Home Stiri Mihai Stoica, SLS Cargo: Din 2023 vom opera un nou terminal feroviar în București

Mihai Stoica, SLS Cargo: Din 2023 vom opera un nou terminal feroviar în București

Mihai Stoica, SLS Cargo: Din 2023 vom opera un nou terminal feroviar în București

SLS Cargo, companie de transport și logistică fondată în 2014 de către Mihai Stoica și achiziționată în 20219 de către FAN Courier, încheie anul 2021 cu o creștere a cifrei de afaceri de 12% comparativ cu anul anterior.

În 2022 compania se va concentra pe dezvoltarea portofoliului de servicii, în special pe segmentul de transport feroviar, a declarat Mihai Stoica, Managing Director SLS Cargo, în cadrul unei conferințe de presă. “În prezent, avem un terminal feroviar în Buftea în care operăm, iar din 2022 vom începe să lucrăm pentru implementare unui alt terminal, în care vom începe să operăm din 2023.

Tendința tuturor operatorilor este de a opri trenuri în București, însă din păcate sunt foarte puține terminale pentru tot traficul care s-a mutat pe feroviar. Momentan, noi nu vedem o dezvoltare foarte mare pe zona aceasta dintr-un singur motiv – infrastructura feroviară. Anul viitor sunt anunțate lucrări de infrastructură la Curtici, la Oradea, iar în câțiva ani ar trebui să se resimtă impactul lucrărilor în creșterea traficului.

Punctual, în ceea ce privește SLS Cargo, vom lucra pentru clienții noștri care aduc marfă din Bulgaria și din restul Europei, în funcție de capacitatea pe care o vom avea,” a explicat Mihai Stoica.

Criza containerelor: perspective pentru 2022

Industria de transport și logistică este caracterizată de impredictibilitate, a spus Managing Director-ul SLS Cargo, precizând că 2021 a fost probabil cel mai greu an din cei mai bine de 12 de când activează în această industrie.

“De la lună la lună lucrurile s-au schimbat, ne-a fost foarte greu să ne adaptăm pentru că de fiecare dată trebuia să înțelegem ce se întâmplă și să știm ce să le transmitem clienților să facă. În 2022 ne vom confrunta cu aceleași probleme ca și în 2021 din perspectiva transportului maritim și a blocajelor pe lanțurile de aprovizionare, dacă nu chiar și mai mari,” a declarat Mihai Stoica.

Deși, în mod normal, după Anul Nou Chinezesc lucrurile ar fi trebuit să se calmeze, acum  perspectivele ca acest lucru să se întâmple sunt destul de pesimiste, având în vedere factorii care contribuie la accentuarea blocajelor pe lanțurile de aprovizionare.

“Piața este la un nivel ridicat, cererea este foarte mare, inclusiv trenurile care vin din Asia sunt pline, marfa din porturile din China nu ajunge la timp în Europa. Ne așteptăm la o perioadă complicată în viitorul apropiat, mai ales că de la 1 ianuarie China interzice transportul de marfă în cabinele aeronavelor, ceea ce va duce la un cumul de marfă care nu se știe exact cum va ajunge în Europa. De asemenea, în Europa, transportul rutier este perturbat de carantinarea șoferilor în diferite țări,” a mai adăugat Mihai Stoica.

Astfel, dacă în 2021 prețul transportului, care deține o cotă importantă și costul total al produselor, s-a situat la cote record, 2022 ar putea aduce noi creșteri ale ratelor de transport și, implicit, creșteri ale prețurilor la raft pentru consumatorii finali.