Home Logistics 3 PL În ce investesc companiile de logistică în 2018?

În ce investesc companiile de logistică în 2018?

În ce investesc companiile de logistică în 2018?

Creșterea economică înregistrată de România în 2017 a fost una neașteptată, chiar și de către cele mai optimiste voci. Este însă o creștere susţinută în mare parte de consum, în condiţiile în care deficitul comercial s-a adâncit. La nivelul sectorului de transport și logistică, dinamica economică s-a transpus într-o efervescenţă a investiţiilor în spaţii de depozitare, achiziţia de noi flote de camioane mai prietenoase cu mediul și mai eficiente, în sisteme software și tehnologii performante, dar și într-o cursă, uneori contra-cronometru, de atragere și retenţie a talentelor pe toate poziţiile și în toate departamentele, căci forţa de muncă slab pregătită sau pur și simplu greu de găsit, este principala provocare a companiilor din domeniu.

La aceasta se adaugă și “revoluţia fiscală” care a generat numeroase probleme către sfârșitul anului trecut și începutul acestui an și lipsa unor politici fiscal coerente și care să vină în sprijinul dezvoltării companiilor. Cu toate acestea, 2017 a fost unul dintre cei mai buni ani pentru sectorul de logistică din România. 2018 este privit cu un optimism prudent de către companiile care activează în acest sector, care anticipează o diminuare a consumului în următoarele luni și implicit o stagnare a avântului industriei de transport și logistică. Pentru că este început de an, am dorit să aflăm cum se vede anul care tocmai s-a încheiat din perspectiva managerilor unora dintre cele mai importante com panii de transport și logistică din România, care au fost provocările, cum privesc 2018 și, în ce vor investi în acest an.

Decebal Popescu, Director General – Cartrans

Decebal Popescu, Director General – Cartrans: În 2017 am investit în zona de atragere clienţi, în special pe transport intern. Cifra de afaceri a companiei nu a crescut foarte mult, dar nici nu a fost principalul nostru obiectiv, vorbind mai degrabă de o reașezare și totodată o regândire a businessului pe termen mediu. Ţinem aici cont și de evoluţia aspectelor legislative la nivel european, a resursei umane disponibile precum și a dezvoltării transportului inter modal care schimbă mult modul în care “vedeam” transportul rutier acum câţiva ani. În 2018 planurile noastre de dezvoltare se concentrează pe zona de expediţii, unde neam propus o creștere de peste 20% a cifrei de afaceri, alături de creșterea portofoliului de clienţi și subcontractori în regim de flotă dedicată. Pe flota proprie avem ca obiectiv principal stabilitatea, având în vedere provocarea reprezentată de resursa umană. De departe, resursa umană aduce cele mai mari pro vocări în transport și logistică. Bineînţeles, un rol major îl are și componenta legislativă, fiind așteptate clarificări ale Reg 561/2006, în urma recentei decizii a CJUE. Volumele sunt în creștere, cererea de capacitate de transport este foarte mare, dar foarte greu de satisfăcut în condiţiile actuale. Domeniul transporturilor și logisticii va fi tot atât de puternic pe cât va fi și nivelul de pregătire al celor care lucrează în branșă. Dacă la logisticieni problema e mai puţin prezentă, în zona transportatorilor vorbim de un nivel foarte scăzut de pregătire, ceea ce ne influenţează pe toţi. În România sunt peste 35.000 de firme cu obiect de activitate “transport mărfuri”, în timp ce școlarizarea în domeniu este aproape inexistentă. Și cred că asta spune tot despre nivelul la care suntem nevoiţi să lucrăm.

FM Logistic

2017 a fost un an de dezvoltare foarte important pentru FM Logistic, în care am extins portofoliul de client și activitatea, prin semnarea unui contract pentru logistica produselor fresh-fructe, legume, produse alimen tare. Deși rezultatele financiare finale nu sunt încă disponibile, suntem convinși că cifrele vor arăta eforturile echipei și progresul realizat.

Anul 2018 din punct de vedere al dezvoltării businessului înseamnă inaugurarea unei noi platforme logistice lângă București, în Dragomirești, creșterea portofoliului de clienţi și extinderea pe segmentul serviciilor logistice pentru produsele fresh și recrutarea de noi membri pentru echipa din București.

