Home Logistics Ambalare Modpack System, afacerea românească ce transformă provocările în oportunităţi

Modpack System, afacerea românească ce transformă provocările în oportunităţi

Modpack System, afacerea românească ce transformă provocările în oportunităţi
Bogdan si Valentin Malaescu, fondatorii ModPack System

Modpack System este o afacere 100% românească înfiinţată în Ploiești, Prahova în 2007 de către Valentin și Bogdan Mălăescu. Compania este specializată în producţia de soluţii de ambalare pentru export, servicii de relocare industrială, transport multimodal heavy duty. În cei 10 ani de existenţă pe piaţă, Modpack System a reușit, prin investiţii permanente, identificarea de noi nișe de piaţă și adăugarea de noi servicii în portofoliu, extinderea activităţii la nivel internaţional.

În 2017 compania a deschis un centru logistic în Cehia, lângă Praga, iar la începutul acestui an a făcut un pas important către internaţionalizarea afacerii prin deschiderea unui punct de lucru și centru operaţional la Liverpool, Marea Britanie. Domnul Bogdan Mălăescu, CEO și Deputy General Manager Modpack System ne-a oferit mai multe detalii despre intrarea companiei pe piaţa din Marea Britanie, planurile de viitor, dar și despre conceptul One Stop Shop care deschide noi orizonturi pentru dezvoltarea afacerii la nivel internaţional.

  • Intermodal&Logistics: La începutul lunii februarie aţi deschis un nou sediu în Marea Britanie, în Liverpool. De ce aţi ales Marea Britanie și de ce Liverpool?
  • Bogdan Mălăescu: În primul rând Marea Britanie reprezintă pentru noi o foarte bună punte de legătură cu continentul american, SUA, Canada, unde intenţionăm în viitor să ne extindem activitatea de export, Liverpool fiind un nod de tranzit foarte important. De asemenea, piaţa este foarte mare și ofertantă și este nevoie și de logistică, este nevoie și de ceea ce facem noi. Momentan am înfiinţat un birou și avem o persoană angajată care se ocupă de dezvoltarea businessului.
  • Intermodal&Logistics: Către ce pieţe exportaţi în acest moment?
  • Bogdan Mălăescu: O mare parte din producţia Modpack se adresează pieţelor din America de Sud, Brazilia, unde s-au făcut foarte multe investiţii în ultimii ani, Asia, Emiratele Arabe Unite, Dubai cu precădere. Acestea ar fi zonele către care exportăm în prezent. Clientul dictează practic pieţele către care ne îndreptăm, noi aflându-ne la finalul unui lanţ logistic extrem de complex. Procesul de ambalare nu reprezintă doar simplul ambalaj, ci are în spate o serie de standarde, de normative, specificaţii, presupune inginerie, procese complexe de fabricaţie, procesarea ambalajului, logistica pe care noi o asigurăm la client. Din fabrică ambalajul pleacă “lego”, pe elemente componente în toate colţurile Europei, unde mergem și ambalăm la cheie, iar mărfurile și echipamentele ambalate de noi pleacă apoi către pieţe din toată lumea.
  • Intermodal&Logistics: Ce înseamnă conceptul One Stop Shop?
  • Bogdan Mălăescu: În urmă cu doi ani am lansat acest concept One Stop Shop, care integrează nu doar partea de export packing, ci și pe cea de transport multimodal, transport combinat rutier-maritim door to door, precum și partea de comisionare vamală, depozitare temporară și relocare industrială unde efectuăm absolut toate operaţiunile, de la demontarea utilajelor dintr-o fabrică, debranșare apă, utilităţi, curent, cabluri, automatizări, tilare, scheme electrice. Am angajat personal calificat pentru aceste operaţiuni, și am creat astfel o divizie separată a afacerii, dar oferim aceste soluţii tot pentru clienţii tradiţionali, ca parte a unui serviciu integrat ce include relocare, ambalare, transport până la destinaţie, dezambalare, punere în funcţiune și dat drumul la cheie. Cel mai solicitant proiect al nostru a fost o relocare de fabrică unde am demontat echipamente ce acopereau o suprafaţă de 10.000 mp care au necesitat apoi curăţare, ambalare, transport către Cehia, dezambalare, montarea echipamentelor pe un layout total diferit și în plus, înlocuirea pieselor deteriorate și punerea în funcţiune. Proiectul a durat 7-8 luni și a fost încheiat cu succes, fără întârzieri. Până nu demult, pregătirea părţii finale pentru export, a packing list-ului și transportul mărfurilor la destinaţie se făcea prin cu subcontractori. Însă am identificat această nevoie a clienţilor și acum putem oferi și serviciul de transport special agabaritic (heavy duty). Am investit într-o flotă proprie de trailere, capete tractor, echipamente mobile mecanizate pentru manipulare și ridicare (stivuitoare de 5t și 10t și o macara de 50t) și acum am integrat și transportul agabaritic în oferta noastră.
  • Intermodal&Logistics: Ce alte investiţii mai planificaţi pentru acest an?
  • Bogdan Mălăescu: În prezent la Cluj-Napoca avem un centru de producţie pentru ambalaje, de unde deservim clienţii din zonă care au exporturi. Anul acesta intenţionăm să deschidem la Oradea un nou centru logistic, cu o suprafaţă de 4.300 mp care va completa operaţiunile din Ploiești și care va îngloba tot ce înseamnă parte de operaţiuni, transport, logistică, vizând exporturile care pleacă către Rotterdam sau Hamburg. În acest context al dezvol tării continue, echipa noastră va crește de la 160 de persoane în prezent la aproape 200 de angajaţi.