Home Logistics Ambalare QeOPS – know how și pasiune pentru operaţiunile din online

QeOPS – know how și pasiune pentru operaţiunile din online

QeOPS – know how și pasiune pentru operaţiunile din online

Cu o experienţă de peste 15 ani în operaţiuni și retail, Paul Copil este unul dintre profesioniștii de referinţă în domeniu. Și-a început cariera în operaţiuni în anii 2000 în sectorul FMCG, continuând apoi în bricolaj unde, în 2009, a dezvoltat pentru Baumax Romania o platformă logistică de succes. Din 2011 a făcut pasul către operaţiunile în online și s-a alăturat Fashion Days, unde alături de o echipă tânără și entuziastă a dezvoltat o serie de proiecte inovative care au contribuit la creșterea companiei.

Eforturile lui și ale echipei sale au fost recunoscute în 2014 prin câștigarea a două premii importante în industria logistică din România – ARILOG “Best Logistics & Operational E xcellence ” și “Win-Win Collaboration”, iar în aprilie 2015 prin câșigarea medaliei de bronz la European Logistic Awards – Project of the Year 2015. În 2016 a venit momentul unei alte schimbări în cariera sa profesională, Paul demarând un proiect antreprenorial numit QeOPS, un startup care oferă servicii de logistică pentru comerţul online, dar și offline. Antreprenoriatul nu este tocmai o cale ușoară, implicând riscuri și nenumărate provocări, despre care Paul ne-a oferit mai multe detalii.

Intermodal&Logistics:  De ce schimbarea către antreprenoriat?

Paul Copil: Ideea a venit din interacţiunile și discuţiile avute cu antreprenori și profesioniști din sfera comerţului online, în cadrul cărora s-au conturat anumite minusuri în ceea ce privește logistica și operaţiunile specifice comerţului online. Primul impuls a fost să merg către zona de consultanţă, însă acolo puteam gestiona simultan doar un număr redus de clienţi, pentru a asigura un serviciu de calitate, pe specificul și particularităţile fiecărei firme, ori nevoile pieţei sunt mult mai extinse. Prin urmare, am ales varianta înfiinţării unei companii care să ofere aceste servicii ca furnizor 3PL, către mai mulţi clienţi, toţi având acces la o bază logistică solidă peste care, împreună, așezăm nivele de particularitate pentru fiecare dintre ei. E drept că varianta aleasă nu este cea mai ușoară, provocările și greutăţile unui startup nu sunt comparabile cu varianta de freelancer și consultanţă, însă am încredere în echipa cu care am pornit la drum și în capacitatea noastră de a depăși toate dificultăţie inerente unei afaceri la început de drum.

Intermodal&Logistics: De ce QeOPS? Cum vă diferenţiaţi de competitorii de pe piaţă?

Paul Copil: Numele QeOPS este acronimul de la Quality e-Operations, calitatea fiind primul element definitoriu pentru soluţiile oferite de noi. Practic, suntem un serviciu 3PL pentru online dar și pentru companiile din retail “offline” care doresc să pătrundă pe segmentul online și cărora le oferim suportul nostru în ceea ce privește pașii de urmat în crearea platformei online, publicarea produselor pe website (content production), sistemele IT necesare, soluţii pentru customer support, logistică, etc. Standard oferim serviciile logistice clasice, direct sau prin colaboratori – transport, servicii vamale, recepţie mărfuri, depozitare, pick&pack, kitting, reverse logistic, curierat – dar scopul nostru principal, care ne diferenţiază în piaţă, este să oferim soluţii de business ce acoperă partea de logistică, business intelligence, customer service, consultanţă privind optimizarea serviciilor și a costurilor. În curând vom oferi și soluţii tehnologice pentru acele companii care doresc să păstreze logistica intern și au nevoie de automatizări pentru eficientizarea proceselor din depozit. Soluţia este oferită într-un parteneriat cu o companie de engineering și proiectare și estimăm că începând cu luna aprilie vom avea soluţia completă, gata de implementare, varianta pilot urmând să fie instalată și testată în depozitul QeOPS începând cu luna martie. Un avantaj major al exter­nalizării serviciilor logistice este reprezentat de distribuirea costurilor logistice fixe între mai mulţi utilizatori (de exemplu costul de depozitare), flexibilitate în a acoperi vârfuri cum sunt cele din evenimentele speciale de vânzări (Black Friday), precum și acces rapid la eficientizări și tehnologii pe care noi le implementăm continuu.

