Home Companii Propriul terminal feroviar, pe lista de priorităţi a International Lazăr Company

Propriul terminal feroviar, pe lista de priorităţi a International Lazăr Company

Propriul terminal feroviar, pe lista de priorităţi a International Lazăr Company

International Lazăr Company ocupă un capitol important în ceea ce înseamnă istoria transporturilor în România, fiind cea mai mare firmă de transport cu capital 100% românesc. „Oriunde, oricând în Europa!… dar și pe alte continente”. motto-ul International Lazăr Company definește nucleul companiei și calitatea principală de transportator.

Însă, transportul rutier intern și internaţional nu a rămas singura activitate a grupului condus de Ion Lazăr, de-a lungul timpului fiind dezvoltate servicii de depozitare, transport la temperatură controlată, servicii pentru mecanizare agricolă, exploatare forestieră și prelucrarea materialului lemnos, reparaţii și operaţiuni în industria petrolului și chiar comerţ cu camioane. Orice oportunitate a fost exploatată, pusă în valoare și a contribuit la cifra de afaceri de aproape 95 de milioane de euro, înregistrată de International Lazăr Company în 2015. “Ne place să explorăm” spune Ion Lazăr, atunci când vorbește de transporturile spot pe care le efectuează pentru diverși clienţi, cu precădere din industria automotive, pe alte continente, în Africa – Maroc sau Asia – Iran.

Construcţia unei platforme logistice și dezvoltarea de servicii de depozitare au fost un pas firesc pentru compania din Pitești, adaptându-se la cerinţele clienţilor. În 2008 a fost demarată construcţia unei noi platforme logistice și a unui nou centru de flotă în Bascov, pe terenul din vecinătatea se diului central al Internatio nal Lazăr. Astăzi, platforma logistică are 40.000 de metri pătraţi și este închiriată către producătorul de cablaje Leoni, ultimii 5.000 de metri pătraţi ai construcţiei fiind daţi în folosinţă în luna mai a acestui an, iar contractul pentru această ultimă celulă expiră în 2022. Divizia de logistică mai înglobează un depozit de materiale grele în incinta BAT Bascov, companie din Grup, cu o suprafaţă de 6.300 mp, dotat cu cale ferată proprie și două poduri rulante cu capacitate de 20 și 35 de tone. Investiţia s-a ridicat la peste 3 milioane de euro, aici fiind depozitate o serie de mărfuri, de la echipamente electronice, la componente pentru industria auto sau mărfuri grele.

Strategii de dezvoltare – 2017 și mai departe

Unul dintre planurile ambiţioase de dezvoltare ale lui Ion Lazăr este ca până la finalul anului 2019 să aibă propriul terminal feroviar. Depozitul din Bascov dispune de o cale ferată interioară și se lucrează la proiectul de prelungire a liniei de cale ferată cu încă aproximativ 800 de metri. “Poate reușim să accesăm și fonduri europene pentru acest proiect și să creștem și acest segment, pentru că vom reuși cu siguranţă să identificăm clienţi care au nevoie de asemenea servicii. În flota noastră există deja 35 de semiremorci pentru transport de containere și în acest moment avem încărcări din Constanţa și din Timișoara pe acest segment” spune directorul general al International Lazăr Company. De asemenea, un alt domeniu pe care îl dorește dezvoltat în următoarea perioadă este transportul la temperatură controlată. “Am început timid, acum trei ani, când am achiziţionat flota fostelor magazine  Mic.ro, iar acum avem 13 autovehicule care fac distribuţie la temperatură controlată. Prestăm servicii pentru mai mulţi retaileri în București și nu numai, și este un domeniu de viitor. Transportul frigorific este mai rentabil decât transportul internaţional.”

Achiziţia activelor edy Spedition a adus International Lazăr mai aproape de Vest

La finele anului 2015, International Lazăr finaliza achiziţia activelor edy Spedition, formate din imobile și o flotă de 283 de camioane, evaluate la peste 8 milioane de euro. Această mișcare strategică a adus compania din Pitești mai aproape de Vestul ţării, unde prezenţa nu este atât de puternică și unde există oportunităţi de creștere, având în vedere numărul mare de producători din industria automotive și experienţa companiei în acest domeniu, de-a lungul timpului lucrând cu nume precum Dacia, Renault, Michelin, Tenaris Silcotub, Pirelli, Leoni, Frauenthal Automotive , Bergenbier, URSUS, Tuborg, Heineken, Coca-Cola și alţii.  Punctele de lucru ale edy Spedition de la Buzău, Zalău, Deva și Timișoara au devenit noi centre de operaţiuni pentru Lazăr, activitatea fiind în continuă dezvoltare. Cele 123 de camioane Euro 3 din flota edy Spedition au fost ulterior vândute către alte companii, iar din cele Euro 5, dintr-un total de 160, 85 de unităţi au intrat în flota Lazăr International, fiind recondiţionate și branduite cu sigla Lazăr.  De altfel, recondiţionarea și revânzarea camioanelor este un alt segment de business dezvoltat de Ion Lazăr în cadrul grupului. “Avem propriul atelier de service, cu oameni foarte bine pregătiţi. Pentru noi, camioanele, fie că sunt DAF, Mercedes sau Volvo nu mai au secrete.” Flota International Lazăr Company cuprindea la sfârșitul anului 2015 1.339 unităţi de transport dintre care 58 de autotractoare EURO 6, 375 unităţi Euro 5 și 203 unităţi Euro 3.