Home Logistics Comerț international Numai 20% dintre IMM-urile din România își exportă produsele

Numai 20% dintre IMM-urile din România își exportă produsele

Numai 20% dintre IMM-urile din România își exportă produsele

Doar 1 din 5 dintre companiile mici și mijlocii din România valorifică oportunitățile de export. Aceasta este concluzia unui studiu recent realizat de către UPS, lider global în domeniul logisticii și Kantar Millward Brown. Rezultatele arată că 20% dintre IMM-urile românești desfășoară în prezent activități de export, contribuind cu 25% la exporturile totale din România.

Din cele 52.000 de IMM-uri analizate în studiul UPS, cele mai multe sunt concentrate în regiunea București-Ilfov (23,4%), urmată de Nord-Vest (14,4%), Centru (13,1%), Sud-Muntenia (11,1% ), Nord-Est (10,8%), Vest (9,0%) și Sud-Vest (6,7%), ca domeniu de activitate acestea provenind din producție, comerț, transporturi, IT&C și agricultură.

„IMM-urile care exportă înregistrează o creștere mai mare a veniturilor și sunt mai încrezătoare în viitor”, a declarat Jim Kearney, Managing Director UPS Romania, Ungaria și Grecia. „Un studiu UPS la nivel european publicat la începutul acestui an arată că peste jumătate din întreprinderile mici care exportă au înregistrat creșteri ale veniturilor în ultimii trei ani. UPS este poziționată în mod ideal pentru a ajuta IMM-urile din România să acceseze și să beneficieze de oportunitățile transfrontaliere, atât din Europa, cât și din întreaga lume, prin intermediul rețelei noastre globale”.

În 2016, UPS a introdus un nou segment de zbor cargo la Cluj-Napoca făcând astfel legătura cu hub-ul aerian din Köln, Germania și a îmbunătățit timpii de tranzit în rețeaua terestră care conectează România cu restul Europei.

Odată cu noul segment de zbor cargo, UPS oferă IMM-urilor care doresc să acceseze piețele internaționale extinderea orei maxime de preluare a expedițiilor. Aceste investiții fac parte din planul de investiții de 2 miliarde de dolari până în 2019, prin care rețeaua europeană a UPS va deveni și mai rapidă.

În primele trei trimestre ale anului 2017, UPS a înregistrat în România o creștere cu 33% mai mare comparativ cu aceeași perioadă din 2016 pe segmentul pe export.