Home Companii Wal-Mart achiziționează Jet.com și atacă puternic segmentul online

Wal-Mart achiziționează Jet.com și atacă puternic segmentul online

Wal-Mart achiziționează Jet.com și atacă puternic segmentul online

În încercarea de a ajunge din urmă Amazon, gigantul american Wal-Mart va achiziționa retailerul online Jet.com și software-ul său inovator de determinare a prețurilor pentru suma de 3 miliarde de dolari. Tranzacția, făcută publică luni, 8 august, este cea mai mare din istorie pentru un start-up din sfera comerțului  și survine după ce, în ultimii 5 ani,  cel mai mare retailer tradițional din lume a chiziționat peste 15 start-up-uri de e-commerce în căutarea de talente și tehnologie pentru a diminua avansul pe care il are pe piață Amazon, liderul pieței de comerț online.

Jet.com a fost lansat de către antreprenorul Marc Lore în iulie 2015 și include un software care le poate oferi clienților prețuri mai mici pe măsură ce adaugă articole în coșul de cumpărături. Wal-Mart a anunțat că va integra software-ul în website-ul său principal, dar Jet.com va rămâne o entitate separată.

Achiziția nu va avea un foarte mare impact asupra Amazon, însă coroborată cu joint-venture-ul din China Al Wal-Mart cu JD.com demonstrează forța cu care retailerul american atacă segmentul online.

În primul semestru al acestui an, vânzările online ale Wal-Mart au înregistrat o creștere de 7 procente, o rată de creștere mai mică în comparație cu cele patru semestre anterioare. În 2015, vânzările online ale Wal-Mart au creșscut cu 12,3% la 13,7 miliarde dolari, în timp ce Amazon.com a avut o creștere de 16% până la valoarea de 92,4 miliarde de dolari.

Wal-Mart nu a precizat sumele investite în achiziții, dar înainte de tranzacția Jet.com a dezvăluit un buget de investiții în e-commerce și proiecte digitale, cum ar fi platforme și noi depozite, până în ianuarie 2017, perioadă ce cuprinde patru ani fiscali, în valoare de 3,1 miliarde de dolari.