Home Logistics 3 PL Rhenus Logistics – Know-how care transformă viziunea în realitate

Rhenus Logistics – Know-how care transformă viziunea în realitate

Rhenus Logistics – Know-how care transformă viziunea în realitate

„Creșterea noastră ţine de creșterea partenerilor noștri. Viitorul nostru este interconectat cu cel al partenerilor noștri”. Acesta este mesajul pe care îl transmite și totodată angajamentul pe care Rhenus Logistics și-l asumă în faţa clienţilor săi din România.

Compania este prezentă pe piaţa din România încă din 2004 și a avut o evoluţie constantă și graduală, de la un singur punct de lucru (Pitești, unde se află sediul central) la nu mai puţin de șapte centre, în prezent. Ca parte a reţelei mondiale Rhenus Port Logistics, punctul central de interes al Rhenus România a fost, este și va fi exploatarea oportunităţilor pe care Dunărea, împreună cu portul Constanţa, le oferă din punct de vedere logistic. Birourile din Giurgiu/ Ruse și Constanţa asigură o gamă variată de servicii, de la transport maritim și fluvial (vrac și containere) până la manipulare și depozitare, precum și toate tipurile de operaţiuni cu valoare adăugată. Concepute iniţial ca un instrument pentru susţinerea activităţilor fluviale și maritime, serviciile de depozitare, transport rutier (FTL/LTL, domestic și internaţional), distribuţie și cross-docking, transport aerian și transport feroviar, s-au dezvoltat până în punctul în care pot fi considerate segmente de business de sine stătătoare, cu potenţial de creare a unor sinergii care să conducă la formarea de module de supply chain complexe și eficiente din punct de vedere al costurilor, menite să răspundă chiar și cerinţelor celor mai exigenţi clienţi.

În România, Rhenus operează activităţi de depozitare în patru centre (Constanţa, Bolintin, Giurgiu/Ruse și Remetea Mare), acestea acoperind o suprafaţă acoperită de aproximativ 30.000 mp și 50.000 mp de platforme deschise. În 2015, rata de ocupare a spaţiilor de depozitare a fost de 90%, în timp ce restul de 10% din totalul suprafeţelor au fost folosite pentru acitivităţi de cross-docking.

Thomas Singh, business development manager al Rhenus Logistics ne-a vorbit despre activitatea de până acum a Rhenus în România, planurile de viitor, strategie și investiţii și ne-a dezvăluit secretul din spatele creșterii organice a companiei, chiar și pe timp de criză.

Intermodal & Logistic: Care a fost evoluţia businessului Rhenus în România în ultimii trei ani? Cum caracterizaţi anul 2015 comparativ cu 2014?

Thomas Singh: Dacă analizăm indicatorii, aceștia arată o creștere constantă, organică a afacerii, un trend ascendent, atât din punct de vedere al cifrei de afaceri cât și al numărului de angajaţi, cu câteva perioade mai dificile în 2008-2009 și 2014, dar care nu au avut un impact extraordinar. În 2014 Rhenus România a început dezvoltarea serviciilor de depozitare, rezultatele fiind vizibile în cifrele din 2015. La mijlocul anului 2015 am început să ne îndreptăm atenţia către servicii feroviare mai complexe, pe care Rhenus România, cu sprijinul celei mai noi companii din grup, LTE Rail și al reţelei europene Rhenus, dorește să le dezvolte și să le includă în portofoliul său în 2016.

Fluctuaţiile pieţei în anii de după criza economică nu au avut un impact semnificativ asupra activităţii noastre, dar atunci când s-au resimţit, ne-am adaptat și am devenit tot mai puternici. Urmărind cu atenţie trendurile globale și locale la nivel economic, politic și social, am reușit să preîntâmpinăm potenţialele obstacole, să identificăm și implementăm soluţii în mod proactiv.

Intermodal & Logistic: În ce constă strategia care a permis creșterea companiei în România?

Thomas Singh: Secretul constă în alegerea oamenilor potriviţi. Ca orice companie fără active, Rhenus România se bazează pe angajaţii săi pentru a dezvolta business-ul și a face lucrurile să funcţioneze. Angajăm oameni care sunt specialiști în domeniul în care activează, dar au și motivaţia necesară să răspundă provocărilor cu o atitudine proactivă, curaj, flexibilitate. În plus, structurile ierarhice liniare și o cultură organizaţională deschisă par a fi reţeta potrivită pentru a le putea oferi clienţilor o valoare adăugată reală.

Bineînţeles, contează să ai și instrumentele de lucru potrivite, de aceea au fost făcute investiţii într-o nouă interfaţă ERP care, odată implementată, ne-a oferit posibilitatea de a lucra mai rapid, mai sigur și într-o manieră transparentă.

Investiţiile IT vor continua și anul acesta, concentrându- ne pe securitate și conectivitate, dar și pentru instrumente care să facă posibilă legarea cu alte locaţii Rhenus prin intermediul unei interfeţe comerciale, având astfel acces la noi potenţiali clienţi și furnizori și creând noi oportunităţi pentru clienţii noștri actuali.

