Home Logistics IFOY Awards și-a anunţat finaliștii

IFOY Awards și-a anunţat finaliștii

IFOY Awards și-a anunţat finaliștii

Cea de-a cincea ediţie a International Forklift of the Year și-a anunţat finaliștii. SSI Schäfer, Torwegge, Jungheinrich, UniCarriers, Still, kickTrike și Crown sunt producătorii nominalizaţi la cele 11 categorii. „Cuvintele cheie în acest an au fost electric, autonom, personalizat. Nominalizaţii în cadrul IFOY 2017 sunt pionieri ai inovaţiei în noua eră a intralogisticii” a declarat Anita Würmser, Președintele juriului IFOY. O perioadă de șapte zile este rezervată pentru luna martie pentru testări riguroase, timp în care echipamentele nominalizate vor fi supuse unor serii de teste. Datele rezultate vor fi, ulterior, comparate cu cele ale competiţiei.

Evenimentul cu statut internaţional garantează că, pentru o evaluare cât mai fidelă, membrii juriului sunt cei care conduc vehiculele. Rezultatele acestora sunt mai apoi validate de către specialiști ai Institutului Fraunhofer pentru Fluxul Materialelor și Logistică din Dortmund, dar și de președintele catedrei de logistică tehnică al Universităţii Helmut Schmidt din Hamburg. Mai mulţi factori sunt luaţi în calcul în alegerea celui mai bun producător, printre care elementele inovatoare, tehnologiile utilizate, designul, ergonomia, manevrabilitatea, siguraţa, sustenabilitatea și eficienţa economică. Finaliștii sunt împărţiţi în patru categorii. Astfel, membrii juriului IFOY vor alege câștigătorii pentru patru categorii: „echipamente pentru depozit”, „vehicul speciale”, „echipamente ghidate automat” și „echipamentul special al anului”.

La categoria „cel mai bun echipament pentru depozit” („Warehouse Truck”), juriul are trei nominalizări. Prima vine de la Still, și anume iGo neo CX 20, primul order picker orizontal autonom din lume. Acesta se remarcă prin performanţe impresionante, o sarcină de 2.000 kg, o lăţime de 80 mm și un sistem laser automat de recunoaștere a mediului. Cel de-al doilea nominalizat la această categorie este producătorul german Jungheinrich, care vine cu cel mai scurt stivuitor din categoria sa, modelul EMD 115i. Dimensiunile reduse se traduc în greutate mică și în autonomie mai mare a bateriei. Astfel, bateria li-ion care echipează modelul EMD 115i poate fi încărcată cel puţin 50% în 30 de minute. Echipamentul, disponibil de piaţă din august 2016, poate ridica greutăţi de până La 1.500 kg la înălţimi de până la 1.520 mm. A treia nominalizare din categorie este pentru modelul EPH 125 DTFV, de la UniCarriers. Pe lângă faptul că modelul este relativ nou, fiind pe piaţă de două luni, se remarcă prin manevrabilitate între și în afara spaţiilor de depozitare, unde poate să acceseze înălţimi de până la 12,1 m și sarcini de 1.250 kg.

La categoria „vehicule speciale” lupta se va da între trei nominalizaţi. Modelul WAV 60 de la Crown, introdus pe piaţă în mai 2016, se face remarcat prin multifuncţionalitate și dimensiuni reduse, putând fi utilizat în locuri înguste și intens frecventate, ca de exemplu în retail sau zonele de producţie. Echipamentul poate atinge o viteză de deplasare de 8 km/h și poate ajunge la înălţimi de 5 metri. A doua nominalizare din această categorie merge la kickTrike, pentru un vehicul electric de transport relativ ușor. Cu același nume precum al companiei, kickTrike este, așa cum ne sugerează, un vehicul electric cu trei roţi („trike” = triciclu). Este pliabil, compact, cântărește 170 de kg și atinge viteze de până la 25 de km/h. A treia nominalizare este pentru un vehicul de tractare cu încărcare și descărcare automată a mărfurilor atipice cu dimensiuni de până la 1.200 x 2.400mm. Acesta este dezvoltat de către producătorul german cu sediul în Hamburg, Still și are o sarcină maximă de 2.000 kg.

La categoria “vehicule ghidate automate”, SSI Schäfer, în colaborare cu Identytec este nominalizat pentru conceptul de echipament de livrare automată fără șofer. Sistemul ADD este compus din 2 vehicule AVG suprapuse combinate cu tehnologie auto ID și un software eKanban, permiţând transportul unor sarcini de dimensiuni diferite în zonele de producţie și depozitele logistice. A doua nominalizare este pentru un vehicul modular. La 21 de cm înălţime, TORsten de la Torwegge folosește diferite platforme pentru a transporta sarcini industriale și componente individuale de până la 7 tone.

La ultima categorie, “vehiculul special al anului”, sunt nominalizate ale echipamente care se remarcă printr-o trăsă- tură specifică sau un element tehnic deosebit. Jungheinrich a dezvoltat un sistem de localizare a vehiculelor în cadrul depozitelor de marfă. Poate fi folosit să determine poziţia unui vehicul în timp real și să emită rapoarte. Fiecare vehicul are câte un smartphone care se conectează la puncte de recepţie/emisie din depozit, iar datele sunt trimise automat către un server. A doua nominalizare din categorie este pentru bateria PowerPlusLife. Tehnologia folosită permite bateriei să funcţioneze la temperaturi cu până la 20 de grade Celsius mai mici decât la bateriile li-ion convenţionale. Experţii în domeniu reamintesc că acest aspect crește durata de viaţă a bateriei cu până la doi ani. Ultima nominalizare este pentru UniCarriers, la categoria de siguranţă operaţională. Compania a lucrat la un senzor pentru detectarea șoferului, care înlocuiește soluţiile convenţionale cu un panou în podeaua vehiculului. Ceremonia de premiere va avea loc în mai 2017, la centrul BMW Welt, din München.