Home Logistics Curierat și e-commerce PostisGate – management eficient al livrărilor

PostisGate – management eficient al livrărilor

PostisGate – management eficient al livrărilor

Cele mai bune idei, cele care dau naștere unor produse sau soluţii inovatoare și care contribuie la regândirea unor concepte într-o industrie, se dovedesc a fi de cele mai multe ori născute din nevoia de a îmbunătăţi anumite procese sau operaţiuni, de a face lucrurile mai bine.

Cu o îndelungată experienţă în Telecom, Supply Chain & E-commerce, Inginerie & IT și Energie, Daniel Nicolae, Mircea Stan și Ionuţ Farcaș au pus bazele PostisGate Solution, o platformă software bazată pe cloud ce oferă integrarea organică a proceselor și nevoilor de transport ale clienţilor cu capabilităţile de transport oferite de către companiile de transport, fie ele companii de curierat sau furnizori de servicii logistice. Ideea iniţială, aceea a realizării unei platforme B2C care să îndeplinească rolul de agregator de curierat și să permită accesul clienţilor persoane fizice la servicii de curierat mai accesibile a migrat ulterior către sfera B2B, adresându-se acum nevoilor de transport ale retailerilor, comercianţilor online, centrelor de e-fulfillment și producătorilor. Platforma le oferă clienţilor acces la parteneri de transport multipli și diferite opţiuni de livrare a bunurilor cu un singur punct de contact.

Daniel Nicolae & Mircea Stan – Managing Partners PostisGate

“În zona de B2B clienţii sunt tot mai interesaţi de opţiuni cât mai apropiate de nevoia lor de livrare, de la livrarea standard, care devine uzuală, dar nu foarte folositoare, până la livrările în intervale clare de timp, same day, livrări în 2 ore, 4 ore și sunt dispuși să plătească mai mult pentru acest lucru. Însă toate acestea creează o complexitate a proceselor greu de gestionat de către retaileri și platformele de e-commerce, pentru că cel mai probabil partenerul actual de transport nu are în portofoliu toată gama de servicii, ceea ce înseamnă că trebuie să lucreze cu mai multe companii de curierat, distribuţie, ceea ce presupune eficientizarea propriului mod de lucru, dar și interconectarea propriilor sisteme informatice cu sistemele partenerilor de transport și creare unui algortim optim  prin care comenzile sunt livrate cu un partener sau altul. Am văzut noi înșine ce înseamnă acest lucru și astfel ne-a venit ideea unei platforme care să creeze o conectivitate facilă între cel care are nevoie de transport și cel care oferă transport. În acest moment, piaţa este departe de a avea o standardizare în ceea ce privește interconectările între sistemele software ale clienţilor și transportatorilor și aici intervenim noi și oferim o soluţie” explică Daniel Nicolae, Managing Partner PostisGate, responsabil dezvoltare și vânzări. În primele patru luni de funcţionare, platforma se bucură de un feedback pozitiv din partea pieţei, atât a clienţilor cât și a companiilor care oferă servicii de distribuţie, gestionând deja, în primele patru luni de funcţionare 280.000 de colete prin sistem.

Principalii jucători de pe piaţa locală de curierat și distribuţie, care însumează aproximativ 95% din capacitatea totală de transport, au fost deja integraţi în platformă, urmând ca în viitorul apropiat să fie integraţi și jucători importanţi la nivel internaţional. Cu o singură interfaţă, fără a realiza modificări în sistemele actuale existente, clientul se poate conecta cu mai mulţi furnizori de servicii de curierat și distribuţie.

“Matchmaking” între cerere și ofertă

Principalul avantaj pe care îl oferă clienţilor PostisGate este reducerea costurilor de transport prin alocarea inteligentă a comenzilor către transportatorul care răspunde cel mai bine nevoii de transport a clientului. În funcţie de tipul de serviciu de livrare dorit de client: livrare same day, în 24 h, in interval orar definit, etc, dimensiunile coletului transportat, greutatea acestuia, aria geografică, dar și alte reguli specifice de business, precum preferinţa bazată de calitatea serviciului oferită de un transportator, termenii contractuali comerciali pe care clientul îi are cu anumiţi transportatori, platforma selectează automat varianta optimă de transport. În același timp, spune Daniel Nicolae “dacă la un moment dat sistemul unui curier are un blocaj, platforma PostisGate realocă comanda următoarei opţiuni. Se creează astfel în zona operaţională capacitatea de a gestiona fără impact blocajele temporare din zona sistemelor IT. “Cu sistemul nostru, le oferim clienţilor posibilitatea de a defini intern un nomenclator de stări și detalii, peste care mapăm stările partenerilor din zona de curierat și distribuţie. Astfel, construim o comunicare unitară, standardizată cu tot ceea ce înseamnă back office și clientul final, oferind o transprenţă totală pe întregul lanţ logistic” adaugă Mircea Stan, Partner&Head of Technology PostisGate.

