Home FMCG #ProfilDeManager: Ana-Maria Radu, Supply Chain Manager Yves Rocher România

#ProfilDeManager: Ana-Maria Radu, Supply Chain Manager Yves Rocher România

#ProfilDeManager: Ana-Maria Radu, Supply Chain Manager Yves Rocher România

#ProfilDeManager urmărește să spună poveștile profesioniștilor din logistică și să ofere noii generaţii de logisticieni o perspectivă asupra a ceea ce înseamnă în practică acest domeniu, asupra responsabilităţilor unui logistician, competenţelor și aptitudinilor pe care acesta trebuie să le posede. În cazul Anei-Maria Radu, Supply Chain Manager – Yves Rocher România, logistica a fost un “mix” între studiul logisticii ca materie  în timpul studiilor universitare și oportunitatea de angajare în acest domeniu chiar în timpul primului an de facultate.

Ana-Maria Radu, Supply Chain Manager – Yves Rocher România

“Am avut ocazia de a mă angaja în domeniu, chiar din primul an de facultate, înainte de a ști foarte clar ce vreau. În același timp însă, urmam și Facultatea de Comerţ în cadrul căreia am studiat logistica, deci cumva lucrurile s-au îmbinat perfect. Ceea ce m-a atras foarte mult în acest domeniu la început a fost partea de relaţionare cu furnizorii, multitudinea de oameni cu care am avut ocazia să discut și pe care am avut șansa să îi cunosc, agitaţia dată de planificarea comenzilor, a graficelor de volume,  o agitaţie care m-a acaparat cu totul.”

Primul loc de muncă  în logistică

Am început de jos, și la figurat, dar și la propriu, aveam biroul la subsol și făceam inventare, analize și rapoarte pe baza cărora planificam volumele. Prima lecţie a fost destul de dură, căci am înţeles câţi oameni și câtă muncă e uneori în spatele unor „simple” produse de pe rafturile magazinelor, pe care le privisem până atunci numai din punct de vedere al clientului, fără să îmi pun vreodată problema întregii mișcări de forţe din spate și fără să ma gândesc la câte probleme pot exista pe parcursul lanţului logistic.

M-am simţit, foarte curând, prinsă într-un vârtej, în care totul se desfășoară foarte rapid și în care nu ai timp să te plictisești nicio secundă.  Aceasta cred că a fost prima lecţie: nimic nu e alb sau negru, totul este variabil și trebuie să fac faţă unor schimbări de situaţie foarte rapide – în logistică, totul se schimbă rapid, ceea ce  e valabil acum poate să nu mai fie mâine, ceea e bine acum poate fi de domeniul trecutului peste câteva ore și invers.

Aptitudini cheie pentru un om de logistică

Consider că este foarte important, pentru un om de logistică, să fie deschis și să înveţe cât mai multe posibil din toate domeniile, întrucât implicaţiile unei operaţiuni în logistică se reflectă automat și în contabilitate, financiar, juridic, marketing și invers – orice schimbare din aceste domenii, are repercursiuni ce trebuie implementate și în logistică. În acest context, cheia succesului este comunicarea și deschiderea, precum și lucrul în echipă. Uneori avem nevoie de nervi tari și fermitate, alteori de empatie și maleabilitate. În logistică, foarte importante sunt adaptabilitatea (la schimbări și situaţii noi) și flexibilitatea, precum și rapiditatea cu care găsim soluţii la cele mai diverse probleme. Încă de la început este nevoie de o maximă atenţie la detalii, de o bună organizare și de rapiditate în decizii, pentru a face faţă unei cariere în logistică.

« Mi-ar fi plăcut să fiu pregătită dinainte să lucrez cu constrângeri din direcţii total opuse uneori, să caut și să găsesc soluţia optimă. Cred că este important ca om de logistică să fii pregătit și echilibrat ca să faci faţă constrângerilor și să poţi lua decizii sub presiunea timpului, costurilor, volumelor, rupturilor de stoc, etc. » Ana-Maria Radu, Supply Chain Manager Yves Rocher România

Ce presupune funcţia de Supply Chain Manager Yves Rocher România?

În cadrul Yves Rocher România mă ocup de Demand and Supply Planning, iar cele mai mari provocări vin din schimbările de amploare pe care le derulăm în prezent ca urmare a fuziunii cu divizia de Retail și integrarea lanţului logistic aferent în fluxurile deja existente, precum și îmbunătăţirea continuă a celor vechi. Principalele proiecte derulate în prezent includ schimbări și dezvoltări ale sistemelor IT pe care le avem în vederea îmbunatăţirii fluxurilor, pe fiecare canal de vânzare în parte.  Cel mai mult îmi place că este un job foarte provocator, un job care m-a pus în faţa unor situaţii în care am găsit soluţii la care altfel nu m-aș fi gândit niciodată, un job care mă ajută să descopăr de multe ori problemele înainte ca ele să apară și să găsesc soluţii, ceea ce mă face să mă simt într-un carusel din care scap uneori la limită. Și atunci, satisfacţia și adrenalina este maximă, iar acest lucru mă motivează pentru următoarele momente grele.

 

Continutul acestui articol este restrictionat. In cazul in care sunteti abonat al Intermodal&Logistic va rugam introduceti numele de abonat si parola in zonele de mai jos. In cazul in care doriti sa va abonati va rugam sa completati cererea din pagina CUM MA ABONEZ

Existing Users Log In