Home Companii Piaţa echipamentelor de depozitare rămâne stabilă și competitivă

Piaţa echipamentelor de depozitare rămâne stabilă și competitivă

Piaţa echipamentelor de depozitare rămâne stabilă și competitivă

Piaţa românească de echipamente de depozitare a avut în 2015 un parcurs lin, fiind influenţată în primul rând de evoluţia pozitivă a economiei. La unison, toţi marii jucători au afimat că mediul economic stabilizat a determinat clienţii să prindă curaj în a face achiziţii. Chiar dacă mulţi dintre aceștia au rămas precauţi în privinţa investiţiilor mai consistente, bugetele au fost mai bine gestionate, fiind îndreptate spre echipamente de calitate, extrem de fiabile.

Anul trecut, cererile de noi echipamente de depozitare au venit din domenii din cele mai diverse, de la cel al construcţiilor și al industriei lemnului, care a cunoscut o ușoară creștere, până la industria automotive, retail, reciclare, industria grea, industria vopselurilor, de producţie de îngrășăminte sau ceramică sticlă, curierat sau chiar tipografii.

2015, mission accomplished

Dacă pentru Coremo Servicii obiectivul principal de a plasa mai multe utilaje pe piaţa românească decât în 2014 a fost îndeplinit cu succes, pentru Vectra Eurolift Service, 2015 a adus o schimbare majoră: după încheierea colaborării cu Nissan, compania a devenit unic reprezentant naţional al marcii de stivuitoare Yale. La finele anului, Vectra număra 100 de stivuitoare Yale vândute. De asemenea, compania a continuat colaborarea cu Balkancar Record din Bulgaria, Vectra livrând aproximativ 40 de stivuitoare.

STILL România a câştigat cotă de piaţă în 2015 în special pe sectorul auto, portofoliul extinzându-se cu foarte mulţi clienţi noi, iar Toyota Material Handling, deși a experimentat un început de an mai greu, a rămas focusată pe proiectele de consultanţă, care au înregistrat un real succes, reușind totodată performanţa de a vinde în perioada aprilie-decembrie 2015 un număr de 450 de unităţi. Anul trecut, Rădăcini Equipment a înregistrat o creștere a unităţilor contractate în sistem de închiriere pe termen lung, cu operaţiunile de full service incluse. Faţă de 2014, acest lucru a însemnat o creștere semnificativă de 54,3% pe segmentul stivuitoarelor frontale.

Echipamentele electrice, tot mai cerute

Deși echipamentele Hyundai motorizate diesel au avut în 2015 cea mai mare cotă de popularitate în România, Coremo Servicii și-a depășit așteptările și cu gama de utilaje electrice care și-a continuat direcţia ascendentă.

Trendul pentru echipamentele eco este confirmat și de Marius Theodorescu, director de vânzări în cadrul Rădăcini Equipment: „În continuare, în ţara noastră ponderea cea mai mare o deţin unităţile cu combustie internă, primele fiind cele cu motorizare diesel, urmate de cele cu GPL. În ultima perioadă, însă, s-a observat o mai bună recepţie din partea partenerilor privind echipamentele electrice din gama electrostivuitoarelor DOOSAN, în special cele cu patru roţi”.

Și echipamentele electrice puse la dispoziţie de STIIL România au fost foarte solicitate, deși cele mai mari creşteri în procente au fost înregistrate la stivuitoarele cu ardere internă, dar şi pentru modelul hibrid RX70, care aduce economii substanţiale în materie de consum. De altfel, unul din două echipamente STILL sunt livrate cu Fleet Manager, iar costul iniţial de achiziţie se amortizează în aproximativ şase luni, potrivit directorului general, Cristian Dolinski.

«Ne aflăm în faţa unei schimbări benefice în mentalitate şi la o creştere a interesului pentru electric. Consultanţa joacă însă un rol important, iar clientul trebuie să înţeleagă că pe lângă preţul de achiziţie, costul total de exploatare al echipamentului pe întreaga durată de viaţă a acestuia este foarte important. În acest context, sistemele de management al flotei sunt definitorii» Cristian Dolinski, director general, STILL România

2015 a fost primul an în care Vectra Eurolift Service a vândut mai multe echipamente de depozit, decât de exterior. De asemenea, la echipamentele de exterior s-a observat un interes mai mare pentru cele electrice, iar la motostivuitoare clienţii au făcut trecerea de la Diesel la GPL.

