Home Automotive Cea mai mare fabrică de cipuri din carbură de siliciu din lume va fi construită în Germania

Cea mai mare fabrică de cipuri din carbură de siliciu din lume va fi construită în Germania

Cea mai mare fabrică de cipuri din carbură de siliciu din lume va fi construită în Germania

ZF și producătorul american de microcipuri Wolfspeed au ales Germania pentru a construi cea mai mare unitate de producție de cipuri din carbură de siliciu din lume.

Carbura de siliciu este un material semiconductor alternativ mai eficient din punct de vedere energetic decât siliciul tradițional și care ajută la creșterea autonomiei vehiculelor electrice.

Investiția Wolfspeed și ZF în fabrica de cipuri și un centru de cercetare și dezvoltare este estimată la 3 miliarde de dolari.

Wolfspeed a declarat că intenționează ca fabrica să înceapă producția în 2027. Aceasta va fi amplasată pe locul unei foste centrale electrice pe cărbune din Saarland, în sud-vestul Germaniei. ZF va deține o participație minoritară în fabrică și o participație majoritară în centrul de cercetare și dezvoltare. Saarland, care găzduiește o fabrică Ford Motor, are o economie bazată pe producția de componente auto pentru vehiculele cu combustie internă. Mai mulți furnizori de componente dețin unități de producție în zonă pentru transmisii automate, tehnologie de injecție diesel și blocuri motor, numărul total de angajați ridicându-se la 44.000 de persoane.

Directorul general al Wolfspeed, Gregg Lowe, a declarat pentru Reuters că locația din Saarland va fi cu aproximativ o treime mai mare decât actuala fabrică emblematică a Wolfspeed din nordul statului New York. Acesta a afirmat  că Wolfspeed a ales Germania după ce a analizat mai multe locații europene. Compania a fost atrasă de forța de muncă numeroasă din Germania. Noua fabrică va crea peste 600 de noi locuri de muncă.

“Odată cu tranziția ZF către e-mobilitate, o mulțime de tehnicieni care lucrează în prezent la motoare cu combustie internă vor deveni disponibili pentru noi”, a spus Gregg Lowe. “Trebuie doar să îi instruim cum să lucreze pe echipamente de semiconductori.”

Deși prețul actual al energiei electrice ar putea pune probleme pentru Wolfspeed, Lowe a afirmat că este încrezător că progresul în ceea ce privește sursele de energie regenerabilă va reduce prețurile înainte ca fabrica de wafere să înceapă producția.

În Germania, unde aproximativ 786.000 de persoane sunt angajate de producătorii de automobile și furnizorii de componente, trecerea la vehiculele electrice este plină de riscuri economice, sociale și politice de mare amploare.

Cine vor fi clienții fabricii?

Wolfspeed este specializată în cipuri din carbură de siliciu, care pot crește autonomia vehiculelor electrice cu până la 15%, reducând totodată timpul de încărcare în comparație cu cipurile din siliciu. Compania a încheiat acorduri cu Mercedes și Jaguar Land Rover pentru cipurile sale.

Furnizorul american BorgWarner a investit 500 de milioane de dolari în Wolfspeed pentru a asigura o capacitate anuală cu o valoare de 650 de milioane de dolari pentru dispozitivele din carbură de siliciu.

Împreună cu fabrica, ZF și Wolfspeed au în plan înființarea unui centru de cercetare și dezvoltare, deținut majoritar de ZF, pentru a explora alte utilizări ale cipurilor din carbură de siliciu și pentru a face mai eficiente invertoarele de putere. ZF intenționează să integreze cipurile Wolfspeed în invertoarele pe care compania le furnizează producătorilor de camioane electrice.