Home Logistics 3 PL Profil de manager de logistică: Marian Florea, Logistics Projects & Transport Manager, Auchan Romania

Profil de manager de logistică: Marian Florea, Logistics Projects & Transport Manager, Auchan Romania

Profil de manager de logistică: Marian Florea, Logistics Projects & Transport Manager, Auchan Romania

În companii, managerul de logistică și rolul pe care îl ocupă organizaţie îmbracă multe forme: de la a fi responsabil cu depozitarea și distribuţia mărfurilor, la organizarea importurilor și exporturilor și angajarea contractorilor externi pentru dezvoltarea lanţului logistic. Oricare ar fi atribuţiile acestuia, managerul de logistică este una dintre persoanele cheie pentru a asigura buna funcţionare a unei organizaţii, o poziţie măgulitoare, dar care implică în același timp și o mare responsabilitate.

L-am invitat pe Marian Florea, Logistics Projects & Transport Manager, Auchan Romania să ne vorbească despre parcursul carierei sale în logistică.

Marian a acumulat peste 16 ani de experienţă în acest domeniu și nu a trebuit să caute prea mult sau prea departe, pentru a-și da seama că acesta este drumul pe care vrea să-l urmeze. “Îmi amintesc cu plăcere de momentele în care analizam această opţiune, înainte de a lua decizia cu privire la domeniul în care aș vrea să urmez o carieră. Am considerat că este locul potrivit pentru un tânăr dinamic și care este gata să își fructifice energia în această branșă. Desigur, la început nu am conștientizat aportul pe care logistica îl are în cadrul unei companii și mai ales ce responsabilităţi implică, însă fiind foarte încrezător în propriile forţe și optimist din fire, am trecut peste toate obstacolele întâlnite pe parcurs.”

  • De la import-export la transport

Mi-am început cariera în anul 2001 ca Responsabil de Operaţiuni Import-Export în cadrul Departamentului de Logistică și Aprovizionare al companiei Interstar Chim, în prezent membră a grupului Eureka. Finalizând cursurile de Declarant Vamal și ulterior, pe cele de Ofiţer Vamal din cadrul Direcţiei Regionale Vamale București și respectiv, Camera de Comerţ și Industrie a României, am avut oportunitatea de a-mi aprofunda cunostinţele legate de operaţiunile de import și export, într-o perioadă în care România încă nu era parte a Uniunii Europene, iar aceste operaţiuni stăteau la baza schimburilor comerciale. În acest context am luat prima dată contact și am înţeles care este structura lanţului de aprovizionare, gestionând atât importuri de materii prime și produse finite, cât și exporturi către clienţi. Și tot în această perioadă am organizat și primele transporturi feroviare. Se spune că meseria “se fură”, trebuie să fii atent la oamenii din jur și să le observi acţiunile. Așa am aflat de varianta de transport feroviar, de la oamenii din Birourile Vamale prin care îmi exercitam activitatea zilnic. Am analizat în detaliu ce ar presupune utilizarea unui astfel de mod de transport și le-am propus superiorilor această opţiune. Aceștia mi-au oferit încrederea deplină și am început să transportăm pe tren containere din portul Constanţa la București. La vremea respectivă, costul facturii de transport pe camion al unui container era de 20 milioane lei vechi fără TVA, și făcând trecerea la transportul feroviar, factura a scăzut la 7 milioane de lei vechi. Un avantaj important în acest proiect a fost și faptul că depozitul de afla în incinta Faur, având cale ferată prin București Sud până în dreptul acestuia. După 7 ani în care am avut foarte multe de învăţat, am simţit că era momentul unei schimbări în carieră, având în vedere că odată cu integrarea României în Uniunea Europeană au survenit multe modificări. M-am adaptat noilor tendinţe și am urmat și cursuri de completare/raportare a declaraţiilor referitoare la schimburile de mărfuri între statele membre UE – Intrastat. În anul imediat următor aderării României la UE am fost recrutat de către real- Hypermarket Romania.

