Home Logistics Green Logistics Mathieu Bauduin, Leroy Merlin România: Renovarea energetică, un segment cu un potenţial extraordinar

Mathieu Bauduin, Leroy Merlin România: Renovarea energetică, un segment cu un potenţial extraordinar

Mathieu Bauduin, Leroy Merlin România: Renovarea energetică, un segment cu un potenţial extraordinar

De la buzzword la una din preocupările majore ale companiilor și guvernelor, sustenabilitatea se află azi, mai mult ca oricând în lumina reflectoarelor. Și nu doar atât, sustenabilitatea este deja un subiect vizibil și în comportamentul consumatorilor, spune Mathieu Bauduin, CEO al Leroy Merlin România, alături de schimbarea de mentalitate de la cel mai mic preţ la cel mai bun raport calitate-preţ.

Retailerul specializat în construcţii, decoraţiuni şi grădinărit continuă să investească pe plan local și să se adapteze noilor cerinţe ale clienţilor, identificând totodată noi segmente de piaţă unde și-ar putea aduce aportul prin noi game de produse. În următorii ani, Leroy Merlin se concentrează în primul rând pe îmbunătăţirea vieţii şi locuinţelor românilor, prin produse de calitate, sustenabile, la preţuri mici, precum și pe consolidarea brandului. Segmentul de renovare energetică, spune Mathieu Bauduin, este unul cu un potenţial extraordinar în România.

“Piaţa de renovare energetică este foarte complexă și nu vorbim doar de energie regenerabilă, deși este foarte importantă, ci de toate produsele necesare pentru izolarea locuinţei, inclusiv ferestre, produse pentru producţia de căldură, de exemplu. Ne așteptăm ca în 2024, pe lângă zona aceasta de eficienţă energetică, să se dezvolte mult segmentele care au legătură cu renovarea locuinţelor – de la o simplă revopsire a interiorului locuinţei și până la înlocuirea completă a unei bucătării.”

O strategie client-centric

Într-o industrie care evoluează rapid, Leroy Merlin România adoptă o strategie centrată pe client, în care angajaţii joacă un rol esenţial, punctează Mathieu Bauduin precizând că resursa umană este una dintre provocările cu care se confruntă compania la nivel local. Introducerea caselor self-checking începând de anul viitor în magazinele Leroy Merlin ar putea rezolva parţial această problemă și le-ar putea permite angajaţilor să se concentreze pe alte zone prioritare, cum ar fi preluarea comenzilor telefonice, consilierea clienţilor în magazine sau dezvoltarea de servicii pentru profesioniști.

Avem un potenţial de dezvoltare incredibil pe zona de produse pentru renovare în România pentru că sunt multe clădiri vechi și case care nu sunt amenajate în tendinţe. Acum business-ul DIY în România este între 5 și 6 miliarde euro, dar noi estimăm o piaţă de 7-8 miliarde de euro în următorii 5 ani – Mathieu Bauduin CEO al Leroy Merlin Romania

De asemenea, implementarea strategiei omnicanal care include atât prezenţa online, cât și magazine fizice, face parte din planurile retailerului DIY pentru anul viitor.

“În 2024 pentru noi va fi o preocupare și o provocare să reușim să dezvoltăm livrările last-mile, astfel încât să putem livra către 100% din locuitorii României în condiţiile în care acum suntem prezenţi în 15 orașe din România.”

Colaborarea cu furnizorii – soluţie win-win pentru sustenabilitate

Segmentul de retail este responsabil pentru aproximativ 25% din emisiile globale, o mare parte din aceste emisii având loc în lanţul valoric al comerţului cu amănuntul. Reducerea amprentei de carbon a retailerilor și a lanţurilor valorice ale acestora joacă un rol esenţial în atingerea obiec tivelor de sustenabilitate și mediu asumate de către companii. Iar tipicul business-ului face ca accentul să se pună pe emisiile din Scope 3, respectiv cele generate de către furnizori, în aval și amonte.

Leroy Merlin România a introdus un sistem de evaluare a furnizorilor pe mai multe tipologii de criterii, între care și criterii sociale, de mediu, de sustenabilitate și etice.

Sistemul se aplică și pentru listarea unui nou furnizor, dar și pentru evaluarea anuală a furnizorilor existenţi în portofoliu. Toţi furnizorii trebuie să facă o autoevaluare anuală pe baza acestor criterii și totodată toţi furnizorii semnează și respectă un cod de conduită etică, ce condiţionează colaborarea cu Leroy Merlin.

“Lucrăm deja cu partenerii noștri pentru a diminua impactul operaţiunilor asupra mediului. De exemplu, toate containerele pe care le aducem din Asia prin portul din Constanţa sunt transportate intermodal către București.” Împreună cu partenerul nostru logistic am testat deja anul acesta primele livrări către magazine cu un camion alimentat cu CNG către un magazin de lângă București.

În același timp, lucrăm constant pentru a încărca cât mai multă marfă pe aceleași camioane, a reduce numărul de camioane și implicit impactul asupra mediului pe transportul de marfă de la depozit sau de la furnizori către magazinele noastre.

Și un alt exemplu, depozitul nostru din parcul logistic CTPark Bucharest West a fost primul depozit care a avut panouri fotovoltaice, încă din 2022. Ne concentrăm concomitent atât pe reducerea consumului de combustibili diesel, cât și în sfera aceasta de energie,” spune Ionuţ Vasile, Leader Supply Chain, Leroy Merlin România.