Home Intermodal Echipamente Sea Container Group investește masiv în dezvoltarea spaţiilor logistice în Portul Constanţa

Sea Container Group investește masiv în dezvoltarea spaţiilor logistice în Portul Constanţa

Sea Container Group investește masiv în dezvoltarea spaţiilor logistice în Portul Constanţa

Sea Container Group și-a făcut apariţia în peisajul economic românesc în anul 1998, ca și companie care presta servicii de agenturare nave în Portul Constanţa. De atunci, în aproape cei 20 de ani de activitate, grupul a devenit unul dintre cei mai importanţi furnizori de servicii logistice integrate din Portul Constanţa.

Cele șapte companii, care împreună alcă- tuiesc Sea Container Group, reușesc să le ofere clienţilor soluţii logistice end-to-end, de la depozitare, expediţii interne și internaţionale de mărfuri pe cale maritimă, terestră și aeriană, comisionariat vamal, încărcare-descărcare nave RO-RO, agenturare nave, servicii de cântărire sau servicii logistice cu valoare adăugată.

“Faptul că suntem de atât timp pe piaţă înseamnă că am reușit să stabilim de-a lungul timpului parteneriate solide atât cu furnizorii noștri cât și cu clienţii. Am învăţat că încrederea se câștigă foarte greu și se pierde foarte ușor. Succesul și longevitatea parteneriatelor noastre s-au construit prin înţelegerea exactă a nevoilor clienţilor noștri și adaptarea la acestea” spune domnul Dumitru Ion, Administrator Sea Container Group.

Ca urmare a acestei filozofii, Sea Container Group a investit încă de la început în asigurarea de facilităţi la cele mai înalte standarde și și-a îmbunătăţit permanent serviciile. Anticipând creșterea volumelor în concordanţă cu anticiparea creșterii economiei, compania se află în plin proces de dezvoltare a suprafeţei de depozitare, ce presupune amenajarea în total a peste 60.000 mp în spaţiul deţinut în Port Constanţa Sud-Agigea.

Domnul Dumitru Ion ne-a vorbit despre ce a presupus această investiţie, care sunt argumentele care conving clienţii să aleagă Portul Constanţa, dar și despre soluţiile dedicate pe care compania le oferă clienţilor.

