Home Logistics Ambalare Puterea ambalajelor inteligente

Puterea ambalajelor inteligente

Puterea ambalajelor inteligente

Puterea ambalajului este aproape omniprezentă. Chiar dacă consumatorii sunt sau nu conștienţi de prezenţa ambalajului, efectul său asupra comportamentelor de achiziţie este real.

Acest efect se va amplifica odată cu intrarea industriei de ambalaje pe teritorii noi și inovative. Previziunile pentru 2017 arată că ambalajele smart, termen utilizat pentru a face referinţă la experienţa consumatorului și relaţia acestuia cu brandul, va fi unul dintre trendurile dominante ale acestui an. Companiile recunosc influenţa pe care ambalajul o are asupra clienţilor și fac ajustări pentru a răspunde cerinţelor consumatorilor, care sunt tot mai atrași de ambalaje interactive. Spre exemplu, în cazul băuturilor și alimentelor, cel mai probabil consumatorii vor alege ambalajele transparente, acestea permiţându-le să vadă produsul înainte de a-l cumpăra. Este doar o chestiune de timp până când va fi posibilă scanarea produselor pentru a obţine informaţii despre prospeţimea acestora. În plus, deja există posibilitatea de a pune pe ambalaj o bulină digitală care își schimbă culoarea în concordanţă cu nivelul de prospeţime al produsului. Ambalajul a devenit mult mai inteligent, mai ales odată cu utilizarea etichetelor RFID pentru a avea o trasabilitate exactă a produsului în magazine și în timpul livrării. Ambalajele prietenoase cu mediul sunt deja un trend, dar care va lua amploare în 2017, spun specialiștii, acesta fiind un trend determinat direct de cererea consumatorilor. Aceștia se așteaptă nu doar la ambalaje sigure ci și prietenoase cu mediul, ceea ce nu înseamnă că ambalajul trebuie să fie realizat din materiale reciclabile sau bio-degradabile, ci poate însemna și că ambalajul poate fi reutilizat.

Ambalajele pentru cumpărăturile online

Mulţi retaileri online nu reușesc să le ofere clienţilor o experienţă completă a cumpărăturilor, ceea ce înseamnă și experienţa unui ambalaj atrăgător. Pe măsură ce tot mai multe branduri se mută din locaţiile fizice pe platforme online, nevoia de a impresiona clienţii devine extrem de importantă și de aceea, identificarea de noi modalităţi de a îmbunătăţi experienţa clienţilor cu ajutorul unui design creativ și inteligent al ambalajului va fi un trend major în 2017.