Intermodal&Logistics: Ce soluţii le oferiţi magazinelor online?

Paul Copil: Putem prelua mărfurile de la furnizorii indicaţi de clienţii noștri, asigurăm recepţie cantitativă și calitativă, depozitare, picking, servicii adiţionale (ambalare termică, formare seturi, ambalare cadou, etc), livrare – gestionăm relaţia cu firmele de curierat pentru livrări în România și foarte important, asigurăm acest serviciu și pentru ţările din regiune – Bulgaria, Ungaria, Grecia, Slovacia, Cehia, Polonia. În continuarea procesului de livrare, asigurăm emiterea documentelor de livrare (factură, certificate garanţie, etc) și acte de transport specifice (AWB, Packing list, CMR, etc). Un alt serviciu important oferit este reverse logistic, tot ceea ce înseamnă preluare și procesare retururi, verificarea acestora calitativ și confirmarea acestora către customer service-ul clienţilor noștri. Toate aceste verificări și operaţiunile sensibile se fac sub supraveghere video HD, toate operaţiunile se fac prin scanare, nu există hârtii în procesele noastre logistice. Putem gestiona diverse metode de stocare și livrare – FIFO, FEFO, loturi, serii, etc și în plus asigurăm raportări specifice BI (business intelligence). Sistemul nostru WMS are capabilitatea de integrare cu sistemele și platformele IT ale clienţilor, astfel transferul de date se realizează automat. De exemplu stocul se poate transmite real-time în sistemul clientului și astfel poate prezenta corect stocul din website către clienţii săi. În prezent, capacitatea noastră acoperă procesarea pentru volume de până la 2.000-3.000 produse zilnic și, începând cu trimestrul 2 va crește până la 10.000 de produse procesate zilnic. Depozitul este amplasat în Militari, având momentan o suprafaţă de 3.100 mp, cu o extindere la 6.200 mp, planificată pentru trimestrul 3. Putem gestiona o gamă diversificată de produse, începând cu categoria fashion (haine, accesorii, bijuterii, ceasuri, etc) unde suntem experţi și experienţa anterioară ne recomandă din plin, dar putem gestiona inclusiv produse mai voluminoase din categoriile home & deco sau electrocasnice mici și medii. Magazinele online din România (și nu numai) pot beneficia acum, cu ajutorul nostru, de cea mai flexibilă și completă soluţie existentă pe piaţă. Ne dorim să creăm parteneriate veritabile cu magazinele online, pentru a le oferi posibilitatea de a investi timpul alocat până acum logisticii în creșterea afacerii, iar noi să gestionăm acest segment pentru ei.

« În 2016 comerţul online a înregistrat o creștere de 30% faţă de 2015, atingând o valoare de 1,8 miliarde euro, potrivit datelor GPec, dar potenţialul de creștere este foarte mare. Este suficient să privim spre Europa de Vest, unde cifrele sunt mult mai elocvente privind potenţialul online – 100 Mld EUR în Germania sau 135 Mld EUR în Marea Britanie, valori înregistrate în 2016. Același trend crescător se regăsește și în Bulgaria sau Ungaria, și chiar dacă Bulgaria este o piaţă ceva mai mică decât România, consider că oferă oportunităţi pentru comercianţii din România să își extindă vânzările și în ţara vecină, iar noi le oferim suport în această direcţie» Paul Copil CEO&Founder QeOPS