«Echipamentele WH continuă să genereze volumele, IC înregistrând scăderile prognozate, care se încadrează în trendul ultimilor ani. Atât pe partea de închiriere, cât și pe partea de achiziţie, creșterile au fost substanţiale, peste anticipări» Ciprian Toaderu, director de vânzări, Toyota Material Handling Romania

Apetitul pentru echipamente second-hand se menţine

Fie că sunt cerute pentru aplicaţii ușoare de către companii aflate la început de drum, închiriate pentru activităţi sezoniere sau proiecte pe perioadă determinată, echipamentele second hand au fost extrem de solicitate de clienţi, iar jucătorii români și-au extins ofertele pentru a satisface nevoia de pe piaţă.

«Anul acesta, Hyundai va lansa noua gamă de stivuitoare diesel cu capacităţi de la 3,5 tone. Aceste utilaje vor fi dotate cu motoare noi, puternice, dar și cu elemente tehnologice de ultimă generaţie. Coremo Servicii lucrează deja la campania de promovare a acestor stivuitoare» Eugen Stoica, Managing Partner, Coremo Servicii

Flota de demo Still include toate modelele de echipamente de depozitare din portofoliu ce pot fi testate gratuit pe o perioadă de până la trei luni, la ora actuală existând circa 80 de unităţi în teste la clienţii români. În acelaşi timp, flota de închiriere pe termen scurt include câteva sute de echipamente, care sunt disponibile şi spre vânzare, ca second-hand. „Piaţa pe acest segment se maturizează, la Still cererea fiind în 2015 de trei ori mai mare decât în anul precedent”, este de părere Cristian Dolinski.

Vectra Eurolift Service dispune de un atelier de 450 mp unde sunt reparate utilajele clienţilor și se recondiţionează echipamentele achiziţionate în sistem buy-back, acestea din urmă fiind vândute ca echipamente second hand sau intrând ulterior în flota de închirieri.

Recondiţionarea este inclusă și în oferta de stivuitoare second hand din portofoliul Rădăcini Equipment, după cum afirmă Marius Theodorescu: „În cele mai multe dintre cazuri, după prezentarea ofertei, se trece la livrarea stivuitoarelor cu toate facilităţile de recondiţionare, astfel încât clientul să poată beneficia de un echipament perfect funcţional, o perioadă îndelungată de timp”.

Cum va arăta piaţa anul acesta

„În mod natural, piaţa românească este dependentă de evoluţia Uniunii Europene. Dacă aceasta zonă de referinţă nu va suferi tulburări majore, ne așteptăm ca în 2016 să crească cererea de echipamente de depozitare/manipulare”, este de părere Eugen Stoica, Managing Partner, Coremo Servicii.

Tot de o creștere vorbește și directorul general al Vectra Eurolift Service, George  Bădescu: „Se estimează că în 2016, piaţa echipamentelor de ridicat si manipulat mărfuri va înregistra o creștere de 10%, de la 2.700, la aproximativ 3.000 de unităţi. Clienţii vor continua să se orienteze de la motostivuitoare Diesel la cele GPL și electrostivuitoare. De asemenea, ponderea echipamentelor de depozit (reach truck, VNA, stackers, pallet transporters) va continua să crească, în detrimentul stivuitoarelor frontale. Acest lucru se explică prin faptul că echipamentele de depozit cer culoare și spaţii mai mici de operare”.

Și Ciprian Toaderu, directorul de vânzări al Toyota Material Handling, este optimist. „Anticipăm +15% faţă de 2015. Rămân însă temerile legate de economia mondială și în special de ce se întamplă pe piaţa din China”.

„Piaţa din ţara noastră pentru anul 2016 se va alinia la cerinţele noilor tehnologii de echipare: pe segmentul unităţilor cu motoare termice preconizăm o creștere de 10-15%, iar pe piaţa capacităţilor electrice, inclusiv echipamente de depozit, vedem un salt de aproximativ 20% faţă de anul trecut”, estimează Marius Theodorescu.