FM Logistic va face investiţii în noul depozit modern, eficient și prietenos cu mediul înconjurător din apropierea Bucureștiului, precum și pe partea de IT, unde vom implementa o soluţie de POD (proof of delivery) care este complet integrată cu sistemul de management al depozitului (WMS) și cu sistemul de management al transportului (TMS). Solutia permite urmărirea curselor și tratarea rapidă și eficientă a reclamaţiilor. De asemenea, vom investi în securizarea și optimizarea infrastructurii WAN prin instalarea ultimei generaţii de echipamente de la Riverbed, echipamente care vor crește performanţa WAN de până la 100 de ori în funcţie de aplicaţie. Cu această soluţie, ne așteptăm să avem un ROI în 12 luni de la implementare. Nu în ultimul rând, vom adapta fluxurile de date și aplicaţiile folosite la noile reglementări GDPR care vor intra în vigoare în luna mai 2018. Forţa de muncă va fi o provocare și în acest an și este necesar să găsim soluţii pentru dezvoltarea angajaţilor, vom pune accent pe fidelizare, vom avea în vedere și automatizarea pentru că resursele umane sunt greu de găsit.

Viorel Leca, Director General – Gebruder Weiss România

Viorel Leca, Director General – Gebruder Weiss România: 2017 a fost un an foarte bun pentru Gebrüder Weiss România, comparativ cu 2016. Din punct de vedere al cifrei de afaceri, a numărului de expediţii și a volumelor transportate am avut o creștere consistentă, care se datorează deopotrivă extinderii portofoliul de clienţi, dar și faptului că acești clienţi au avut mai multe mărfuri de transportat, ceea ce înseamnă că piaţa în sine a înregistrat un nivel mai mare de consum. 2018 se preconizează a fi un an plin de provocări, influenţat de modificările legislative din domeniul fiscal.Majorările taxelor de drum, instabilitatea cursului de schimb valutar dar și context ul politic incert vor atrage modificări în zona cheltuielilor directe ale companiei și vor avea ca efect creșteri de tarife, care vor avea un impact direct asup ra consumatorului final, prin modificarea preţului produsului la raft. Vom continua să investim în spaţiile de depozitare, flota de echipamente și sistemele IT. Avem în derulare o investiţie semnificativă la Sibiu pe spaţiul de depozitare, investiţie pe care o vom finaliza în primăvara acestui an, iar în Chiajna avem deja funcţional un nou depozit cu un spaţiu de 8.800 mp destinaţi activităţilor de logistică. Planurile includ extinderea spaţiului de depozitare în Cluj dar și relocarea filialei din Constanţa într-un nou spaţiu care răspunde mult mai bine cerinţelor actuale.

 

Dan Artenii,  Commercial Director GEFCO România

Dan Artenii,  Commercial Director GEFCO România

GEFCO România a cunoscut în ultimii ani o dezvoltare constantă din toate punctele de vedere, atât al cifrei de afaceri, cât și a portofoliului de clienţi, iar anul 2017 a confirmat acest trend. În ceea ce privește echipa, GEFCO beneficiază de un număr mare de experţi din toate domeniile de activitate, de la ingineri specializaţi în optimizarea logisticii și a sistemelor informatice, la experţi vamali, experţi în operaţiunile de transport rutier, feroviar, aerian și maritim.

Piaţa de transport și logistică este una competitivă, în crestere, iar obiectivul nostru este acela de a ne consolida poziţia ca unul dintre cei mai importanţi jucători de pe piaţă. Oferind servicii logistice pentru producători industriali de renume mondial și aliniindu-ne trendului grupului, noi, la GEFCO România vom aborda în 2018 o nouă provocare la nivel local, prin extinderea portofoliului nostru în segmentul produselor farmaceutice, cel de depozitare și prin dezvoltarea GEFCO Special, care reprezintă soluţii rapide, prin metode adecvate și inovatoare, adaptate nevoilor clienţilor noștri, asigurând continuitatea lanţurilor de aprovizionare. Și în anul 2018 ne vom concentra pe dezvoltarea segmentului feroviar, care a înregistrat o reală creștere în ultimii ani, la nivel global, grupul transportând 5 milioane de vehicule în 2016, iar pe plan local, GEFCO România reușind să transporte jumătate din vehiculele finite produse în România, în același an. GEFCO este o companie light asset, însă prin diversitatea furnizorilor cu care colaborăm, clienţii noștri beneficiază de servicii corespunzătoare cerinţelor lor.  Cu privire la sistemele IT, putem menţiona faptul că grupul GEFCO utilizează la nivel internaţional același tip de sisteme informatice, conectând toate colţurile lumii, în vederea eficientizării  colectării, ameliorării timpului de tranzit și de livrare, optimizând astfel comunicarea și distribuţia informaţiei în timp util, ceea ce aduce o mai mare valoare adaugată clienţilor săi. Mai mult, o treime din totalul investiţiilor grupului sunt destinate sistemelor informatice, facilitând tranziţia către o nouă eră a logisticii 4.0, în care digitalizarea și utilizarea plat forme lor informatice joacă un rol important în relaţia cu clienţii și furnizorii noștri. Însă cea mai mare investiţie va fi și în acest an, conform tendinţei grupului, orientată către angajaţii noștri, prin promovarea talentelor și mo bilitatea lor funcţională, prin training-uri destinate dezvoltării lor atât pe plan profesional cât și personal.