Intermodal & Logistic: Care este politica Rhenus în ceea ce privește flota de transport? Operaţi cu flotă proprie sau apelaţi la subcontractori? Cum vedeţi colaborarea cu transportatorii români?

Thomas Singh: Pentru toate activităţile de transport operate de Rhenus România se apelează la subcontractori. Deși, în anumite ţări, colegii noștri utilizează propriile noastre echipamente (camioane, vagoane, locomotive, barje, containere sau nave), noi ne bazăm pe parteneriatele pe termen lung stabilite cu furnizori români și regionali. „Seriozitatea” a fost una dintre cele mai importante trăsături pe care am căutat-o în cazul unui furnizor de transport, mai ales ca urmare a crizei economice. Transparenţa și sprijinul financiar, secondat de negocieri de tip win-win ne-au ajutat să ne creăm o bază puternică și serioasă de furnizori de transport. Ne-am dat seama că atitudinea deschisă și corectă în relaţia cu furnizorii și respectarea angajamentelor ne-au adus beneficii considerabile.

Dezavantajul de a nu deţine active s-a transformat într-un avantaj prin accesarea unei plaje mai mari de echipamente fără costurile suplimentare pe care le implică achiziţia acestora. De aici și gama variată de servicii de transport pe care le putem oferi clienţilor existenţi și potenţiali.

Intermodal & Logistic: Care sunt planurile Rhenus pentru România în 2016 și ce investiţii sunt programate pentru acest an și pentru următorii?

Thomas Singh: În primul rând intenţionăm să ne extindem afacerea pentru subsidiarele existente dezvoltând gama de servicii puţin explorate până acum și zonele geografice (Turcia, Rusia, ţările scandinave și baltice). Stabilirea de noi centre tri-modale sunt a doua zonă cheie spre care ne îndreptăm atenţia. Acesta vine să reconfirme angajamentul nostru ferm pentru 2016, acela de a ne extinde portofoliul de servicii prin dezvoltarea capabilităţilor feroviare și intermodale. Nu în ultimul rând, ne dorim să ne consolidăm segmentul de expediţii pe căi navigabile interioare și posibil, să investim în propriile noastre echipamente.

Intermodal & Logistic: Recent, Rhenus a achiziţionat furnizorul de servicii feroviare LTE. Ce ne puteţi spune despre activitatea LTE în România și despre serviciile de transport intermodal oferite de Rhenus?

Thomas Singh: Serviciile feroviare au jucat întotdeauna un rol important pentru Rhenus. Prin achiziţia unei părţi în Crossrail AG și LTE, Rhenus şi-a extins orizonturile și are acum o prezenţă internaţională mult mai puternică. Având peste 15 ani de experienţă pe piaţa din Europa, LTE oferă servicii de transport feroviar sub licenţă proprie în 8 ţări și cu sprijinul partenerilor săi în alte 8. În ceea ce privește activităţile întreprinse în România de către LTE, acestea variază de la servicii de transport transfrontaliere pentru diferite bunuri (produse agricole, materiale de construcţii, materii prime, produse chimice și petroliere, incluzând mărfuri periculoase, automobile și componente) la transferuri de material rulant, trafic intermodal (peste 20 de containere pe săptămână), operaţiuni pe linii feroviare private, furnizarea de vagoane și echipamente, formalităţi vamale.

În prezent, serviciile intermodale oferite de către Rhenus în România se află în fazele incipiente și sunt concentrate în special în zona Constanţa și Moldova. Echipa noastră lucrează la câteva proiecte foarte complexe care vor fi implementate până la jumătatea lui 2016.

Intermodal & Logistic: Sustenabilitatea a devenit o necesitate pentru companiile din logistică și transport. Cum implementează Rhenus acest concept in strategia sa și în relaţia cu clienţii și furnizorii?

Thomas Singh: În ultimii ani mediul de afaceri din România a fost invadat de concepte precum „sustenabilitate” sau „sistem de management al calităţii” și cuvinte precum „sustenabil” sau „procedură standard de operare” sunt rostite zilnic. Importate în România de companiile multinaţionale din Vest, aceste concepte s-au insinuat în activităţile curente ale companiilor, astfel că cel puţin un departament se ocupă de aceste probleme și schiţează strategii, multe dintre ele doar în scopuri de marketing, creând programe și așa mai departe. Prin integrarea efectivă și responsabilă a sustenabilităţii într-o afacere, pot fi reduse costurile, îndeplinite cerinţele clienţilor și proteja mediul înconjurător. Rhenus este un promotor al sustenabilităţii la toate nivelurile activităţii sale, așa cum se poate observa și din exemplele disponibile pe website-ul companiei. În România ne dorim să urmăm direcţia trasată de către colegii noștri din Germania, prin utilizarea de echipamente eficiente din punct de vedere energetic în birouri și depozite, reducerea numărului de kilometri în gol prin crearea de rute dus-întors, alegerea unor furnizori cu vehicule moderne și cu o abordare prietenoasă cu mediul în ceea ce privește mijloacele de transport.