2016 vine cu surprize

Încă de la începutul anului, Rădăcini Equipment a lansat pe piaţa din România stivuitoarele de mare capacitate de 18, 20 și 25 de tone, echipate cu motoare DOOSAN ce îndeplinesc în premieră mondială normele de poluare EURO Stage IV. La mijlocul lui 2016, cu sprijinul DOOSAN, compania este pregătită pentru lansarea noilor modele (Seria 7) de electrostivuitoare cu capacităţi cuprinse între 2.200 și 3.500 de kg și a gamei de echipamente pentru depozit.

Pentru anul în curs, Vectra Eurolift Service și-a propus mărirea flotei de echipamente pentru zona de short și long rental. De asemenea, compania va construi un nou atelier de reparaţii, mai mare, și va mări numărul punctelor de service din ţară, ceea ce va duce la intervenţii mai prompte și costuri de deplasare reduse pentru client.

Și în 2016, STILL continuă strategia focusată pe viziune și flexibilitate în gestionarea proiectelor. „Grija pentru mediu este preocuparea noastră permanentă. Prin campania „Misiune: zero emisii”, pregătim lansări de noi produse, soluţii de automatizare iGo Easy, lansarea serviciului pentru managementul flotei STILLOptiTruc”, susţine Cristian Dolinski.

New-entry-urile anului 2015

Coremo Servicii Gama de stivuitoare Hyundai Diesel cu capacităţi între 2,2 – 3,3 tone cu două tipuri de motorizare.

Rădăcini Equipment Gama de echipamente DOOSAN Seria 7: electrostivuitoarele cu șasiu în trei roţi – DOOSAN B15, B18 si B20T-7, electrostivuitoarele din gama în patru roţi – DOOSAN B16, B18 si B20X-7 și gama TL cu ampatament mai lung și capacitate crescută a bateriei. Noul reachtruck DOOSAN BR16JW, care atinge înălţimi de ridicare de până la 9.500 mm. Noile echipamente cu motoare termice gama DOOSAN Seria 7 din care fac parte unităţile cu sarcină de la 2.000 la 16.000 kg, echipate cu motoare DOOSAN.

STIIL România Varianta îmbunătăţită a gamei FM-X, noi versiuni ale softului de management al flotei și automatizări I GO Easy.

Toyota Material Handling Întreaga gama de transpalete electrice și stackere a fost reinventată.

Vectra Eurolift Service Gama de stivuitoare și echipamente de depozit a lui Yale®: motostivuitoare, electrostivuitoare în 3 și 4 roţi, VNA-uri și reach truck-uri ce pot ridica până la înălţimi de 12,75 m, etc.

Nevoile reale ale pieţei de echipamente

Coremo Servicii: „Atâta timp cât toţi producătorii importanţi sunt prezenţi în România, competiţia va rămâne foarte strânsă. Diferenţa va fi făcută de inovaţiile aduse, dar și de modul în care beneficiile acestora vor fi promovate către clienţi” – Eugen Stoica, Managing Partner.

Rădăcini Equipment: „Pentru a putea mări numărul de echipamente de depozitare/ manipulat, piaţa din România are nevoie de o mai bună consiliere și înţelegere a capacităţiilor de operare a echipamentelor, de creșterea transferurilor de mărfuri, dezvoltarea infrastructurii din ţară și diversificarea activităţii transportatorilor de mărfuri.” – Marius Theodorescu, director de vânzări.

STILL România: „Piaţa are nevoie de specialiști în logistică, care să previzioneze necesităţile interne ale partenerilor, de aici și economia de costuri pe termen lung. Consultanţa este, de asemenea, un instrument important în luarea deciziilor” – Cristian Dolinksi, director general.

Toyota Material Handling: „Piaţa are nevoie de soluţii, flexibilitate și parteneriat, echipamente se pot cumpăra de oriunde” – Ciprian Toaderu, director de vânzări.

Vectra Eurolift Service: „Evoluţia pieţei echipamentelor de manipulat mărfuri este în strânsă relaţie cu evoluţia depozitelor. Construirea unor depozite moderne dotate cu încărcare/ descărcare la rampă, de exemplu, ar putea permite echipamentelor de depozit să intre direct în camion, pentru a manipula mărfurile” – George Bădescu, director general.