Home Logistics Comerț international Valoarea pieţei de e-commerce a fost de 2,8 miliarde euro în 2017

Valoarea pieţei de e-commerce a fost de 2,8 miliarde euro în 2017

Valoarea pieţei de e-commerce a fost de 2,8 miliarde euro în 2017

Românii au cheltuit, în medie, 7,67 milioane de euro în fiecare zi din an pentru cumpărături prin internet, arată un raport al cifrelor și estimărilor realizat de către principalii jucători din comerţul electronic românesc împreună cu GPeC.

Astfel, valoarea pieţei de e-commerce din România a ajuns la 2,8 miliarde de euro în 2017, cu peste 40% mai mult decât în 2016, când s-au înregistrat 1,8 – 2 miliarde de euro și potrivit estimărilor, piaţa se poate dubla ca valoare până în 2020, atingând 5 miliarde euro.

Valoarea de 2,8 miliarde de euro face referire strict la e-tail, adică la produsele fizice (tangibile) care au fost comandate online. Nu sunt incluse serviciile, plăţile de facturi la utilităţi, biletele de avion, vacanţele, rezervările hoteliere, biletele la spectacole sau la diferite evenimente etc. Creșterea de aproximativ 40% de la un an la altul înregistrată de piaţa românească de e-commerce este una din cele mai mari creșteri la nivelul Uniunii Europene.

Valoarea pieţei de e-commerce din totalul pieţei de retail se situează la aproximativ 5,6%, în creștere faţă de 4%, cât se înregistra în 2016. Cu toate acestea, procentul este încă mic comparativ cu ţările dezvoltate, dar arată potenţialul uriaș de creștere al acestui segment de piaţă. Din punct de vedere al numărului de magazine online, acesta a crescut semnificativ de la aprox. 5.000 de magazine în 2016, la peste 7.000 de magazine online în 2017. Potrivit oficialilor eMAG tendinţa de creștere se va accentua în 2018, estimându-se dublarea numărului de comercianţi online la aprox. 14.000 – 15.000. Produsele din gama Electro-IT&C (ex.: PC și componente PC, notebooks, tablete, telefoane mobile, electronice și electrocasnice etc.); produsele de tip Fashion & Beauty (îmbrăcăminte, încălţăminte, accesorii, cosmetice, parfumuri, ceasuri etc.); produsele pentru casă și decoraţiuni, cărţile precum și produsele destinate copiilor (de la jucării până la articole pentru copii de tip: cărucioare, vestimentaţie, consumabile etc.) au fost principalele categorii de produse cumpărate de români online.

Clasamentul este similar cu anul 2016, dar potrivit estimărilor principalilor jucători, verticala de Fashion crește accelerat și va devansa produsele din gama ElectroIT&C în aproximativ 5 ani, devenind principala categorie de produse comercializate online din punct de vedere al volumului generat. De asemenea, categoria de produse Home & Deco are un potenţial uriaș de creștere.