Home Logistics 3 PL Obiectiv Marvi Online: Câte un magazin în fiecare oraș din România

Obiectiv Marvi Online: Câte un magazin în fiecare oraș din România

Obiectiv Marvi Online: Câte un magazin în fiecare oraș din România

Trendurile din industrie se schimbă, iar pentru a rezista pe piaţă companiile din logistică și transport trebuie să găsească noi modalităţi de a se reinventa. O astfel de companie este Marvi Logistic, cu sediul în Râmnicu Vâlcea, condusă de Marius Cătrinoiu, un om cu viziune, care a înţeles că pentru a rămâne competitiv, trebuie să vii mereu cu ceva nou.

Conștient de faptul că pe segmentul de transport intern concurența este mare, marjele de profit mult prea mici și clienţii nu întotdeauna de încredere, directorul Marvi Logistic a decis să reorienteze activitatea companiei exclusiv către rute intracomunitare precum Italia-Anglia, Italia- Spania, Franţa și Belgia, cu posibilitatea de extindere către orice ţară din Europa, și mai mult decât atât să investească în deschiderea unui magazin online cu produse aduse din Italia.

Astăzi, la 6 ani de la înfiinţare, Marvi Logistic înseamnă o cifră de afaceri de 8 milioane de euro, obţinută anul activitatea de transport și 75% din cea de casă de expediţie.

Focus pe subcontractori

Serviciile prestate de Marvi Logistic se desfășoară cu o flotă de 15 camioane, marca DAF și Volvo. „Toate camioanele sunt noi, achiziţionate acum 2-3 ani, doar două dintre ele au fost achiziţionate acum 3 ani. Anul trecut am schimbat toată flota pe Euro 6. Remorcile sunt de asemenea noi, au fost cumpărate în 2014.”

Pe partea de casă de expediţii, compania operează cu un număr de 70-80 de camioane ale subcontractorilor. „Deși am scăzut numărul de camioane de la 18 la 15, cifra de afaceri a crescut, pentru că a crescut numărul subcontractorilor care lucrează cu noi. Subcontractorii sunt firme de dimensiuni mici cu 2-3 camioane, cărora le asigurăm toate cursele pe Comunitate, dar și firme mai mari, cum este de exemplu o firmă din Timișoara cu o flotă de 8 camioane. Partea de transport am dezvoltat-o și am crezut mult în ea, iar acum merge de la sine, avem o echipă foarte bună care se ocupă doar de acest segment: 12 dispeceri și 4 persoane la departamentul financiar”.

De la Marvi Online, la Marvi „Offline”

Segmentul de comerţ online a fost pus în aplicare la începutul lui 2015, după un avansat studiu al evoluţiei pieţei românești despre consumul și stilul de viaţă. Marvi Online este nou concept de magazin online, care pune la dispoziţia consumatorilor o varietate de produse, de la mărci cunoscute de alimente, până la detergenţi de calitate, toate aduse din Italia. Crearea portalului a necesitat investiţii serioase în publicitate, etichetare, depozitare, logistică, și lista poate continua. De asemenea, compania s-a îndreptat și către comerţul tradiţional, distribuind produsele către anumite magazine din Râmnicu-Vâlcea.

„După ce am lansat site-ul, am cumpărat marfă de 200.000 de euro și ne așteptam să avem vânzări foarte bune, apoi ne-am dat seama că marfa va începe să expire și nu o vom putem vinde. Așa am decis să ne deschidem două magazine proprii de desfacere, unul proprietate și celălalt închiriat, care să ne ajute să ne promovăm produsele mai bine și să putem testa la cald ceea ce se vinde și ce nu, deoarece există foarte multe preconcepţii în rândul proprietarilor de magazine cu privire la astfel de produse, deși calitatea este net superioară celor existente pe piaţă la ora actuală”, relatează Marius Cătrinoiu.

Gestionarea un comenzilor de pe site-ul Marvi Online nu este deloc simplă: comenzile care vin de pe site sunt trimise pentru facturare către persoana abilitată, fiind trimise în același timp către șeful de depozit; mai departe se pregătește coletul, vine factura, se mai controlează o dată coletul, se ambalează și se trimite cu una din cele trei firme de curierat cu care firma colaborează: Urgent Curier, DPD sau Fan Curier. În funcţie de zona de livrare, softul alege curierul pe criteriul de cost, apoi coletul este ridicat de către curieri și livrat către cumpărători.

Clienţii dictează piaţa

Deși segmentul de comerţ online este încă la început, Marvi Online, divizia de e-commerce a Marvi Logistic intenţionează să își concentreze activitatea, cel puţin momentan, pe zona de FMCG.

La un moment dat portofoliul Marvi Online cuprindea 250 de produse diferite listate, un lucru deloc simplu de gestionat, clienţii așteptându-se să le găsească mereu. „Sunt peste 2 milioane de români care au lucrat în Italia. S-au întors acasă și cer anumite produse cu care s-au obișnuit și pe care și le doresc în continuare. Tot ceea ce înseamnă detergenţi și vinuri sunt achiziţionate direct de la producători italieni”.

În Vâlcea, Marvi Logistic distribuie marfă în peste 30 de magazine, iar numărul lor crește exponenţial. „Din 2016, când se va elimina acciza la cafea (România este singura ţară care mai are o astfel de taxă) vom introduce și sortimente de cafea, am discutat deja cu producătorii italieni. Vrem să aducem și bere italiană, și vom începe în curând și colaborarea cu unităţile din Horeca pe partea de distribuţie de vinuri. Pe termen lung, obiectivul Marvi Online este menţinerea calităţii produselor”, afirmă directorul general al companiei.

Performanţa cere investiţii

Clădirea în care Marvi Logistic şi Marvi Online își desfășoară activitatea a fost creată cu fonduri proprii în valoare de peste 100.000 de euro. Hala de depozitare a presupus investiţii de aproximativ 50-60.000 euro, iar crearea portalului Marvi Online (site, cursuri și consultanţă) a necesitat alte 10.000 de euro, dar lucrurile nu se opresc aici, după cum afirmă Marius Cătrinoiu.

„În scurt timp urmează să mai cumpărăm două mașini de distribuţie: un Iveco Daily pentru distanţe mai lungi și marfă mai multă, în care putem încărca patru paleţi de marfă (pentru că avem și magazine la distanţe mai mari, de 40-50 km, în Drăgășani, Horezu sau chiar și la Cluj) și un vehicul de dimensiuni mai mici, marca Dacia Dokker, pentru distribuţia de marfă în magazinele mici din oraș”.

Noi direcţii de dezvoltare

Pentru că în judeţul Vâlcea nu există nici un depozit mare, Marvi Logistic a achiziţionat un teren de 20.000 de metri, pe care intenţionează în viitor, dacă contextul economic va fi favorabil, să construiască un parc logistic, în această zonă existând deja cereri pentru un asemenea complex.

„Ne gândim să intrăm și pe partea de produse alimentare și să construim și un depozit frigorific. Este posibil să mai achiziţionăm 1-2 camioane până la finele anului, tot prin leasing. Investiţia în magazinele proprii va continua. Dacă afacerea Marvi Online va merge bine, vom deschide câte un magazin în fiecare oraș din România”, concluzionează directorul companiei.

« Ne gândim să intrăm și pe partea de produse alimentare și să construim și un depozit frigorific. Este posibil să mai achiziţionăm 1-2 camioane până la finele anului, tot prin leasing. Investiţia în magazinele proprii va continua» Marius Cătrinoiu, director Marvi Logistic.