Home Logistics Depozitare Lidl investește în logistică

Lidl investește în logistică

Lidl investește în logistică

Expansiunea puternică pe piaţa din România a retailerului german Lidl, care a depășit pragul de 200 de magazine, este susţinută din punct de vedere logistic de o serie de investiţii importante.

Cea mai nouă investiţie Lidl, în valoare de 20 milioane euro, s-a concretizat în deschiderea celui de-al patrulea depozit logistic al companiei în România. Acesta este operaţional de la începutul lunii noiembrie și este amplasat în Lugoj, urmând să asigure suportul logistic pentru cele 46 de magazine din zona de sud-vest a ţării, reprezentanţii companiei precizând că numărul acestora va crește în viitor. „Construirea centrului logistic din Lugoj a venit ca o evoluţie firească, datorată ritmului rapid de dezvoltare a reţelei Lidl. Un factor important în alegerea terenului a fost proximitatea faţă de autostrăzile A1 și A6, lucru care ne permite optimizarea traseelor autovehiculelor de transport și, implicit, ne ajută să reducem impactul asupra mediului,” a declarat Claudiu Riza, Director de Expansiune în cadrul Lidl România. Cu o suprafaţă construită de 45.000 mp, depozitul de la Lugoj este similar ca dimensiune celorlalte trei centre logistice ale retailerului, situate în Chiajna, Nedelea și Iernut, însă din punct de vedere al tehnologiilor este cel mai modern. „Depozitul va facilita fluxul de aprovizionare a magazinelor din zona de sud-vest. Avem zilnic intrări de 2.000 de paleţi de marfă și livrăm zilnic, de lunipână duminică, produse proa- pete către magazine. Aici se vor desfășura toate procesele care ne permit să asigurăm calitatea produselor și livrarea lor la timp în magazine.” a declarat Christina Lang, Director Sediu Regional Lugoj, Lidl România.

Regimul de temperatură în interiorul depozitului este de 18-20°C pentru mărfurile generale până la -26°C pentru alimentele congelate. Zona de depozitare legume-fructe are o suprafaţă de aproximativ 3.000 mp și două regimuri de temperatură: 12°C și 4°C și 90% umiditate pentru toate mărfurile cu frunze. Pentru a menţine integritatea lanţului de frig și pentru a livra calitatea promisă clienţilor, Lidl a investit și într-o serie de soluţii inovatoare, cum ar fi spre exemplu un transportor de boxe, “un echipament absolut necesar în asigurarea calităţii mărfii și a lanţului de frig, care ne ajută foarte mult la menţinerea calităţii produselor pe timpul transportului” după cum a explicat Adrian Aleman, Warehouse Manager al centrului logistic Lidl de la Lugoj. “Sistemul are o capacitate de 400 de cutii și are rolul de a spăla, igieniza și răci boxele folosite la transportul cărnii și al mărfurilor congelate.” Depozitul dispune de 125 de rampe de încărcare, rampele de recepţie marfă fiind separate de cele de expediţie, înălţimea depozitului variind între 9 metri și 12 metri în zona de depozitare pe rafturi. Manipularea mărfurilor în depozit este asigurată de 130 de echipamente electrice, pickingul realizându-se utilizând atât tehnologia pick by voice, cât și tehnologia clasică cu scanner și monitor.

Centrul logistic Lugoj – un proiect verde

Proiectul este realizat în colaborare cu compania românească de construcţii Bog’Art și respectă cele mai noi standarde de sustenabilitate Lidl, oglindind implicarea retailerului german și politica de responsabilitate socială la nivelul celor cinci dimensiuni principale: societate, mediu, resurse umane, sortimentaţie și produse și logistică. “O clădire inteligentă” așa cum declara în cadrul conferinţei de presă, Sorin Greu, director general Bog’Art, cel de-al patrulea centru logistic Lidl în România se distinge prin soluţiile și tehnologiile utilizate în procesul de construcţie. Printre soluţiile “verzi” folosite în construcţia depozitului de la Lugoj se numără utilizarea de materiale de construcţii reciclate, într-o proporţie destul de însemnată – 22%- cum sunt betonul concasat provenit din demolări, dar și alte materiale reciclate, precum și materiale reciclabile sau reutilizarea căldurii recuperate din instalaţia frigorifică, fapt ce a dus la reducerea consumului de energie cu încălzirea clădirii la 50% sau utilizarea unui agent nepoluant, cum este amoniacul, pentru instalaţia de frig. De asemenea, utilizarea unui sistem de iluminat cu LED de ultimă generaţie a condus la reducerea consumului de energie cu iluminatul cu 82%. „Ne-am dorit să facem parte din acest proiect pentru că a fost o provocare în ceea ce privește soluţiile de construcţie, termenul de execuţie și tehnologiile noi. Pe lângă materialele folosite în timpul construcţiei depozitului, am implementat proceduri de protecţie a mediului, reducând cantitatea de deșeuri generate pe șantier cu 75%” a declarat Sorin Greu. Măsurarea performanţelor proiectului se va face conform sistemului britanic de evaluare a clădirilor sustenabile BREEAM, primii pași pentru obţinerea certificării fiind făcuţi din faza de proiectare a centrului logistic, Bog’Art având în portofoliu un număr important de proiecte certificate BREEAM Excellence.

Exporturi de produse românești de peste 26 milioane euro

„Modelul de business Lidl are în centru promovarea produselor proprii, pe care le și importăm și le și exportăm, după caz. Nu folosim importatori intermediari locali, și atât importurile, cât și exporturile sunt realizate direct de către Lidl România. Plasăm comenzi de produse pe care dorim să le introducem în sortimentaţia Lidl România, iar acestea sunt livrate prin platforma internaţională Lidl. Și prin aceeași platformă exportăm produsele“ a spus Claudiu Rizea. Doar la nivelul anului 2015, Lidl România a realizat exporturi de 26 milioane euro, cu 4 milioane mai mult comparativ cu 2014, trendul fiind ascendent. Majoritatea produselor exportate sunt articole de bază: mezeluri, panificaţie, ulei de floarea sorelui, bere și băuturi nealcoolice, acestea fiind destinate unor pieţe precum Ungaria, Cehia, Polonia, Slovacia sau Bulgaria.