#Profil de Manager: Adriana Tilă, Logistics Manager Defond Electech
Într-o lume în care totul este contra cronometru, cum este cea a logisticii, Adriana Tilă a reușit săși menţină pasiunea vie și să se dezvolte constant, construindu-și o carieră plină de realizări și provocări depășite, în care a fost aproape de tineri, de noile generaţii de profesioniști.
Primul contact cu logistica se întâmpla când era angajată în departamentul financiar al unei companii multinaţionale, producător din industria auto. “Am avut șansa să lucrez într-o multinaţională, în departamentul financiar, pentru o perioadă determinată, iniţial. Am acceptat provocarea din dorinţa de a învăţa și a înţelege ceea ce se întâmpla în domeniul automotive.
Am fost convinsă încă de la început că experienţa într-o astfel de companie nu îmi poate aduce decât avantaje. Înainte de încheierea perioadei pentru care fusesem angajată, în fabrică urma să demareze un nou proiect și am avut ocazia să aleg un nou început în logistică, fără a ști ce mă așteaptă,” povestește Adriana Tilă.
Au urmat 5 ani în care a acumulat o experienţă semnificativă în logistică, lucrând cu clienţi și furnizori, gestionând fluxurile de materiale și dezvoltându-și abilităţile de lider.
“Am avut și șansa unui manager care a avut încredere în mine și de la care am avut foarte multe de învăţat. Prima mea teamă a fost să vorbesc cu clienţii și furnizorii în limba engleză. Am depășit însă rapid situaţia, de nevoie. Ulterior, pas cu pas mi-am dat seama cât de mult îmi place logistica. Am avut parte și de multe traininguri în acea perioadă, atât pentru activitatea în logistică, dar mai ales pentru dezvoltarea personală. Se punea foarte mult accent pe dezvoltarea echipei, prin dezvoltarea individului.”
Construind viitorul alături de noua generaţie
O nouă etapă a carierei sale a venit odată cu trecerea la o altă companie în domeniul auto, unde Adriana Tilă a continuat să-și dezvolte abilităţile în logistică, concentrându-se pe aprovizionare, transport și proiecte logistice complexe.
“Pe parcursul celor 7 ani de experienţă în această companie am fost responsabil aprovizionare și transport, dar și pe parte de gestionare client. Pe baza experientei acumulate, am primit, cu deschidere, provocarea de a fi responsabil de logistică proiect, atât pentru proiectele noi (și nu au fost puţine), cât și pentru cele aflate în serie, acolo unde apăreau actualizări în procesul logistic.
În această perioadă am avut câteva întâlniri cu studenţi de la Universitatea din Pitesti și de la Universitatea Constantin Brâncoveanu, pe teme de logistică, am avut prezentări pentru liceeni (atât în fabrică, cu tur de prezentare) cât și în afara fabricii și m-am bucurat să aud copiii spunând că așa o imagine frumoasă și-au făcut despre logistică încât sunt tentaţi să aleagă acest domeniu în viitor. Am avut în cadrul companiei, programe de internship și am avut oportunitatea de a lucra cu studenţi.
Am apreciat deschiderea lor de a învăţa, de a acorda suport și de a veni cu idei noi în cadrul rolului în care au fost implicaţi. Am avut, de asemenea, bucuria ca parte dintre ei să rămână în fabrică pe posturi definitive. Am împărtășit cunoștinţele mele cu mulţi colegi, și în paralel am făcut multe conexiuni cu alte departamente din fabrică și am căutat să aduc îmbunătăţiri în activitate.” explică managerul de logistică Defond Electech.
Fișa postului managerului de logistică în cadrul Defond Electech
Cu toate acestea, dorinţa de schimbare și de noi provocări a condus-o pe Adriana către o companie de producţie de componente electronice – Defond Electech, păstrându-și însă focusul pe logistică. După un an în această nouă companie, a fost promovată pe postul de Manager Logistică. În prezent, Adriana Tilă își îndeplinește responsabilităţile cu pasiune și determinare în cadrul companiei, asigurând fluxul continuu de aprovizionare și distribuţie a materiilor prime și, respectiv, a produselor finite.
“Cu ajutorul colegilor din department, asigurăm fluxul continuu de aprovizionare cu materie primă de la furnizori și din depozit către producţie, asigurăm livrările către clienţi, gestionăm depozitarea materiei prime și a produselor finite în magazie, inventarierea și organizarea proceselor în depozit și către/ dispre producţie, monitorizarea indicatorilor de performanţă și îndeplinirea acestora, organizarea trasporturilor și a formalităţilor vamale (import/export) și eficientizarea costurilor și a timpilor implicaţi în procesele logistice. Activitatea în departamentul de logistică este una complexă și dinamică.
Logistica este interconectată în permanenţă la schimbările de orice natură (legate de producţie, calitate, inginerie sau chiar resurse umane) și din orice direcţie (dinspre furnizori sau clienţi, legate de mediul economico – politic la nivel naţional sau global).”
Mentori și perspective optimiste
Cei doi manageri de logistică cu care a avut șansa să lucreze de la începutul aventurii în logistică, spune Adriana Tilă, i-au fost mentori și au ajutat-o să crească pe plan profesional și să își dezvolte abilităţile pentru găsirea soluţiilor în orice situaţie.
De la ei a învăţat importanţa încrederii în sine și responsabilitatea în atingerea obiectivelor. Întrebată despre provocările momentului în industria logistică, aceasta subliniază riscurile crescute în transport, precum întârzierile și incertitudinea legate de siguranţa mărfii în zonele afectate de conflicte.
În ciuda provocărilor, Adriana continuă să-și încurajeze colegii să-și dezvolte abilităţile, punând accent pe dezvoltarea așa-numitelor soft skills și îi ghidează prin puterea exemplului.
“De la mine colegii pot învăţa că lucrurile trebuie făcute cu simţ de răspundere. Trebuie să înţelegi ce ai de făcut și să duci la capăt fiecare proiect, mic sau mare. La nevoie, poţi oricând să ceri ajutor și sprijin.
Când mi s-a acordat încredere, nu am dezamăgit. La fel procedez și eu cu cei din jur, acord încredere celor cu care lucrez și rezultatele pozitive nu au întârziat să apară.“
Cu o abordare orientată spre responsabilitate și colaborare, Adriana își propune să contribuie la formarea unei echipe puternice și la atingerea obiectivelor comune în cadrul Defond Electech, dar și să atragă tineri către logistică și în cadrul companiei.
În perioada următoare, în cadrul Defond Electech urmează să fie implementate mai multe noi proiecte, pentru mărci binecunoscute pe piaţa de componente electronice și este necesară implicare de 100% sau mai mult. Profesional, cel mai important obiectiv este acela de a evita întârzierile și de a găsi soluţiile necesare la momentul potrivit, ţinând cont de contextul internaţional actual astfel încât să nu existe opriri în procesul de producţie și să fie afectat procesul de livrare către clienţi. – Adriana Tilă Logistics Manager Defond Electech