Home Automotive Comtrans 2013 – Moscova

Comtrans 2013 – Moscova

Economia europeana este in schimbare, iar piata autovehiculelor comerciale este una dintre cele mai dinamice, cucerirea sau cresterea a noi piete in estul continentului devenind in ultimii ani un obiectiv prioritar. Atentia producatorilor europeni in primul rand, dar si mondiali a fost indreptata in acest an spre expozitia Comtrans 2013, care a avut loc la Moscova, in perioada 10 – 14 septembrie.

Comtrans are loc odata la doi ani, alternand cu cea mai mare expozitie de acest tip din Europa care are loc in orasul german Hanovra. Istoric vorbind, Moscova a luat locul orasului Amsterdam, locul unde pana acum cativa ani avea loc periodic o alta expozitie de prestigiu: RAI. Desi a inceput mai mult ca o expozitie dedicata partii europene a Rusiei, la editia din acest an au participat 447 de firme specializate.

Suprafata de expunere a editiei din 2013 a crescut cu aproximativ 40% comparativ cu editia anterioara, ajungand la 69.320 mp, la eveniment luand parte 25.280 de vizitatori specializati.

Lansari si tendinte

Producatorii de camioane au fost prezenti la acest eveniment, care de aceasta data a fost dominat de catre producatorii autohtoni, de exemplu constructorul KAMAZ construind cel mai mare stand, de 6.000 mp, o nota aparte putand fi atribuita si gamei de autocamioane de la Ford. Nici constructorii de utilitare usoare nu au putut lipsi, precum Peugeot, Citroën, Nissan sau Hyundai.

Grupul Fiat nu a putut lipsi de la acest eveniment cu divizia sa de camioane Iveco, care a adus in primul rand masinile cu propulsie pe gaz natural, un domeniul in care este lider de piata, cel mai nou model prezentat fiind Daily 50C14G CNG, dar si un vehicul de distributie mediu Eurocargo ML120E20 CNG. De asemenea, intreaga sa gama de camioane a fost prezenta in spatiul expozitional Crocus Expo, dar si vehiculele pentru constructii si aplicatii speciale.

Tema mobilitatii durabile este in atentia firmelor rusesti, in acest sens existand un acord de colaborare intre Iveco Rusia LLC si Gazprom PLC, cel mai mare extractor si furnizor de gaze naturale din Federatia Rusa. Acordul prevede promovarea in comun de catre cele doua parti a utilizarii vehiculelor alimentate cu gaze naturale.

Iveco si Gazprom vor promova, in cadrul acestui acord, programe dedicate testarii si dezvoltarii de vehicule CNG, organizarea de campanii de promovare a acestui tip de combustibil, fiind considerata cea mai buna alternativa pentru vehicule comerciale, scopul final fiind dezvoltarea unei retele complexe in Rusia de statii de alimentare a vehiculelor alimentate cu gaz natural.

De asemenea, Peugeot si Citroën au avut o prezentare dubla, prin lansarea utilitarelor Expert si Jumpy, in versiunea cargo, dar si pentru pasageri, cu pana la 8+1 locuri, aceasta ultima varianta oferind si un volum util pentru bagaje de 500 litri. Cele doua utilitare au fost lansate pentru piata din Rusia in cinci variante constructive, cu lungimi cuprinse intre 4.806 si pana la 5.136 mm si inaltimi cuprinse intre 1.955 si 2.266 mm. Capacitatile de incarcare sunt insa diferite, Citroën oferind o sarcina maxima de 988 kg, ce poate ajunge la 1.200 kg la Peugeot, volumul util fiind intre 5 si 7 mc. De asemenea, o informatie importanta pentru piata locala, a fost oferita si o sarcina maxima pentru plafon de 170 kg. Ambele vehicule au fost disponibile pentru comenzi incepand cu prima zi a expozitiei.

Constructorii de suprastructuri au fost prezenti de asemenea cu noi produse, Kögel prezentand o semiremorca destinata transportului marfurilor sub temperatura controlata, numita Cool – PurFerro. Acest model a fost special adaptat pentru cerintele pietei locale, putand transporta alimente proaspete si congelate, avand diverse optiuni care il fac propriu si pentru transport de marfa de uz general. Acesta are mai multe parti din aluminiu, astfel zgomotul produs la incarcarea/descarcarea sa fiind redus cu 10 dB decat alte structuri similare, aceasta realizare tehnica oferind posibilitatea de a putea livra marfa noaptea sau in afara programului normal de lucru.

International Truck of the Year si International Van of the Year

Noul Volvo FH a fost ales castigatorul editiei “International Truck of the Year 2014” de catre un juriu format din jurnalisti reprezentand 25 de prestigioase reviste de profil din Europa. Trofeul “Truck of the Year” a fost inmanat presedintelui Volvo Trucks, Claes Nilsson, in cadrul unei ceremonii organizate in cadrul expozitiei Comtrans, la Moscova.

Ford Transit Connect a primit titlul International Van of the Year 2014, cel de-al cincilea tofeu obtinut de companie si al doilea consecutiv, dupa cel obtinut in 2012 de Ford Transit Custom. Astfel, Ford Transit a depasit in aceasta competitie Mercedes-Benz Sprinter si modelul Renault Kangoo, relansat anul acesta.