Home Logistics 3 PL “Hands-free” – de la telefon la logistică

“Hands-free” – de la telefon la logistică

“Hands-free” – de la telefon la logistică

Soluţiile de picking care îi permit operatorului să  aibă ambele mâini libere, precum Pick-by-voice sau brăţări de scanare sunt disponibile de mai bine de o decadă și utilizate, împreună cu alte dispozitive purtabile, la o scară largă în diferite activităţi logistice.

“Realitatea augmentată și ochelarii smart vor deveni un nou standard în logistică în următorii ani”. Această afirmaţie aparţine gigantului DHL Supply Chain, care după ce a încheiat o serie de teste pilot la nivel global, a anunţat că va extinde soluţiile de “Vision Picking” în mai multe dintre depozitele sale. Pe perioada testelor pilot efectuate, productivitatea a crescut în medie cu 15%, potrivit lui Markus Voss, Chief Operating Officer al DHL Supply Chain. Ochelarii smart furnizează afișaje vizuale ale instrucţiunilor comenzii de picking împreună cu informaţii despre localizarea obiectelor și unde trebuie plasate pe căruţul de picking. Astfel, operatorul nu mai are mâinile ocupate cu instrucţiunile tipărite, ceea ce duce la o creștere a eficienţei.

“Digitalizarea nu este doar o viziune sau un program pentru DHL Supply Chain. Este o realitate atât pentru noi cât și pentru clienţii noștri și ne aduce un plus de valoare” a precizat Markus Voss.  “Clienţii au fost foarte mulţumiţi de creșterea productivităţii și cu siguranţă vor implementa această tehnologie și în propriile depozite.” Testele pilot s­au desfășurat în Statele Unite ale Americii, Europa Continentală și Marea Britanie în diferite industrii, inclusiv în Hi­Tech, retail și FMCG. Creșterea acurateţii comenzilor a fost un alt avantaj al utilizării acestei tehnologii, iar timpul necesar pentru trainingul personalului a fost înjumătăţit.  “Suntem încântaţi de rezultatele fazei pilot a acestui program și acum putem spune că tehnologia AR face parte din oferta standard a DHL Supply Chain” a adăugat Markus Voss. Pentru acest proiect, DHL a lucrat cu trei parteneri: Ubimax  – furnizorul softwareului de realitate augmentată xPick, dezvoltatorul ochelarilor – Glass Enterprise Edition și dezvoltatorul de software Vuzix, care a furnizat partea de hardware în faza testelor pilot

  • Ochelarii smart testaţi în România

Și companiile din România se aliniază tendinţelor actuale și utilizează soluţii de picking menite să crească eficienţa. PENNY MARKET Romania, unul dintre cei mai mari retaileri din România, parte a REWE Group, a testat recent soluţiile de picking by vision în cel mai mare centru de distribuţie pe care îl operează în România, cel de la Ștefănești. În România, PENNY MARKET operează peste 200 de magazine de tip discount, are 4.000 de angajaţi și trei centre logistice. Planurile de extindere a reţelei cu 25 de noi magazine în 2017 au impus adoptarea unei noi soluţii de picking menite să crească eficienţa operaţională și să ofere condiţii de muncă mai bune angajaţilor din depozit.

În România, PENNY operează trei centre de distribuţie, în Turda, Bacău și Ștefănești, în apropiere de București. Acesta din urmă a fost selectat pentru testarea soluţiei de visionpicking xPick de la Ubimax. Retailerul caută modalităţi inovatoare de a îmbunătăţi satis  facţia clienţilor și experienţa de lucru a propriilor angajaţi. Astfel, procesul de picking este foarte bine pus la punct, fiind utilizate tablete montate pe braţ și scanere integrate pentru deget. Următorul pas logic a fost utilizarea realităţii augmentate și a ochelarilor smart pentru a crește performanţele de picking și a le oferi operatorilor metode de interacţiune și mai intuiti ve, astfel încât perioada de training a noilor lucrători în depozit să fie redusă. Acest apect este foarte important, întrucât PENNY intenţionează să își extindă și mai mult reţeaua în România și se confruntă cu problema atragerii de noi talente. Ubimax a lucrat îndeaproape cu echipa PENNY Market și furnizorul sistemului de management al depozitului pentru a persoanliza soluţia xPick și a asigura o integrare optimă cu sistemul software, pentru a putea fi transferată fără probleme și în alte locaţii.

Implementarea proiectului a durat 7 zile, timp în care Ubimax a instalat soluţia de vision picking xPick și a pregătit operatorii pentru a putea lucra cu sistemul. În timpul testului pilot, PENNY va utiliza atât dispozitivele Glass Enterprise Edition cât și Vuzix pentru a vedea care se potrivește mai bine mediului de lucru. În total, 10 dispozitive sunt folosite în cadrul testelor.