Home Logistics Ambalare Industria băuturilor face trecerea la logistica circulară

Industria băuturilor face trecerea la logistica circulară

Industria băuturilor face trecerea la logistica circulară

 

Industria băuturilor și-a accelerat trecerea la logistica circulară, volumele de paleți reutilizabili pentru distribuția internă și export crescând cu aproximativ 55% în perioada 31 martie 2017 – 31 martie 2018. Potrivit ultimei analize CHEP care subliniază tendinţele şi schimbările de strategie logistică în sectoarele producătoare de bunuri de larg consum (FMCG), sectorul de băuturi este cel mai activ pe acest segment, înregistrând peste 1 milion de fluxuri de paleți (circa un sfert din volumul anual de paleţi CHEP emişi pentru piaţa românească). La nivelul industriei de băuturi, cea mai mare cerere de echipamente de transport închiriate provine, în perioada analizată, din segmentul soft drinks (500.000 fluxuri anuale), apă îmbuteliată, bere, vin și spirtoase. Segmentele de apă îmbuteliată şi bere manifestă o dinamică accentuată de creştere în anul 2018.
Pe următoarele locuri în topul celor mai active sectoare pe piața autohtonă se află industria producătoare de ulei vegetal, produse de curățenie și igienă personală, morărit și panificație.
“Ascensiunea rapidă a sectorului de băuturi în clasamentul celor mai dinamici clienţi CHEP arată clar şi fără echivoc că evoluţia pieţei de consum, nevoia de eficienţă şi presiunile pe bugetul logistic scot companiile din paradigma modelului tradiţional,” a declarat Gabriel Andronescu, Director General CHEP România. “Un alt factor care explică interesul în creştere pentru soluţia de închiriere este preluarea de către CHEP a responsabilităţilor prevăzute de legislaţie pentru ambalajele terţiare din lemn, avantaj important într-un sector cu livrări mari şi frecvente”, a adăugat Andronescu.

Pentru 2018, CHEP anticipează o dublare a comenzilor de paleți în sectorul de băuturi pe fondul volumelor contractate de cinci dintre principalii şapte producători de bere din România, pentru a-și asigura disponibilitatea şi predictibilitatea livrărilor în vârf de sezon, marcat anul acesta şi de Campionatul Mondial de Fotbal.
“Ne așteptăm să vedem și în continuare modificări de strategie logistică pe segmentul de bere,” a mai precizat directorul CHEP România.

Principalii factori care au determinat companiile să opteze pentru închirierea şi externalizarea managementului paleţilor au fost disponibilitatea paleţilor pentru transport în perioadele de vârf şi posibilitatea de introducere pe piaţă a paleţilor de dimensiuni mai mici (jumătate sau sfert de palet de dimensiuni euro) pentru livrări normale sau promoţii. Alţi factori de influenţă în adoptarea logisticii circulare au constat în degrevarea de activităţi consumatoare de timp şi efort (returul, recuperarea din piaţă, gestiunea), alături de presiunile legislative referitoare la ambalajele puse pe piaţă.
CHEP a emis spre închiriere 4 milioane de fluxuri de paleţi în cele 12 luni încheiate la 31 martie, ceea ce reprezintă peste 20% din volumele rulate în comerţul modern.