Home Industrial Seba Transport – 15 ani de antreprenoriat în transporturi

Seba Transport – 15 ani de antreprenoriat în transporturi

Seba Transport – 15 ani de antreprenoriat în transporturi

Seba Transport este un exemplu de succes antreprenorial românesc pe piaţa de transporturi. Compania oferă servicii de tip FTL din România către Italia-Austria-Germania-Benelux (și retur) și operează intra-comunitar între Italia-Germania-Austria-Benelux.

Parcul auto este format din 20 de autocamioane euro 6 (10 Scania R450 din 2018, respectiv 10 Mercedes 1845 din 2015) și 15 semiremorci cu prelate respectiv 7 platforme specializate în transportul agabaritic de materiale de construcţii. Deși Seba Transport oferă servicii pentru diferite industrii precum FMCG, construcţii, automotive, proiectele speciale ocupă un loc aparte în activitatea companiei. În cei 15 ani de existenţă, perseverenţa, performanţa și calitatea serviciilor oferite clienţilor au rămas constante în modelul de business a Seba Transport, iar cu doi dintre clienţii tradiţionali compania colaborează încă de la început, din 2003. “Avem principii foarte solide în ceea ce privește relaţia noastră cu clienţii. Suntem apropiaţi de fiecare în parte, punem accent pe comunicarea directă și oferim soluţii de transport personalizate pentru fiecare solicitare.“

#suntemOechipa

Echipa Seba Transport este de departe cea mai importantă constantă. “Avem colegi care sărbătoresc 15 ani de când lucrează în această firmă și mulţi care au trecut de pragul de 10 ani vechime în companie, oameni care au construit această companie de la zero, oameni pregătiţi să o ducă mai departe. Să formăm această echipă a fost doar începutul, faptul că rămânem împreună după atâţia ani este progresul, dar adevăratul nostru succes este legat de faptul că lucrăm împreună, ne bazăm unii pe alţii, ne ajutăm de fiecare dată”, explică Sebastian Pall. Așa a luat naștere cultura #suntemOechipa. Ce s-a schimbat în 15 ani? Businessul a evoluat și s-a transformat dintr-o companie care oferea servicii de transport intern intr-o companie cu flotă proprie ce lucrează preponderent intracomunitar pentru clienţi din Italia, Germania și Austria.

„Prefer industria materialelor grele (lemn/fier). Aici sunt multe solicitări speciale pentru transport mărfuri grele sau cu dimensiuni agabaritice. Pe acest tip de proiecte și concurenţa este mai redusă, nu oricine poate să livreze o structură metalică de 25 tone la 2.640 m altitudine. Noi facem acest lucru săptămânal”, spune Sebastian Pall, fondatorul companiei.

“Am început cu o flotă veche de camioane în 2003. Astăzi ne-am schimbat strategia, nu avem camioane mai vechi de patru ani, costurile de întreţinere sunt prea mari. Camioanele de ultimă generaţie ne ajută să avem un consum de carburant mai scăzut, taxe de drum mai mici, și cel mai important, timpi de livrare către clienţi mai buni.” Iar tehnologia pe care o înglobează oferă o perspectivă de ansamblu asupra perfor manţelor de business ale companiei.

Sistemele telematice ajută la analizarea performanţelor șoferilor și a camioanelor și contribuie la integrarea activităţilor din companie într-o bază de date unică, furnizând diferite rapoarte în timp real pentru un control mai bun al costurilor și o gestiune eficientă a cheltuielilor. În ceea ce privește criteriile de alegere a camioanelor din flotă, primul lucru pe care îl menţionează Sebastian Pall este faptul că nu cumpără camioane ci pachete complexe. Preţul de achiziţie, fiabilitatea, garanţia, costurile de exploatare și, cel mai important aspect, valoarea de revânzare sunt criterii luate în calcul atunci când se optează pentru un tip de camion sau altul. “Prin costuri de exploatare nu mă refer doar la vestitul consum de carburant, verificăm foarte atent și costurile viitoare legate de întreţinere. De exemplu, în cazul celor 10 camioane Scania R450 achiziţionate în acest an, am ales să avem 4 ani garanţie și am cumpărat un pachet de service cu preţ fix pe toată perioada de exploatare a camioanelor. Practic am fixat costul de întreţinere al flotei pe perioada de finanţare și astfel evităm costurile surpriză.”

Provocări și practici de business în transportul internaţional de mărfuri

Competiţia între transportatorii vestici și cei estici este tot mai pronunţată și devine tot mai greu pentru companiile din Estul Europei să performeze pe piaţa intra-comunitară. Lupta pentru tarifele de transport, numeroasele controale în trafic și atitudinea autorităţilor sunt doar câteva dintre provocările menţionate de Sebastian Pall.

“Există o barieră între Vest și Est. Clienţii, furnizorii și mai ales autorităţile, ne tratează diferit în raport cu transportatorii vestici. O altă mare provocare pe piaţa internaţională este lupta pentru tarifele de transport. Ca și transportatori estici am ajuns la la aceleași costuri ca un transportator din Germania, dar suntem în medie cu 30-50% mai puţin plătiţi pentru orice transport. Avem o flotă cu o vechime medie de maxim 2 ani, dar suntem mult mai sever controlaţi în trafic. Nu primim amenzi, însă pierdem foarte mult timp.”

Lucrul cu parteneri internaţionali a adus pe lângă multe satisfacţii profesionale și o influenţă pozitivă în business, preluând din practicile de business ale partenerilor mai experiementaţi. “Colaborăm cu companii care au peste 50 de ani de activitate. S-au lovit de tot felul de probleme și avem acces la sfaturi bune. Cea mai bună practică de business am preluat-o de la un partener din Austria, ţine de partea financiară și ne-a ajutat să ne gestionăm mult mai bine banii în companie. De la un alt partener am învăţat să întreţinem flota cu o mecanică simplă de între ţinere și prevenţie și ne-a ajutat să eliminăm complet timpii morţi.“