă informaţii complete despre rutele de transport planificate, livrarea propriu-zisă care face managementul documentelor, a cash-ului care trebuie încasat dar și a trasabilităţii pe care trebuie să o asigurăm. Sistemul WMS pe care noi l-am implementat în depozit oferă toate informaţiile de care ar putea avea nevoie angajatul. Așadar, în cazul unui angajat nou, nu mai este necesar un program de training intens pentru a învăţa toate procesele. Din momentul în care se familiarizează cu funcţiile sistemului acesta poate acoperi orice sarcină din procesele noastre.  Ne-am dorit întotdeauna să acordăm atenţie și importanţă sporită felului în care ne ocupăm de personalul angajat. Pentru noi, asigurarea unui nivel de salarizare peste media din piaţă, programe de formare și asigurarea unui pachet consistent de beneficii, ilustrează planul prin care ne dorim să păstrăm angajaţii în echipele noastre.

Deși pentru forţa de muncă din acest domeniu există oportunităţi variate atât pe piaţa internă cât și pe piaţa din Europa, iar unii angajaţi decid să se reorienteze, nu puţine sunt situaţiile în care aceștia se întorc, dorindu-și reintegrarea în colectivul nostru. Există situaţii care se soluţionează pozitiv, însă nu întotdeauna.  Compania noastră dispune în prezent de patru depozite: la Deva, Roman, Constanţa și București. Decizia strategică pe care am luat-o, a avut ca obiectiv principal acoperirea întregii ţări. Așadar, fiecare depozit este localizat în centrul zonei pe care o deservește, asigurând astfel cele mai bune servicii fiecărui partener. Spaţiile de depozitare pe care le utilizăm sunt închiriate, acest lucru oferindu-ne oportu ni tatea de a ne adapta rapid schimbării atunci când aceasta se impune. O excepţie este reprezentată de depozitul din Constanţa, acolo unde este și sediul central al companiei noastre. Acesta este un depozit pe care îl deţinem.

București, cea mai atractivă piaţă, dar și hub principal

Cu siguranţă cele mai mari vânzări sunt în București și zonele pe care le deservește depozitul din acest oraș Aici este și cel mai mare hub Eurovet de unde se livrează și pentru piaţa din Bulgaria, proces completat de platformele  de crossdocking existente în Bulgaria. Comenzile se primesc și se pregătesc în România de unde se și livrează peste noapte. Dimineaţa, acestea sunt preluate de flota de distribuţie și livrate la nivel naţional în 24 de ore, ca și în România de altfel. Flota pe care o folosim include doar autovehicule de 3,5 tone, iar pentru transporturi ce depășesc acest tonaj apelăm la transportatori specializaţi. Datorită rezultatelor foarte bune obţinute aplicând această politică, intenţionăm să o menţinem în continuare.

Trasabilitatea produselor, prioritatea Eurovet

Reglementările ce ţin de tra sabilitate în domeniul hra nei pentru animale sunt extrem de riguroase. Noi urmărim trasabilitatea produselor la nivel de palet, nu de lot. Cum de obicei trasabilitatea se urmărește la nivel de lot și nu de palet, noi avem oportunitatea ca în cazul apariţiei unei probleme, să o rezolvăm rapid și să limităm foarte mult pierderile. Acţionăm numai la nivelul paletului identificat ca fiind neconform. Se realizează atât o verificare riguroasă cât și o confirmare cu datele noastre transmise online, pentru a ne asigura că nu există diferenţe între ceea ce a plecat dintr-o parte și a ajuns în altă parte. Toate etapele întregului proces sunt verificate, sistemele sunt interfaţate, iar orice diferenţă este automat notificată de sistemele pe care le utilizăm. Evident, având acces atât de rapid la orice informaţie, viteza de reacţie este complet diferită. Politicile noastre prevăd ca în termen de numai trei ore să răspundem și să soluţionăm orice situaţie de tip “ hold and release”

Managementul stocurilor

Forecastul acoperă o perioadă de 10 săptămâni. Acesta se transmite către fabrici unde se face o planificare și apoi fabricile livrează către noi. Forecast-ul se poate ajusta pe parcursul perioadei, însă deviaţiile nu pot fi foarte mari în comparaţie cu datele transmise la începutul perioadei. Dacă există disponibilitate se pot face deviaţii de 20-25%.

Viitorul în logistică

Calitatea serviciilor logistice din România a crescut foarte mult în ultimii ani și în același timp asistăm la o diversificare a acestora pentru a se apropia cât mai mult de nevoile clientului care începe să pună accent pe rapiditatea livrării, aceasta fiind de multe ori unul din factorii determinanţi în alegerile făcute de consumatori. Din această cauză, utilizarea tehnologiilor noi apărute pe piaţă, cât și capacitatea noastră de a ne adapta perma nent și de a răspunde solicitărilor pe care le primim de la clienţi și de la furnizori, ne-au ajutat să ne dezvoltăm și să ne extindem activitatea dincolo de graniţele ţării. Planurile noastre de viitor prevăd atât extinderea serviciilor pentru partenerul nostru strategic, cât și dezvoltarea portofoliului de clienţi prin identificarea și utilizare sinergiilor posibile la nivelul activităţilor de depozitare sau distribuţie.

 

 

Continutul acestui articol este restrictionat. In cazul in care sunteti abonat al Intermodal&Logistic va rugam introduceti numele de abonat si parola in zonele de mai jos. In cazul in care doriti sa va abonati va rugam sa completati cererea din pagina CUM MA ABONEZ

Existing Users Log In