Home Logistics Ambalare Schoeller Allibert gândește în afara cutiei

Schoeller Allibert gândește în afara cutiei

Schoeller Allibert gândește în afara cutiei

La scurt timp după ce anunţa deschiderea unei noi fabrici în Polonia, dedicată segmentului automotive și menită să susţină dezvoltarea clienţilor din Europa Centrală și de Est, Schoeller Allibert și-a deschis porţile fabricii sale din Hardenberg, Olanda și ne-a permis să observăm secretele din spatele inovaţiei și tehnologiilor sale unice de fabricare a ambalajelor reutilizabile din plastic.

De peste jumătate de secol, Schoeller  Allibert promovează ambalajele din plastic returnabile, inovând și aducând îmbunătăţiri produselor sale de la an la an. Promisiunea făcută clienţilor săi înseamnă ambalaje mai rezistente, mai ușoare și prietenoase cu mediul înconjurător însoţite de o gamă de servicii complete 360º: analiză de cost logistic, design și proiectare, producţie și controlul calităţii, propuneri și campanii de marketing și reciclare.

În 1959, Alexander Schoeller crea prima navetă de plastic pentru sticle, iar un an mai târziu inventa prima cutie reutilizabilă din plastic ce a revoluţionat piaţa de transport și depozitare a peștelui. Astăzi, compania deţine 14 unităţi de producţie pe întreg mapamondul, 2.000 de angajaţi, o cifră de afaceri în 2015 de 550 milioane euro și o prezenţă în 50 de ţări, fiind unul dintre cei mai mari producători de ambalaje returnabile din plastic la nivel mondial, cu un portofoliu impresionant de clienţi din diverse arii și industrii precum: agricultură, industria alimentară, industria auto,  industria băuturilor, producţia industrială, retail și servicii de pooling.

Focus pe operaţiuni verzi la Hardenberg

Unitatea de producţie Hardenberg are o suprafaţă de 7.500 mp și furnizează cutii și containere pentru clienţii din Europa de Vest care activează în industria băuturilor, servicii de pooling și manipularea materialelor. Schoeller Allibert a ales unitatea din estul Olandei pentru a crea cel mai important centru de cercetare-dezvoltare la nivel mondial, de a fabrica cele mai populare produse în rândul clienţilor săi din Europa și de a dezvolta activitatea de reciclare pentru clienţii europeni. Departamentul R&D al Schoeller Allibert, cel mai mare din industrie, are o echipă formată din peste 50 de ingineri în 2 site-uri, care lucrează îndeaproape cu clienţii pentru a le îndeplini așteptările.

Fondat în martie 2015 și ocupând două etaje cu o suprafaţă de 850 mp fiecare, Departamentul de Tehnologie Hardenberg gestionează toate procesele de dezvoltare, de la primele concepte și până în faza de producţie și lansarea noilor produse în cadrul grupului.

Centrul R&D Benelux este specializat pe inovaţiile dedicate industriei băuturilor. Producătorul olandez este un promotor al soluţiilor inovatoare în domeniul ambalajelor din plastic returnabile, doar în perioada 2015-2016 la Hardenberg luând naștere produse precum:

  • MaxiLog® – noua generaţie de boxplaleţi pentru manipularea produselor vrac. Cu 7 kilograme mai ușoare comparativ cu generaţiile anterioare, mai rezistente și igienice, aceste containere au fost special concepute pentru industria alimentară și alte pieţe cu cerinţe igienice ridicate.
  • EuroClick® – un container versatil pentru industria automotive, perfect compatibil cu vechea gamă de eurocontainere și pentru care a fost dezvoltat un suport de etichetă inovator.
  • Magnum Optimum® – singurul container mare pliabil (FLC) de pe piaţă certificat pentru o sarcină unitară de 750 de kg și cu cea mai joasă înălţime de pliere, care se traduce în optimizarea cu 25% a spaţiului în camioane, pentru logistica produselor automotive și industriale.
  • AgriLog® – un container mare, bine ventilat, proiectat pentru a reduce șocurile în timpul recoltării și a menţine prospeţimea produselor în timpul transportului.

De asemenea, fabrica din Hardenberg, alături de cea din din Murcia, Spania și Monheim, Germania sunt printre puţinele unităţi de producţie care au primit aprobarea Autorităţii Europene pentru Siguranţa Alimentară pentru a utiliza tehnologia de reciclare și a reintroduce în circuitul economic containere identice sau modele îmbunătăţite pentru clienţii săi. Anual, 9.000 de tone de plastic sunt reciclate în site-ul din  Hardenberg, Schoeller Allibert fiind prima companie producătoare de ambalaje returnabile din plastic care poate fabrica o cutie din plastic reciclat 100%.

«Retailerii se concentrează foarte mult pe felul în care ambalajul ar trebui să arate pe rafturile magazinelor. Trendurile arată că trăim într-o lume care se globalizează și unde bunurile se mișcă foarte repede, dar cu toţii ne dorim ca atunci când suntem într-un magazin să vedem produse care arată familiar, care provin din apropiere, de tipul “old school”. În magazin se află produse care au călătorit mii de kilometri, dar retailerii vor să dea impresia că sunt produse proaspete din producţia locală. Un alt trend pe care îl observăm în industria automotive este că peste 20 de ani, probabil toţi vom conduce vehicule electrice. O mașină electrică va arăta ca una diesel, dar va avea mai multe funcţionalităţi electronice, astfel că primim tot mai multe cereri de ambalaje fără fibre, fără contaminare, ușor de curăţat. Nu în ultimul rând, în următorii 5 ani, automatizarea va juca un rol crucial și va deveni o necesitate. Exceptând marii jucători online precum Amazon, restul de 98% din companii trebuie să își adapteze supply chainul pentru automatizare, care înseamnă viteză și precizie. Noi nu proiectăm depozitele, dar putem să dezvoltăm împreună cu partenerii noștri ambalaje care să corespundă nevoii de precizie și rezistenţă.» Ludo Gielen Chief Innovation Officer Schoeller Allibert Group.

« Schoeller Allibert România urmează strategia grupului și se concentrează pe eficientizarea fluxului logistic al clienţilor, venind în întâmpinarea companiilor din industria automotive, industria alimentară, agricultură și retail cu  soluţii personalizate, adaptate specificului și cerinţelor fiecărei industrii, gama variată și versatilitatea produselor oferite având ca rezultat reducerea semnificativă a costurilor  de depozitare, manipulare și transport.» Ana-Maria Sasu, Sales Manager România și Bulgaria.