Tudor Iuga,  Branch Manager Logistic  E Van Wijk

Tudor Iuga,  Branch Manager Logistic  E Van Wijk

În baza unor premise pozitive pe care anul 2017 le-a oferit, din punct de vedere al cifrei de afaceri a punctului de lucru București al Logistic E Van Wijk s-a înregistrat o creștere de aproximativ 20%, provenită în mare parte din dezvoltarea activităţii de transport, în timp ce activităţile care implică servicii logistice au rămas constante. În ceea ce privește rezultatul la nivelul întregii ţări al companiei, Logistic E Van Wijk a cunoscut o creștere procentuală de 7%. Această dezvoltare provine atât din creșterea unor clienţi vechi, precum și din încrederea oferită de noii clienţi în serviciile prestate de către companie. Urmărim să deservim firme din diferite domenii, precum cele din automotive, producţie mobilă, agro-business, retail, elec tro, food, dar și cele care doresc transport de mărfuri periculoase (ADR). Anul 2018 se arată ca fiind unul plin de incertitudini în ceea ce privește piaţa din România, nesiguranţa fiind în special creată de evoluţia economică actuală, însă și datorită populaţiei care a susţinut creșterile din anii anteriori, prin prisma consumului, o oarecare instabilitate creată pe fondul creșterilor de dobânzi, precum și a cursului valutar. Totuși, rămânem pozitivi și pentru acest an, unde vom miza pe continuarea dezvoltării noastre cu alte 8-10 puncte procentuale. Ca și în anii trecuti, investiţiile companiei se vor îndrepta asupra înnoirii flotei auto, arătând încă o dată că dorinţa noastră este de a fi eficienţi, dar și prietenoși cu mediul. La nivel european, colegii din Olanda plănuiesc în acest an să dezvolte partea de transport destinat mărfurilor care necesită temperatură controlată sau din domeniul farma, urmând să deschidă în luna martie și un depozit autorizat GDP. Considerăm că cea mai mare provocare este de a gestiona corect aceste creșteri care au existat în ultimii ani și este recomandat să aplicăm cu toţii lucrurile învaţate în perioada anilor 2008-2010. Este o perioadă când este o mare provocare în a menţine același nivel de calitate și de a rămâne ancoraţi în realitate chiar și atunci când există proiecte sau alte încercări grandioase. De asemenea, este imperios necesar și va fi foarte greu ca lucrurile să fie gestionate într-un mod sănătos și corect, iar lumea să le perceapă nu doar la nivelul zilei de astăzi, ci și pe termen lung.

Andrei Zodie,  Country Head of Marketing & Sales, Panalpina România

Andrei Zodie,  Country Head of Marketing & Sales, Panalpina România

Anul 2017 a marcat pentru Panalpina România o accelerare notabilă a creșterii constante și susţinute din ultima perioadă, atât la nivel intern prin creșterea echipei cu încă cincisprezece persoane repartizate în mod egal în aproape toate departamentele, precum și a volumelor transportate atât pentru aerian unde am încheiat anul pe primul loc în clasamentul IATA pentru export Aeroportul Otopeni, maritim unde am deschis un nou consol direct din China pentru LCL către Constanţa și feroviar și rutier unde am dublat volumele transportate, cu un impact evident atât în creșterea portofoliului de clienţi și automat și al cifrei de afaceri.

Analizele și estimările noastre coroborate cu discuţiile permanente pe care le avem cu partenerii noștri din piaţă indică o continuare a creșterii precum și o diversificare continuă a pieţei de logistică și transport din România. Investiţia primordială pe care vom continua și în 2018 va fi în oameni, atât pentru a atrage cele mai bune talente din industrie către Panalpina, dar și pentru a dezvolta un mediu de lucru propice pentru întreaga echipă. Lucrăm chiar în aceste zile la dublarea spaţiului biroului central din București precum și la definitivarea planului de dezvoltare a spaţiilor de depozitare din puncte cheie de pe teritoriul României. O altă investiţie majoră ce se va finaliza către sfârșitul primului trimestru al lui 2018 este cea în sistemele IT prin lansarea unui “CUSTOMER PORTAL” total inovator care va aduce beneficii importante partenerilor Panalpina.

