Home Intermodal CNIR lansează licitații pentru Autostrada Unirii A8 și drumurile Expres Brăila-Focșani și Bacău-Piatra Neamț

CNIR lansează licitații pentru Autostrada Unirii A8 și drumurile Expres Brăila-Focșani și Bacău-Piatra Neamț

CNIR lansează licitații pentru Autostrada Unirii A8 și drumurile Expres Brăila-Focșani și Bacău-Piatra Neamț

Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) continuă să investească în dezvoltarea infrastructurii rutiere din România prin lansarea a șapte licitații pentru lucrări de proiectare și execuție pe tronsoanele din Autostrada Unirii A8 și Drumurile Expres Brăila-Focșani și Bacău-Piatra Neamț.

Aceste proiecte sunt esențiale pentru îmbunătățirea conectivității între regiunile Moldovei și restul țării și pentru reducerea timpilor de călătorie pe drumurile naționale.

Autostrada Unirii A8, care va lega Târgu Mureș de Iași și Ungheni, reprezintă un proiect vital pentru dezvoltarea infrastructurii rutiere din estul României. Licitațiile pentru secțiuni ale autostrăzii sunt deja în derulare și includ următoarele tronsoane:

Secțiunea Târgu Mureș – Târgu Neamț:

  • Lotul 1 C Sărățeni – Joseni (32,4 km): Licitația este deschisă, iar oferta depusă este în faza de evaluare.
  • Lotul 1 D Joseni – Ditrău (14,4 km): Cinci oferte au fost depuse și sunt în evaluare.
  • Lotul 2 A Ditrău – Grințieș (38 km): Licitația este lansată, iar oferta depusă este în evaluare.
  • Lotul 2 B Grințieș – Pipirog (31,5 km): Licitația este deschisă, iar termenul de depunere a ofertelor este stabilit pentru 27 februarie 2025.

Secțiunea Târgu Neamț – Iași – Ungheni:

  • Tronsonul 1 Moțca – Târgu Frumos (27 km): Licitația va fi deschisă pe 24 martie 2025.
  • Tronsonul 2 Târgu Frumos – Lețcani (28 km):  Documentația pentru licitație a fost transmisă către ANAP pe 23 ianuarie 2025, iar publicarea anunțului în SEAP va avea loc după validarea documentației.

Pentru secțiunile Lețcani – Ungheni, documentațiile sunt în proces de pregătire și urmează să fie lansate în viitorul apropiat.

Pentru Drumul Expres Focșani – Brăila (73,5 km), CNIR a primit deja cinci oferte, iar acestea sunt acum în proces de evaluare tehnică. În ceea ce privește Drumul Expres Bacău – Piatra Neamț (51 km), termenul limită pentru depunerea ofertelor este 18 februarie 2025.

În paralel cu lucrările de execuție, CNIR a deschis cinci licitații pentru supervizarea acestora. Aceste contracte, cu o valoare estimată de aproximativ 350 milioane lei, vor asigura că lucrările sunt realizate conform standardelor de calitate și în termenii stabiliți.

De asemenea, CNIR a lansat și o licitație pentru realizarea studiilor de fezabilitate pentru Drumul de Mare Viteză București – Giurgiu. 11 oferte au fost depuse și sunt în evaluare, iar durata estimată a studiului este de 18 luni.

Măsuri pentru asigurarea calității

Pentru a se asigura că aceste proiecte se vor desfășura conform planului, CNIR a implementat mai multe măsuri:

  • Planificare detaliată: relizarea unei documentații în care sunt incluse termene clare, resurse necesare și etape de execuție bine definite.
  • Selecție  riguroasă a contractorilor pentru a asigura respectarea termenelor și calitatea lucrărilor.
  • Monitorizare și control: Implementarea unui sistem de monitorizare continuă a progresului lucrărilor și a calitășii acestora, inclusiv inspecții regulate și audituri
  • Implementarea unor tehnologii avansate: Adoptarea tehnologiilor moderne pentru gestionarea proiectelor, cum ar fi software-uri de management al proiectelor, echipamentelor de construcție de ultimă generație, respectiv supravegherea/monitorizarea video și în timp real al lucrărilor pe care le execută prestatorii/antreprenorii.
  • Formarea și instruirea personalului: Asigurarea că toți angajații sunt bine instruiți și conștienți de standardele de calitate și termenele de execuție.
  • Menținerea unei comunicări clare și constante între toate părțile implicate în proiect pentru a rezolva rapid orice probleme care apar prin propunerea de angajare personal local care să fie alocat 100% șantierului.