  • Intermodal&Logistics: Ce înseamnă investiţia de amenajare a celor peste 60.000 mp suprafaţă de depozitare?
  • Dumitru Ion: Infrastructura este un element cheie al dezvoltării economice, este cea care poate contribui la competitivitatea naţională a unei economii și în particular la expansiunea unei firme. Înţelegând această necesitate, Sea Container Group a dispus alocarea unor importante resurse atât financiare, cât și umane în dezvoltarea suprafeţelor de depozitare deţinute în Portul Constanţa. Valoarea investiţiei se ridică la peste 8 milioane euro, fonduri obţinute fie prin reinvestirea profitului, fie prin credit bancar, iar investiţia presupune construcţia platformei grele pentru depozitare/manipulare containere, achiziţia de utilaje performante și pregătirea forţei de muncă. Faptul că vom beneficia de 558 m de linie ferată uzinală, cu posibilitatea de a opera în același timp două garnituri de tren cu câte 10 vagoane fiecare, face din Sea Container Group un nod intermodal important. Noua platformă va fi dedicată operaţiunilor de manipulare şi depozitare, având ca scop principal furnizarea de soluţii logistice personalizate, asigurând partenerilor noştri servicii de cea mai bună calitate.
  •  Intermodal&Logistics: Cum reușiţi să îi convingeţi pe clienţi că portul Constanţa este cea mai bună opţiune în ciuda numeroaselor piedici și neajunsuri, din punct de vedere al infrastructurii și nu numai?
  • Dumitru Ion: Deși toţi cei care operează în Portul Constanţa se străduiesc să investească pentru a fi mai aproape de nevoile clienţilor, inexistenţa unei reţele de transport rutier sau de cale ferată adecvată duce în mod inevitabil la creșteri de costuri și în final la o neatractivitate a Portului Constanţa. Cu greu se poate ignora faptul că, de exemplu, pe segmentul de feroviar sunt impuse restricţii de circulaţie pe anumite tronsoane, ceea ce generează creșterea timpilor de tranzit sau că pe rutier nu există autostrada care să lege Portul Constanţa de vestul ţării. Noi însă continuăm să credem în potenţialul imens al Portului, poate și pentru că vedem congestia din porturile din nordul Europei, și pentru că înţelegem poziţia stategică a portului, dar și prin prisma vecinătăţii companiei noastre cu cel mai modern terminal de containere din Marea Neagră. Tot ce rămâne de făcut este ca autorităţile să mobilizeze fonduri pentru îmbunătăţirea infrastructurii, lucru care de altfel ar genera o valoare adaugată imensă. Pe de altă parte mi se pare că a nu lua în seamă schimbările care au loc în permanenţă, ar fi o mare greșeală. Și când mă refer la schimbări mă gândesc de pildă la programul guvernului chinez “One way, one belt!” sau la diversele investiţii în infrastructura rutieră sau feroviară care leagă porturi din Mediterană cu vestul României. Să nu uităm că în lipsa unei infrastructuri adecvate, clienţii Portului Constanţa vor putea alege alte soluţii logistice.
  • Intermodal&Logistics: Oferta de servicii Sea Container Group este una complexă. Ce soluţii de transport le oferiţi clienţilor care doresc să transporte mărfurile din/ către Portul Constanţa?
  • Dumitru Ion: Sea Container Group reunește șapte firme care oferă împreună servicii complementare, punând la dispoziţia clienţilor un pachet complet de servicii logistice. Pe lângă transportul containerizat al mărfurilor generale, în containere standard de 20’/40’/ 45’, deţinem experienţă și în expedierea mărfurilor agabaritice ce pot fi încărcate pe containere speciale (Flat Rack, Open Top, Platforme), precum și în expedierea mărfurilor congelate încărcate pe containere frigorifice. Ne bazăm pe parteneriate cu renumite companii de transport rutier, feroviar și fluvial, putând astfel să răspundem cerinţelor clienţilor noștri pentru organizarea transportului atât pe teritoriul României cât și la nivel internaţional. În funcţie de cerinţele clienţilor, putem furniza atât soluţii de transport rutier containerizat cât și transport rutier convenţional și organizăm transportul rutier containerizat pentru orice destinaţie din România din/către Portul Constanţa. Transportul mărfurilor în camion prelată reprezintă cea mai frecventă modalitate de transport pe cale terestră. Transferul mărfurilor din container în camion cu prelate și livrarea acestora la destinaţia specificată reprezintă unul dintre avantajele pe care le oferă Sea Container Group prin terminalul său logistic. De asemenea, oferim la cerere și soluţii de transport tip grupaj spre și dinspre orice destinaţie naţională sau internaţională (Europa). Transportul feroviar este un alt tip de transport pe care îl oferim. Este o variantă de transport sigură, economică și prietenoasă cu mediul. Știm că este cel mai avantajos pentru unele categorii de marfă și de aceea ne angajăm să intermediem pentru clienţi transportul mărfurilor pe cale ferată în condiţiile specificate de aceștia și facem investiţii pentru dezvoltarea acestei activităţi. De asemenea, odată cu intrarea în vigoare a SOLAS, reglementare care impune ca fiecare container să aibă greutatea verificată (VGM = Verified Gross Mass = Masa Totală Verificată), aceasta reprezentând o condiţie a încarcării containerului pe navă, am venit în sprijinul clienţilor cu soluţii de cântărire, ajutând expeditorii şi/sau reprezentanţii lor să gestioneze şi să respecte regulile impuse de Convenţie şi normele în vigoare. Noul serviciu de cântărire a fost oferit de compania noastră începând cu 1 iulie 2016.