Tomasz Nieżwicki  CEE DIRECTOR,  Raben Group

După primul an de activitate în România, avem deja 4 depozite, acoperim toate zonele ţării în 24 de ore pe segmentul de distribuţie naţională grupaj de mărfuri și avem conexiuni zilnice cu Europa. România este o ţară importantă pe harta logistică europeană și ne dorim să ne consolidăm poziţia și aici. Din perspectiva Raben Group este extrem de important să dezvoltăm reţeaua naţională de distribuţie pentru a le oferi clienţilor români, dar și celor europeni, care sunt în mare parte prezenţi pe piaţă, cele mai bune servicii. Până acum am făcut investiţii „greenfield” și vedem rezultate foarte bune. Nu ne limităm la a lucra cu clienţi doar dintr-o industrie, ca pe toate pieţele unde suntem prezenţi, puterea noastră vine din diversitate, dintr-un portofoliu variat de clienţi din diferite sectoare, care ne ajută să minimizăm riscul de fluctuaţii sezoniere și să ne optimizăm structura costurilor. În 2018, în România ne vom concentra pe dezvoltarea reţelei de grupaj și ne așteptăm să fie nevoie să creștem capacitatea de depozitare și aceasta este direcţia către care ne îndreptăm. Strategia Raben Group în Europa include, de asemenea, investiţii în construirea unor parteneriate îndelungate cu subcontractorii. Am pus la punct programe de loialitate, beneficii suplimentare pentru subcontractori, și procedăm în acest fel și în România. Pe segmentul de grupaj trebuie să avem o capacitate de transport flexibilă care să răspundă nevoilor pieţei și fluctuaţiilor, și s-a dovedit în multe din ţările unde suntem prezenţi, că este abordarea potrivită.  De mulţi ani deja, Raben Group a implementat soluţii inovatoare în procesele de transport și depozitare, dar și în sisteme IT. Digitalizarea își face tot mai puternic simţită prezenţa în procesele de transport, logistică și distribuţie și, de aceea, ca urmare a acestor trenduri, la începutul anului 2017 a fost format un department de Cercetare și Dezvoltare, denumit Geniul Lab. Primele subiecte de care s-a ocupat echipa au fost procesele analitice predictive, eliminarea pierderilor, automatizarea industrială și conceptul de dezvol tare a proceselor logistice fără nevoia de a folosi documente tipărite. De asemenea, ca grup, împreună cu Departamentul de Cercetare Dezvoltare și Departamentul IT ne concentrăm și pe inovaţii, și vom implementa curând noi modalităţi de a comunica cu clienţii și partenerii, iar una dintre ţările pilot va fi România.

Cătălin Chelaru, Manager Comercial – Pall-Ex România

Cătălin Chelaru, Manager Comercial – Pall-Ex România Anul 2017 a fost un an al succesului pentru Pall-Ex România, din toate punctele de vedere. Pentru al șaselea an consecutiv am avut creșteri ale volumelor, am câștigat cotă de piaţă și clienţi noi, am  deschis două huburi, unul la București și celălalt la Bacău. În același timp, reţeaua s-a mărit prin aderarea de noi membri parteneri, echipa noastră s-a extins, am investit în programe de pregătire și dezvoltare a angajaţilor. Ce face însă special acest an este faptul că a fost marcat de cele mai multe recorduri:  50.000 de paleţi transportaţi într-o singură lună, 3.047 de paleţi transportaţi într-o noapte și atingerea pragului de 1 milion de paleţi transportaţi în reţeaua PallEx. Această cifră ne consolidează poziţionarea și certifică preferinţele clienţilor pentru soluţiile pe care le oferim prin modelul inovativ de business. Fiecare an aduce provocări și proiecte noi, dar focusul rămâne în continuare pe calitatea serviciilor pe care le oferim, răspunzând relevant la cerinţele clienţilor noștri. Planurile noastre sunt realizate pentru a susţine rezultate pe termen lung și au la bază o analiză a pieţei și evoluţiile acesteia. Vom continua extinderea suprafeţei de depozitare, investim în digitalizare deoarece este tendinţa cea mai puternică în toate domeniile și ne concentrăm pe optimizarea serviciilor. Avem în plan deschiderea  a două noi huburi, introducerea unor softuri care permit o vizibilitate crescută a etapelor din serviciul  oferit și a partidelor de marfă. Scopul este acela de a oferi o experienţă îmbunatăţită a soluţiilor PallEx și un last mille experience prin creșterea interacţiunii și a vizibilităţii

 

Continutul acestui articol este restrictionat. In cazul in care sunteti abonat al Intermodal&Logistic va rugam introduceti numele de abonat si parola in zonele de mai jos. In cazul in care doriti sa va abonati va rugam sa completati cererea din pagina CUM MA ABONEZ

Existing Users Log In