Home Logistics 3 PL SuperMercato, de la online la omnichannel

SuperMercato, de la online la omnichannel

SuperMercato, de la online la omnichannel

Dieta mediteraneană, simplitatea și în același timp complexitatea bucătăriei italiene, ce are la bază ingrediente proaspete de cea mai bună calitate, fascinează de secole și numărul celor care adoptă acest stil de viaţă este pe zi ce trece tot mai mare.

Pornind de la aceste observaţii, evidenţiate de altfel și de un studiu avansat al pieţei românești în ceea ce privește consumul și stilul de viaţă al consumatorilor,, construind astfel un brand cu o identitate vizuală unitară, ușor de recunoscut de către clienţi. Astăzi reţeaua de magazine fizice numără 8 puncte de vânzare, concentrate în zona de sud a ţării: Râmnicu-Vâlcea – 3 magazine, Drăgășani – 1 magazin, București – complex Doraly 1 magazin Pitești – 1 magazin, Slatina – 1 magazin, Târgu-Jiu – 1 magazin. De asemenea, se află în curs de deschidere până la mijlocul lunii august cel de-al doilea magazin în complexul Doraly din București dedicat comerţului en-gros, iar până la finele anului vor mai fi deschise magazine fizice în cartierul Militari (București), Craiova, Brașov și Sibiu, aici existând foarte multe cereri.

De asemenea, compania face și distribuţie tradiţională către alte magazine din toată ţara. „Avem, de exemplu, un client din Făgăraș, cu magazin propriu, care odată la două săptămâni comandă de la noi un palet de marfă, dar și clienţi din zone mai îndepărtate precum Bârlad, Timișoara, Cluj-Napoca sau Ploiești care se aprovizionează cu produse pe care noi le importăm din Italia” explică Marius Catrinoiu, Commercial Manager SuperMercato.

Logistica, punct forte

Pentru a răspunde cerinţelor tuturor clienţilor în cel mai scurt timp, indiferent de modul în care aleg să comande marfa sau de localizarea pe hartă, logistica este un factor cheie și o componentă căreia SuperMercato îi acordă foarte multă atenţie și în care se investește mult. Relaţia cu furnizorii italieni și disponibilitatea stocurilor este primul pas către satisfacţia clienţilor. Marfa se colectează de la diverșii furnizori în nordul Italiei, iar de acolo ia drumul către România. La fiecare două săptămâni, un camion de marfă, aproximativ 33-40 de paleţi vin în depozitul SuperMercato din Râmnicu-Vâlcea. Aici marfa este descărcată, etichetată conform legislaţiei, cu etichete în limba română care cuprind informaţii despre ingredientele produsului, punctul de origine, termenul de valabilitate, informaţii nutriţionale în cazul produselor alimentare, etc, apoi le sunt alocate coduri de bare și locaţii pe rafturi. În depozitul SuperMercato există 1.500 de repere diferite și stocuri în valoare de 300.000 de euro. Nivelul stocurilor, trasabilitatea produselor, precum și gestiunea magazinelor se face utilizând soluţiile specializate de retail dezvoltate de compania Spectrum, din Brașov.

Distribuţia este un alt punct cheie al activităţii SuperMercato, produsele trebuind să ajungă la client în cel mai scurt timp posibil. Comenzile online sunt pregătite și expediate utlizând companiile de curierat rapid, iar distribuţia la magazinele proprii și pentru ceilalţi clienţi magazine se face cu flota proprie, în care unde s-au făcut investiţii importante în ultimul an.

“Iniţial am achiziţionat o Dacia Dokker și un Iveco Daily pentru distribuţie în Vâlcea pentru magazinul online și mai apoi pentru distribuţia la magazinele fizice. Ulterior am devenit membri ai reţelei Pall-Ex și activăm în judeţele Vâlcea și Gorj și pentru această activitate am mai achiziţionat două vehicule comerciale Iveco Daily de 7,5 tone pentru distribuţie în cadrul reţelei, unul cu o capacitate de 10 paleţi echipat cu lift pentru astfel de livrări și celălalt de 14 paleţi, doar cu prelată. Și cea mai recentă investiţie în flotă este un Iveco Daily de 3,5 tone pentru că sunt foarte multe comenzi în oraș, iar costul autorizaţiei pentru un vehicul de 7,5 tone în Râmnicu-Vâlcea este de 100 de lei pe zi, ceea ce constituie un cost mult prea mare în comparaţie cu achiziţia unui nou vehicul. O altă investiţie realizată a fost cea într-un echipament pentru depozit.”

De asemenea, o investiţie importantă, menită să ajute clienţii care aleg să comande online, este implementarea unei alte platforme online, care va facilita procesul de comandă și va scurta timpii de livrare. În viitor SuperMercato va furniza și produse proaspete din Italia ca de exemplu prosciutto, mozzarella de bivoliţă și altele și acum se caută cele mai bune soluţii logistice pentru a face acest proiet posibil, unele din produse având un termen de valabilitate extrem de redus de până la două săptămâni de la data fabricaţiei, ceea ce impune provocări serioase.