Home Intermodal Un nou producător de camioane intră pe piața din România

Un nou producător de camioane intră pe piața din România

Un nou producător de camioane intră pe piața din România

Cefin Trucks devine importator și distribuitor exclusiv al gamei de produse Ford Trucks în România, în urma încheierii unui parteneriat cu producătorul turc Ford Otosan.

“Suntem mândri că am fost selectați de către echipa Ford Trucks, la finalul unui proces de evaluare și selecție foarte riguros, derulat pe parcursul unui an. Este o mare onoare pentru Cefin Trucks să reprezinte un brand de acest nivel în România”, a spus cu ocazia noului parteneriat Stefano Albarosa, fondator și CEO Cefin Trucks.

Cefin Trucks va pune la dispoziție întreaga sa rețea și infrastructură de vânzare și post-vânzare vehicule comerciale, dezvoltate în România din anul 1995. În plus, va fi adăugată o capitalizare de 1,5 milioane euro pentru ca activitatea comercială să înceapă în forță și pentru a fi asigurată finanțarea de stoc necesară. Activitățile existente (comercializarea de vehicule rulate și service) vor fi pilonii dezvoltării acestei noi operațiuni. Baza materială a companiei va fi transferată noii operațiuni comerciale dedicate Ford Trucks: angajați profesioniști, sisteme, baze de date de clienți, o echipă de management testată și o afacere în derulare.

Distribuția Ford Trucks va deveni o componentă esențială a strategiei Cefin Trucks în România. Operațiunile vor fi conduse de la sediul central din București al Cefin Trucks, unul dintre centrele reprezentative ca mărime din Europa de Sud Est în ceea ce privește vânzarea și post-vânzarea de camioane (suprafață totală: 47.139 mp, suprafață construită: 8.559 mp, atelier service: 2.400 mp). “Avem un plan ambițios de a fi alături de clienții noștri. Ca punct de pornire vor fi cele patru centre, respectiv București, Deva, Arad și Timișoara și dorim să deschidem până la jumătatea lui 2017 centrele din Cluj și Iași, iar până la sfărșitul anului 2017 și în Constanța. “ Până în 2018, rețeaua națională va acoperi cel puțin 8 locații.

De asemenea, Cefin Trucks intenționează să-și extindă echipa de vânzări pentru a acoperi cât mai bine acest segment. “Suntem dedicați recrutării pentru acest brand și cooperării cu antreprenorii cei mai buni existenți în domeniul nostru, pentru ne atinge obiectivul pe termen mediu de a face din Ford Trucks un brand de top în România”, a explicat Stefano Albarosa.

Obiective ambițioase pentru 2017

Pentru primul an integral de activitate (2017), Cefin Trucks plănuiește vânzarea a 185 de unități noi Ford Trucks, ajungând la 300 de unități în 2018 (acest volum se va adăuga celui de vânzări de camioane rulate realizat de companie). Contribuția Ford Trucks la cifra de afaceri a companiei este estimată la peste 12 milioane de euro, în anul 2017.

“Cred că la momentul de față piața de transport a devenit o piață foarte sofisticată și prețul este doar unul din factori, dar nu cel mai important în acest moment. Unde ne străduim noi să fim competitivi este la nivel de preț per kilometru și să oferim un sistem integrat de servicii. Nu prețul în sine, care oricum este foarte competitiv, va face diferența, ci valoarea adăugată adusă, valoarea ratei lunare și costul total de exploatare al camionului” a spus CEO-ul Cefin Trucks.

Pentru a susține lansarea Ford Trucks pe piață, clienții vor beneficia de termeni preferențiali pentru achizițiile in leasing, în cadrul colaborării cu UniCredit Leasing, care se extinde și la nivelul finanțării stocurilor. Mai mult, fiecare vehicul va veni echipat cu un sistem furnizat de Viasat Romania, care îi va permite proprietarului să aibă la îndemână toate informațiile tehnice și operaționale legate de camioane (kilometraj, consum, poziție), gata să fie integrat în orice sistem ERP de companie sau să fie folosit ca furnizor independent de informații. Va fi oferit gratuit un abonament de doi ani la acest sistem fiecărui proprietar de vehicul.

În următoarea perioadă, o serie de companii de transport, distribuție și construcții, printre care se numără Dunca Expediții, Aquila, Straco sau Maristar, vor avea ocazia să facă primele teste cu camioanele Ford Trucks, durata perioadei de testare fiind de 2-3 luni.

Produsele Ford Trucks concurează în segmentul > 16 MMA (masă maximă autorizată), un segment deosebit de competitiv și dinamic pe piața auto din România în ultimii 4 ani, cu o creștere constantă din 2012 și o rată de dezvoltare foarte ridicată în ultimele 18 luni. La nivelul anului 2016 se estimează că aproape 9.000 de camioane grele vor fi întregistrate în piața din România (cu aproximativ 30% mai mult față de anul trecut), urmând ca până în 2020 piața să depășească numărul de 10.000 de unități.