Home Intermodal #FlashInterview: Radu Andreșan, Sales Supervisor Routier European Transport

#FlashInterview: Radu Andreșan, Sales Supervisor Routier European Transport

#FlashInterview: Radu Andreșan, Sales Supervisor Routier European Transport

Pentru compania de transport și logistică Routier European transport, anul 2017 s-a încheiat într-o notă pozitivă, marcând al cincilea an consecutiv de creștere și o cifră de afaceri ce a depășit valoarea de  20 milioane euro.

Începând cu luna ianuarie 2018, Routier European Transport are în  portofoliu un nou serviciu de transport feroviar pe ruta Oradea-Kaldenkirchen, Germania în apropiere de Venlo. Despre această nouă rută inaugurată recent și perspectivele de dezvoltare ale companiei pentru 2018, am discutat, intr-un scurt interviu cu Radu Andreșan, Sales Supervisor Routier European Transport.

Noul serviciu feroviar pe ruta Oradea-Kaldenkirchen

Ne-am îndreptat atenţia către mutarea unor volume de marfă de pe cale rutieră către feroviar, care s-a dovedit mult mai eficientă, având în vedere avantajele conferite de către calea ferată. Stabilizarea unor axe, în ambele sensuri, în termeni de volume, justifică alegerea noastră, și ne conferă capacitate sporită în a răspunde mai bine nevoilor partenerilor noștri. Alegerea rutei România-Germania vine ca o consecinţă firească în direcţia dezvoltării companiei pe segmentul de transport intermodal. După o analiză riguroasă a opţiunilor și a potenţialului de piaţă, am efectuat mai multe teste și am tatonat diverse căi de acţiune până când am ajuns, după mai bine de un an, la soluţia implementată. Din punct de vedere tehnic, soluţia cuprinde o locomotivă electrică Bombardier și 40 de vagoane de două tipuri, care să permită aât încărcarea remorcilor cât și a cutiilor mobile sau a containerelor. Lungimea trenului este de 650 metri, iar masa totală de peste 1.800 tone.

„Deși piaţa a suferit anumite contracţii pe partea de export rutier, am găsit, prin inovaţii și investiţii, soluţionări convenabile pentru această situaţie“ – Radu Andreșan, Sales Supervisor.

Folosind soluţiile de poziţionare, știm în orice moment unde se află trenul. De asemenea, există informări periodice legate de traseu și punctele prin care trece acesta. Serviciul cuprinde două plecări săptămânale în fiecare direcţie. Orarul predictibil constituie un avantaj pentru partenerii noștri, care își pot dimensiona și controla traficul în vederea creșterii eficienţei operaţiunilor.

Focus investiţii 2017

  • Dezvoltarea flotei – 250 de unităţi de transport
  • Un nou serviciu de transport feroviar pe ruta Oradea – Kaldenkirchen, Germania
  • Achiziţia unui echipament specializat pentru transportul intermodal, care să susţină activitatea pe acest segment;
  • Relocarea depozitului din Germania chiar în incinta terminalului feroviar din Kaldenkirchen
  • Dezvoltarea infrastructurii IT, care să înglobeze cu succes noutăţile, inclusiv noul serviciu de transport intermodal

Perspective 2018

Vedem 2018 ca un an de consolidare a punctelor de lucru deja existente în Europa și punem accentul pe dezvoltarea echipei ROUTIER TRANSPORT. Oamenii reprezintă capitalul cel mai important și credem că formarea lor este esenţială pentru succesul unei companii. Datorită poziţiei, Oradea are perspective foarte bune în dezvoltarea ca centru logistic, și avem în vedere deschiderea unui punct operaţional acolo. Dezvoltarea flotei a început în 2017, avem în parc peste 250 de unităţi de transport (semiremorci, containere, swap body), iar în acest an ne-am propus consolidarea noilor soluţii tehnice. Achiziţia de echipamente intermodale (șasie, cutii mobile) ne permite adaptarea cu succes la o piaţă tot mai selectivă. Desigur, dezvoltarea permanentă a infrastructurii IT se află pe lista priorităţilor, întrucât optimizarea și investiţiile în soft se traduc într-o eficienţă crescută a activităţii.

Investiţii în componenta umană: colaborare cu Universitatea Tehnică din Cluj Napoca

Parteneriatul cu instituţiile de învăţământ oferă perspective reale celor interesaţi, în sensul unei legături mai bune între partea teoretică și partea practică a activităţii, în transporturi. În acest sens am contribuit la crearea de legături între Universitatea Tehnică din Cluj Napoca și BursaTransport.com și Timocom și am reușit să îi convingem pe cei de la Universitate să introducă spre studiu în materie Convenţia CMR, Regulamentul European 561.