Însă, PostisGate Solution nu este o platformă creată doar în sprijinul clientului, ci și al companiilor de curierat, dovedindu-se a fi o soluţie pentru eficientizarea operaţiunilor de livrare în special în perioadele de vârf cum sunt BlackFriday sau perioada Sărbătorilor. “Dacă în contractul comercial între cel care are nevoie de transport și transportator s-a stabilit un anumit număr de livrări în anumite perioade de vârf, din sistem noi putem defini o serie de limite în ceea ce privește numărul de colete, volumetria acestora, pentru a-i ajuta să transporte ce pot și cât pot, fără să mai fie nevoiţi să transporte colete atipice, agabaritice pentru care nu deţin infrastructura și resursa umană necesară și care rezultă în costuri suplimentare atât pentru curier cât și pentru client. În același timp, din platformă, putem realoca coletele atipice către companiile specializate pentru acest tip de transport” afirmă Mircea Stan. În același timp, prin PostisGate clienţii au la dispoziţie o singură listă de statusuri pentru fiecare tip de activitate (livrare sau retur), platforma oferind funcţii de trasabilitate și tracking, inclusiv pe retur și pe cash on delivery, totul consolidat pentru a realiza o comunicare unitară cu tot ceea ce înseamnă zona operaţională. Funcţia de reporting și analitycs furnizează o imagine clară a ratei de performanţă a fiecărei companii de curierat sau distribuţie, atât la nivel global, cât și pe regiuni, ceea ce duce la îmbunătăţirea performanţelor de livrare și la un grad de satisfacţie mai ridicat al clientului final.

Rapoartele financiare care includ zona de proiecţie factură, numărul de livrări lunare și valoarea acestora, vin în ajutorul departamentelor financiare ale clienţilor. “Aceștia știu în orice moment care este costul livrărilor, fără a mai trebui să aștepte primele zile din luna următoare pentru a vedea valoarea facturii de transport și a evalua postfactum  impactul acesteia in profitabilitatea companiei. În plus, sistemul face automat verificarea facturilor de la curier, astfel clientul nu mai blochează resurse pentru acest lucru.” Un alt avantaj extrem de important pentru clienţi este și managementul retururilor, clientul putând vedea în orice moment statusul comenzii, precum și costul total al produselor retur, pentru fiecare comandă existând în sistem valoarea declarată a bunurilor.

Proiecte de viitor

În luna decembrie PostisGate lansează o aplicaţie pentru telefoanele mobile. “Soluţia PostisGate Mobile extinde scopul sistemelor interne precum  Enterprise Resource Planning (ERP), Transportation Management System (TMS) sau Warehouse Management Systems (WMS) către o digitalizare a forţei de muncă din teren prin intermediul aplicaţiilor de mobil. Oferim astfel șoferilor, angajaţilor și contractorilor o aplicaţie mobilă ușor de folosit care gestionează trasabilitatea comenzilor, captează dovada livrării  de pe un singur dispozitiv. Cu un flux intuitiv de lucru, soluţia PostisGate Mobile Solution se integrează fără probleme în procesele de livrare existente, eliminând hârtiile, reducând erorile și sporind productivitatea forţei de muncă. KLG Europe este una din companiile care începând din ianuarie va folosi această aplicaţie mobilă pentru cei 200 de șoferi/1.000 de livrări pe zi” explică Daniel Nicolae. Deși momentan soluţiile PostisGate  sunt  concentrate pe piaţa din România, scalabilitatea acestora este fără limita geografică,  făcând  posibilă implementarea  ușor și în alte ţări, odată cu stategia de business Postis cât și orientarea clienţilor către alte pieţe, cum este de exemplu cazul Frisbo, noul client din portofoliul PostisGate Solutions.

PostisGate, parteneriat cu FLANCO RETAIL

Cu peste 2 milioane de clienţi în întreaga ţară, 121 de magazine în 74 de orașe din România și o prezenţă puternică online, un buget anual de transport de peste 2 milioane de euro, peste 40.000 de livrări lunare și 8 parteneri de transport, FLANCO Retail a apelat la PostisGate din dorinţa de a îmbunătăţi managementul livrărilor și a le oferi clienţilor săi o calitate mai bună a serviciilor de livrare. Implementarea soluţiei a avut beneficii majore în activitatea FLANCO, fiind realizată o optimizare a costurilor de transport cu 15%, alocarea mult mai facilă a comenzilor, transparenţă end to end prin integrarea unui sistem de track&trace  consolidat inclusiv pentru transportatorii non­convenţionali, monitorizarea retururilor, flexibilitate în alocarea comenzilor și facilitarea procesului de decizie, identificarea de noi modalităţi de eficientizare în supply chain.