Home Logistics Ambalare Flexibilitatea definește relaţia producătorilor cu lanţurile de retail

Flexibilitatea definește relaţia producătorilor cu lanţurile de retail

Flexibilitatea definește relaţia producătorilor cu lanţurile de retail

Dezvoltarea retailului modern și apariţia marilor reţele internaţionale au influenţat și modelat obiceiurile de cumpărare ale consumatorilor români. Actul de cumpărare are loc tot mai frecvent în retailul modern, iar lanţurile internaţionale deschid tot mai multe magazine pentru a fi în proximitatea zonelor rezidenţiale.

Cu avantaje și dezavantaje, relaţia producător– retailer continua să fie una cu multe controverse, puncte de vedere diferite și care, pentru producători, impune o serie de constrângeri din punct de vedere logistic. Am stat de vorbă cu domnul Virgil Răileanu, director de logistică al Mandy Foods, unul dintre cei mai mari producători de conserve din România, despre dinamica relaţiei producător-retailer. Deși colaborarea cu IKA este descrisă de către directorul de logistică al Mandy Foods ca fiind una bună, iar flexibilitatea de ambele părţi este cheia succesului, există mici obstacole de ordin logistic cu care se confruntă. Una dintre provocări este reprezentată de ambalarea atipică a produselor în cutii de carton de diferite dimensiuni, pe care o solicită unele dintre marile lanţuri de retail, și care aduce cu sine o perturbare a lanţului logistic, o îngreunare a proceselor de baxare, paletizare, încărcare în mașină, transport și creșterea timpilor necesari pregătirii comenzilor.

„De exemplu liniile noastre de ambalare sunt pregătite pentru folie, șase cutii la bax. În momentul în care solicitările clienţilor sunt pe cutii de carton, înseamnă cutie de carton cu 60, 36, 24 de cutii, borcanele sunt ambalate de regulă 12 bucăţi la cutie și toate aceste lucruri segmentează procesul de ambalare și cresc timpul alocat pregătirii comenzilor” spune Virgil Răileanu.

O altă “greutate” menţionată de către directorul logistic al Mandy Foods este legată de cerinţa strictă a unora dintre retaileri de a livra într-un interval orar clar stabilit la o dată specificată. “Trebuie să ţinem cont de faptul că în România, transportul se desfășoară în condiţiile deja cunoscute, infrastructura este cum este. Este o situaţie stresantă atât pentru noi, producătorii, cât și pentru firmele de transport cu care colaborăm, care trebuie să fie foarte inventive și să găsească soluţii pentru a ajunge la ora stabilită. Mare parte din presiune se răsfrânge asupra producătorului. Dacă de exemplu dimineaţa primim o comandă de la retailer pentru o locaţie, aceasta trebuie pregătită in aceeași zi pentru a fi preluată de transportator și livra la IKA la ora și data solicitată. Problema nu este că nu avem produsele, stocurile există, însă pentru fiecare client în parte există o anumită procedură de pregătire și livrare a comenzii: fișa de palet, fișa de produs, comanda atașată și fiecare are cerinţe specifice.”

Stocul de produse finite este suficient pentru o perioadă de 30 de zile, însă capacitatea de producţie a fabricii poate suplimenta într- o singură zi stocul, dacă este nevoie.

Într-o zi se pot produce până la 4 sortimente. “Înainte de modernizarea fabricii aveam nevoie într-adevăr de 4-5 zile că să acoperim stocul, acum timpul s-a redus mult. Acum putem produce într-o singură zi 210.000 de cutii de pate vegetal, de exemplu.”

Investiţii în tehnologii moderne și export

Fabrica Mandy Foods din Glina, judeţul Ilfov, a trecut în urmă cu câţiva ani printr-un proces complet de modernizare și de dotare a unităţii de producţie cu cele mai modern echipamente. Valoarea investiţiei s-a ridicat la peste 8 milioane de euro, proiectul fiind realizat în cofinanţare cu fonduri europene prin programul SAPARD.

“Facem în continuare investiţii și ne gândim la o nouă linie de ambalare pentru aceste ambalaje speciale de carton” declară Virgil Răileanu.

Investiţiile constante au ajutat producătorul să poată răspunde cerinţelor pieţei și ale clienţilor din retailul modern sau tradiţional. Astăzi, aproximativ 65% dintre vânzările Mandy Foods sunt generate de marile lanţuri de hypermarketuri, iar restul de 35% de comerţul tradiţional. Compania este prezentă și pe pieţele externe, exportând deja 10% din producţie în Germania, Marea Britanie, Spania, Italia, Franţa, Bulgaria, Belgia, Cipru, Danemarca, Irlanda si Australia.

“Unul dintre obiectivele noastre de business pentru 2016-2017 este dezvoltarea unei game de produse pentru export și dorim să abordăm și alte pieţe, cum ar fi Canada sau SUA.”

“Industria alimentară este o industrie deficitară din punctul de vedere al optimizării transportului: produsele au volum mare, greutate și un preţ mic. Orice creștere cât de mică a costului transportului se resimte”  – Virgil Răileanu, Director de logistică Mandy Foods.

Continutul acestui articol este restrictionat. In cazul in care sunteti abonat al Intermodal&Logistic va rugam introduceti numele de abonat si parola in zonele de mai jos. In cazul in care doriti sa va abonati va rugam sa completati cererea din pagina CUM MA ABONEZ

Existing Users Log In