Home Logistics Comerț international Profil de manager de logistică: Raluca Marian – Logistic Manager: Meli Melo Fashion

Profil de manager de logistică: Raluca Marian – Logistic Manager: Meli Melo Fashion

Profil de manager de logistică: Raluca Marian – Logistic Manager: Meli Melo Fashion

“Eu și cariera în logistică? Cred că a fost o participare colaborativă. Sunt absolvent al Facultăţii de Drept, domeniu, evident fără nici o legătură cu logistica. Însă, în perioada facultăţii am lucrat în vânzări, iar când s-a ivit ocazia, am trecut de la vânzări la logistică, fără să am vreo cunoștinţă în domeniu. Până în acest moment, să spunem că a fost o întâmplare fericită și cariera m-a ales pe mine. Domeniul mi-a plăcut din primul moment și, din acest punct, mi-am adus și eu aportul în alegerea carierei. Am renunţat la planurile iniţiale de școlarizare și am făcut un master în Operaţiuni Logistice” își amintește Raluca Marian, Logistic Manager la Meli Melo Fashion, de începuturile sale ca novice într-ale logisticii.

Ca mulţi dintre managerii din acest domeniu, Raluca a ajuns să lucreze în logistică printr-­o conjunctură, acum mai bine de 12 ani, iar oportunitatea ivită la momentul respectiv a fost în cadrul Meli Melo Fashion, companie în care activează și în prezent.

 

“La primul contact cu logistica am știut că este ceea ce vreau să fac. Eu am un principiu la care ţin foarte mult și pe care l­-am urmat: “trebuie să faci ceea ce îţi place”. Atunci când își alegi drumul în carieră, trebuie să fii conștient că vei desfășura activitatea respectivă zi de zi pentru o perioadă lungă de timp. Logistica îmi dă sentimentul că sunt unde trebuie să fiu, că aici este locul meu” Raluca Marian, Logistic Manager Meli Melo.

Iar “locul” Ralucăi o reprezintă, îi vine ca o mănușă, mulţimea activităţilor pe care le implică logistica într­o companie și un domeniu atât de dinamic cum este cel de fashion având nevoie de o personalitate proactivă, implicată și la fel de dinamică.

“Îmi place negocierea, este o activitate care te antrenează te învaţă, te provoacă să inovezi, să fii flexibil și creativ. Îmi plac provocările, iar logistica îmi oferă din plin provocări și satisfacţii. În același timp îmi permite accesul la o plajă extrem de variată de activităţi din domenii diferite: aprovizionare, achiziţii, stocuri, depozite, transport, servicii clienţi, dezvoltare, vamă, managementul parcului auto, plăţi, necesar magazine și inclusiv eliminarea deșeurilor și reciclare. Toate acestea împreună de fapt formează logistica și tot acest flux neîntrerupt mă motivează și mă face să mă simt în largul meu, natural și firesc.”

Ce competenţe trebuie să posede un profesionist în logistică? Bun negociator, ambiţios, dinamic, cu capacitate de a lua decizii în mod rapid și eficient.  “În prezent, departamentul de logistică este o componentă care conectează compania cu clienţii și furnizorii ei prin intermediul  fluxului de  marfă  și al informaţiilor. Responsabilităţile mele, pe lângă cele care ţin de transportul de marfă și aprovizionarea lanţului de magazine naţional și internaţional, se extind către menţi nerea relaţiei cu clienţii, negocierea cu furnizorii, deschi derea de noi magazine. Totul se realizează, bineînţeles, cu ajutorul de nepreţuit al echipei mele, care în prezent numără 30 de persoane. Logistica are acces în toate departamentele companiei. După părerea mea, dacă nu ești un bun logistician cu aptitudini și competenţe, riscul de a pierde controlul și de a declanșa haos este unul ridicat. Pentru o companie, legăturile pe care le are departamentul de logistică cu transportatorii și cu diverși prestatori de servicii fac ca în fiecare clipă, compania să depindă de deciziile luate de logistician.”

12 ani în cadrul Meli Melo Fashion

“Pe scurt, au fost ani frumoși cu multe provocări. Cred că dezvoltarea atât de rapidă a tehnologiei  cu aplicare în toate domeniile -supravegherea video pe telefon, înlocuirea surselor de iluminat de  la iodură la led, programele informatice de urmărire stocuri, vânzări cât și convingerea boardului că toate sunt necesare în dezvoltarea companiei, au venit la pachet cu multe alte lecţii, toate extrem de valoroase. Dezvoltarea pe plan internaţional a companiei,  atât în zona UE cât și în celelalte zone mi­-au oferit suficiente lecţii în acest domeniu. Iar cea mai mare provocare consider că a fost trecerea prin criza economică. Dezvoltarea fulminantă din anii de până în criza economică, puţin haotică din punctul meu de vedere, urmată de reducerea de personal și restrângerea activităţii, ne ajută acum, când traversăm din nou un moment de creștere. Avem mai multă experienţă și încercăm să repetăm doar lucrurile bune făcute în perioada de dinainte de criză și să evităm greșelile.”

«Dacă ești o persoană care își dorește să cunoască toate segmentele de activitate ale unei companii, dacă vrei dinamism și o cale pavată cu provocări, logistica este locul potrivit. Însă, cel mai important este să își placă ceea ce faci.» Raluca Marian – Logistic Manager, Meli Melo Fashion

Un nou depozit pentru Meli Melo

În iulie 2017, Meli Melo Fashion a trecut într­o nouă etapă a dezvoltării sale logistice prin mutarea într-un nou depozit, situat în centrul logistic Otter, în zona de vest a Bucureștiului. Noul depozit are o suprafaţă de 2.800 mp și 400 mp de birouri și un număr de 8.000-8.500 SKU. Noua locaţie corespunde nevoilor actuale de dezvoltare ale Meli Melo, lanţul de magazine fiind extins în acest an odată cu preluarea magazinelor Bonsai din București, rebranding­ul acestora în Meli Melo Deco și intrarea pe piaţa de accesorii și decoraţiuni pentru interior. Compania este prezentă pe pieţele din România, Republica Moldova, Bulgaria și curând și în Serbia, dar și în mediul online, prin platforma de e-commerce www.melimelo.ro.

Cinci sfaturi pentru un tânăr la început de carieră:

  • Fii pasionat de ceea ce faci
  • Învaţă să comunici cu echipa și să delegi
  • Când greșești anunţă
  • Asumă-ţi responsabilitatea și învaţă din greșeli
  • Organizarea, planificarea și capacitatea rapidă de decizie sunt cheie. Fii atent la detalii!