Home Logistics Depozitare Pall-Ex România ajută clienţii să își remodeleze lanţul de aprovizionare

Pall-Ex România ajută clienţii să își remodeleze lanţul de aprovizionare

Pall-Ex România ajută clienţii să își remodeleze lanţul de aprovizionare

La sfârșitul anului 2011 lua naștere Pall-Ex România și odată cu acest nume pe piaţa autohtonă de transport și logistică era introdus un nou concept, acela de distribuţie de mărfuri paletizate în 24 de ore pe întreg teritoriul României, printr-o reţea formată din transportatori și distribuitori locali.

Astăzi, hubul central din Sibiu al Pall-Ex gestionează peste 1.000 de paleţi pe noapte cu ajutorul celor 28 de membri ai reţelei, numărul acestora fiind în permanentă creștere. La nivel european, Pall-Ex numără 327 de membri și transportă anual peste 3,1 milioane de paleţi.

Domnul Danor Ionescu, CEO Pall-Ex România, ne-a oferit mai multe detalii despre modelul Pall-Ex, activitatea din România și direcţia de dezvoltare a companiei.

Intermodal & Logistic: Care sunt cele mai mari provocări ale clienţilor din industria FMCG și retail în ceea ce privește distribuţia și ce soluţii le oferă reţeaua Pall-Ex acestor clienţi?

Danor Ionescu: Principalele presiuni asupra lanţului de aprovizionare pentru retaileri și producători vin de la următorii factori externi:

• scurtarea ciclului de viaţă al produselor, atât electronice, cât și FMCG – de la 3/5 ani la 1 – 2 ani;

• înmulţirea canalelor de distribuţie, în special cu dezvoltarea comerţului online;

• scurtarea timpului de aprovizionare (time to market);

• reducerea sau eliminarea stocurilor în magazine;

• nevoia de diferenţiere a produselor și serviciilor pe fundalul competiţiei acerbe la nivel de preţ.

Toate acestea aduc complexitate în lanţul de aprovizionare și în confruntarea de la raft.

Cea mai mare provocare a clienţilor din industria FMCG este eficientizarea lanţului de aprovizionare, care are un rol decisiv în alegerea pe care o face consumatorul. Un lanţ de aprovizionare ineficient poate adăuga o creștere între 10% și 20% a preţului la raft. Presiunea asupra marginilor de profit ale comercianţilor și producătorilor a determinat găsirea unor soluţii de reducere a costurilor, astfel nivelul stocurilor a fost redus la minimum, iar achiziţiile se fac la nivelul comenzii optime. Soluţiile pe care întregul sector logistic le aduce producătorilor, comercianţilor și distribuitorilor tradiţionali sunt reprezentate de externalizarea serviciilor de depozitare și transport. Pall-Ex îndeplinește anumite deziderate ale clienţilor, răspunzând nevoii clienţilor de viteză, transparenţă și precizie.

Intermodal & Logistic: Care sunt pe scurt principiile de funcţionare ale reţelei Pall-Ex, care sunt avantajele unui astfel de sistem comparativ cu un sistem tradiţional de distribuţie?

Danor Ionescu: Soluţia pe care Pall-Ex România a adus-o pe piaţă este, de fapt, un fel de curierat cu mărfuri paletizate, garantând livrări sigure și la timp.

Reţeaua Pall-Ex este formată din mai mulţi membri – companii de transport, iar distribuţia se realizează în mai multe faze. Prima se referă la colectarea și consolidarea mărfurilor de către membri, mărfurile fiind transportate apoi la hub-ul central Pall-Ex din Sibiu sau la hubul din București, pentru clienţii din zona de sud. Acest lucru se întâmplă în fiecare noapte la o oră prestabilită. Odată ajunsă în hub, marfa este sortată pentru a fi încărcată în vehiculele membrilor, care se întorc la sediul propriu în dimineaţa zilei următoare, livrând marfă către clienţii din zonă.

Astfel, livrările se realizează rapid, în 24 h. Datorită faptului că mărfurile sunt colectate de la client, aduse apoi în hub, după care sunt transportate către zona de livrare se realizează o economie ce rezultă din faptul că vehiculul este ocupat și pe tur și pe retur. Apoi, se reduc costurile de transport, aspect ce se transformă într-un beneficiu către client, prin costurile reduse de livrare.

Intermodal & Logistic: Câţi membri are în prezent Pall-Ex România și la ce creștere a numărului de membri vă așteptaţi în 2016? Care a fost evoluţia volumelor de marfă în ultimii doi ani și cum apreciaţi că vor evolua în următoarea perioadă?

Danor Ionescu: În prezent avem 29 de membri și estimăm că vom ajunge în 2016 la 35 de membri. Evoluţia volumelor de marfă s-a aflat în permanenţă pe un trend ascendent, anul acesta am avut în primul semestru o creștere de 64% faţă de anul trecut, în aceeași perioadă. Am reușit să atingem perfomanţa de a gestiona peste 1.200 de europaleţi pe noapte. Cu siguranţă, și în viitor vom înregistra creșteri ale volumelor de marfă transportate.

Intermodal & Logistic: Care sunt principalele avantaje pe care sistemul Pall-Ex le oferă producătorilor din FMCG și retailerilor?

Danor Ionescu: Prin reţeaua Pall-Ex sunt consolidate partide mici de marfă. Transportăm sferturi de paleţi, jumătăţi de paleţi, paleţi full și mega-full.

Fără costuri suplimentare marfa transportată beneficiază de asigurare de până la 15.000 euro per palet.

Dovada livrării se face în timp real prin SMS cu efect imediat către client în modulul Track& Trace. Acest modul oferă clientului și posibilitatea de a-și vizualiza documentele proprii, însoţitoare ale mărfurilor, un serviciu unic în România.

46% dintre clienţii Pall-Ex România provin din FMCG, printre aceștia numărându-se Scandia, Farmec, RTC, Ductil, Pambac, Fuchs, Zeelandia, Sultan, Dobrogea, Prodvinalco, Elsaco, Arabesque sau Dedeman.

Intermodal & Logistic: Comerţul online a fost unul dintre segmentele cu cea mai mare creștere în ultimii doi ani. Ce impact a avut dezvoltarea acestui segment asupra dezvoltării Pall-Ex în România? Au crescut volumele transportate de clienţii din această zonă?

Danor Ionescu: Prin introducerea noilor aplicaţii pe terminalele mobile vom putea să îmbunătăţim și să lărgim oferta către clienţi și în special pentru e-taileri, pe partea de comerţ online. Astfel, pregătim introducerea de livrări B2C la clienţi particulari care comandă produse cu greutăţi sau volum începand de la 50 kg. Mulţi clienţi aleg să comande acum online de la materiale de construcţie, până la decoraţiuni interioare. Aceștia vor beneficia imediat de o livrare eficientă și promptă la costuri atractive, prin Pall-Ex.

Intermodal & Logistic: Ce investiţii aveţi în plan pentru următoarea perioadă?

Danor Ionescu: Vom continua investiţiile în ritm susţinut în fiecare an. Acestea vor fi direcţionate către îmbunătăţirea permanentă a experienţei consumatorului. Experienţa online de vizibilitate se va îmbunătăţi cu soluţii rapide de confirmare de primire (sign on glass), comandă și confirmare online, plata cu card la recepţie, vizibilitate pentru transporturi paneuropene – clientul va urmări online serviciul din Spania până în România. Investiţii vor fi și la nivel de infrastructură și hub-uri cu deschideri regionale în ţară.