Home Logistics Depozitare Logicor, „new kid on the block” pe piaţa spaţiilor industriale și logistice

Logicor, „new kid on the block” pe piaţa spaţiilor industriale și logistice

Logicor, „new kid on the block” pe piaţa spaţiilor industriale și logistice

Cu un total de numai două milioane metri pătraţi de spaţii logistice și industriale moderne la o populaţie de 20 de milioane de locuitori, România continuă să atragă investiţii și atenţia unor nume importante pe acest segment. Ultimul intrat în „gașca” dezvoltatorilor imobiliari de top prezenţi în România este LOGICOR, platforma logistică europeană a fondului american de investiţii Blackstone.

La finele anului 2015, fondul de investiţii Blackstone anunţa achiziţia întregului portofoliu de spaţii logistice ale IMMOFINANZ pentru o valoare totală de 536 milioane euro. Achiziţia a fost finalizată la începutul anului 2016, iar cele 36 de proiecte logistice finalizate, ce însumează un milion de metri pătraţi de spaţii, localizate în Germania (24), Ungaria (5), România (3), Polonia (2), Slovacia (1) şi Rusia (1), precum și trei proiecte în dezvoltare în Hamburg (Germania), și București și Ploiești (România) se află în curs de integrare în platforma logistică europeană a gigantului, LOGICOR.

Cu trei parcuri logistice în portofoliul său în România, ce însumează aproximativ 52.000 mp de spaţii închiriabile, alte două proiecte în dezvoltare în București și Ploiești, dar și rezerve de teren în Brașov, Sibiu, Glina, București și Timișoara, LOGICOR vine puternic în urma competitorilor săi.

Bartosz Mierzwiak, Managing Director LOGICOR Central & Eastern Europe este responsabil cu managementul de zi cu zi al LOGICOR în Polonia, Republica Cehă și Ungaria și persoana cea mai potrivită pentru a ne oferi câteva detalii de început cu privire la viitoarele operaţiuni LOGICOR în România, așteptările și percepţia asupra pieţei autohtone.

Intermodal & Logistic: După achiziţia portofoliului Immofinanz, LOGICOR devine jucător activ pe piaţa din România și alte pieţe din Europa de Est. Care sunt obiectivele pentru pieţele din regiune?

Bartosz Mierzwiak: Vom continua să ne extindem portofoliul prin achiziţii și ne concentrăm atenţia pe crearea unei platforme logistice coerente. După preluare, portofoliul Immofinanz urmează să fie integrat cu platforma noastră Pan-Europeană. În acest moment ne conturăm planurile de business pentru activităţile din România și în funcţie de acestea vom pune și bazele echipei în regiune.

Intermodal & Logistic: Care sunt atuurile LOGICOR pe aceste pieţe, unde aveţi deja competitori puternici, care sunt prezenţi deja de multă vreme aici?

Bartosz Mierzwiak: Poate că suntem un jucător tânăr pe piaţă, dar cu siguranţă suntem unul dintre lideri. De la înfiinţarea companiei în 2012, când am pornit de la zero, am devenit al doilea cel mai mare jucător în Europa și deţinem în prezent 13 milioane de metri pătraţi de depozite clasa A în cele mai importante huburi logistice din Europa. Este o creștere remarcabilă.

Ceea ce ne distinge de competitorii noștri este că dispunem de flexibilitate și avem acces la capital pentru a acţiona rapid și decisiv atunci când întrevedem o oportunitate. În plus, avem o echipă de profesioniști dedicaţi muncii lor, suntem orientaţi către clienţi și încercăm să le înţelegem priorităţile, să-i ajutăm să-și îmbunătăţească supply chain-ul și operaţiunile. Este benefic de ambele părţi atunci când acest lucru se întâmplă.

Intermodal & Logistic: Cum se vede piaţa de real-estate din România raportându-ne la experienţa pe care o aveţi cu alte pieţe din Europa Centrală și de Est, ca de exemplu Ungaria sau Polonia?

Bartosz Mierzwiak: România oferă numeroase oportunităţi de dezvoltare, dacă luăm în calcul suprafaţa de spaţii logistice construite și numărul de locuitori, iar poziţia geografică a ţării este una strategică din punct de vedere logistic, România fiind amplasată pe coridorul care leagă Europa de Turcia. În plus, România are o forţă de muncă foarte bine pregătită și un cost al muncii redus. Oamenii care lucrează pe segmentul de real-estate sunt profesioniști în adevăratul sens al cuvântului, care cunosc foarte bine piaţa, sunt foarte dedicaţi muncii lor și ne face plăcere să lucrăm împreună.

«Din punctul nostru de vedere, piaţa din România deţine un potenţial enorm. În prezent, stocul de spaţii logistice este de aproximativ 2 milioane de metri pătraţi la o populaţie de 20 de milioane. Comparativ cu Polonia, care are o populaţie de 40 de milioane de locuitori, iar stocul de spaţii de depozitare moderne este de 10 milioane de metri pătraţi, potenţialul în România este încă ridicat, iar piaţa nu este saturată. Nu degeaba România a raportat o creștere economică de 3,8% în Q4 din 2015 faţă de aceeași perioadă din 2014.» Bartosz Mierzwiak, Managing Director LOGICOR Central & Eastern Europe.

«Odată cu recenta creștere economică în Europa, după câţiva ani de recesiune economică, segmentul logistic a cunoscut o revenire, cererea a crescut și la fel și oferta de spaţii logistice. Dezvoltatorii au învăţat din experienţa anilor de criză și urmăresc piaţa mult mai atent înainte de a începe orice proiect speculativ. Există o creștere pe segmentul BTS (build-to-suit), însă aceasta nu înseamnă că vom vedea mai puţine proiecte speculative. Este vorba de o sincronizare foarte bună între cererea pieţei și nevoile clientului. Piaţa se consolidează, jucătorii puternici își vor întări și mai mult poziţia pe piaţă, dar există și noi jucători precum LOGICOR, care au un impact semnificativ asupra pieţei de spaţii logistice și industriale. » Bartosz Mierzwiak, Managing Director LOGICOR Central & Eastern Europe.