  • Eficienţa definește munca unui logistician

Responsabilităţile mele, pe lângă cele care ţin de transportul intern și international, sunt de a dezvolta procesele privind noile activităţi logistice. Și aici mă refer la proiectele pe care le-am lansat de curând și altele care sunt încă în lucru. Împreună cu o super-echipă asigurăm suportul pentru proiectul MyAuchan – Petrom care, în opinia mea, va avea o dezvoltare fulminantă, acoperind nevoile clienţilor pe partea de proximitate și în curând, vom lansa websiteul “MyAuchan”, un alt proiect care vine în sprijinul clienţilor nostri și de care sunt mândru. Dezvoltând această nouă activitate, Grupul Auchan își concretizează strategia multicanal, având ca obiectiv să le ofere clienţilor «soluţii multiple de a face cumpărăturile»: în magazin, pe internet, cu livrare la domiciliu sau în parcare.

  •  Mândrie profesională

Proiectul logistic de care sunt cel mai mândru ţine de zona de transport intermodal, respectiv “Tranzitarea containerelor din Import” din Portul Constanţa până în curtea depozitului, pe cale ferată. Este un proiect la care am lucrat de la zero, împreună cu echipa mea si cu cea a Adrianei Popescu – Multimodal Manager, Tibbett Logistics și îmi aduc aminte că am organizat primul tren din Constanţa în București Sud – Căţelu, ulterior inaugurând terminalul din Parcul Logistic București Vest. Au fost multe aspecte operaţionale de rezolvat, inclusiv în relaţia cu Autoritatea Vamală, însă ulterior acest proiect s-a dovedit a fi un real succes, cu multe beneficii și care a funcţionat foarte bine, iar acum este utilizat și de alte companii. Logistica prin ochii unui logistician Poate că în logistică nu sunt cele mai mari salarii, în schimb aici îmbinăm utilul cu plăcutul, adică punem pasiune în ceea ce facem și avantajul este că lucrăm într-un mediu dinamic, unde chiar și timpul trece altfel și resimţim din plin satisfacţia acţiunilor îndeplinite. Aici se potrivește perfect zicala “dacă faci ceea ce îţi place, nu va trebui să muncești nici măcar o zi!”

  • Viitorul în transporturi

Tehnologia evoluează cu o viteză uimitoare și în mod sigur acest lucru se va resimţi și se resimte deja în transporturi. Apar multe aplicaţii de tip GPS și Tracking, iar cel mai bun exemplu pe care îl pot da este utilitatea aplicaţiei “Waze” , pe care sunt convins ca majoritatea șoferilor o folosesc pentru a evita rutele cu trafic intens sau blocat. Un mare accent se pune și pe motoarele acţionate electric/hibrid cu beneficiile binecunoscute. În ceea ce privește transportul intermodal, este cert că acum atenţia tuturor se centrează pe acest tip de transport și tot mai multe companii se orientează către transportul feroviar, maritim/ fluvial, combinate cu rutier după caz, pentru a optimiza costurile și timpul de tranzit. În România principalul jucător va rămâne Portul Constanţa – care se află la intersecţia mai multor moduri de transport – maritim / fluvial / rutier și feroviar, dar și cu posibilitate de transport aerian – având în apropiere Aeroportul Kogălniceanu. În opinia mea, atât în România cât și la nivel internaţional transportul intermodal se va dezvolta și va contribui implicit la creșterea economică devenind totodată un subiect important de cercetare și optimizare în scopul obţinerii unor rezultate compatibile cu cerinţele clienţilor.

«Consider că printre cele mai importante competenţe, pe care un logistician profesionist ar trebui să le aibă se află “proactivitatea” și aici mă refer inclusiv la iniţiativă și responsabilitate , “gestionarea proceselor complexe” întrucât acţiunile sale au impact și asupra activităţii altor departamente și nu în ultimul rând “orientarea către rezultat și performanţă” , căutând în permanenţă metode de eficientizare a operaţiunilor logistice.» Marian Florea Logistics Projects & Transport Manager, Auchan Romania.