Home Intermodal România își intensifică schimburile comerciale cu SUA. Ce servicii maritime conectează cele două destinaţii?

România își intensifică schimburile comerciale cu SUA. Ce servicii maritime conectează cele două destinaţii?

România își intensifică schimburile comerciale cu SUA. Ce servicii maritime conectează cele două destinaţii?

Pentru România, Statele Unite ale Americii reprezintă nu doar un important partener diplomatic, ci și un partener comercial important.

Prin intermediul reţelei sale extinse, COSCO SHIPPING Lines conectează Portul Constanţa (România) atât cu Coasta de Est a SUA, cât și cu Coasta de Vest a SUA, oferind multiple variante servicii în ambele direcţii.

AWE6 este cel mai nou serviciu din portofoliul COSCO SHIPPING Lines care conectează Portul Constanţa și Coasta de Est a Statelor Unite ale Americii via Portul Pireu. Prima plecare din Portul Pireu are loc pe 13 iunie 2021, serviciul oferind cel mai scurt timp de tranzit către New York (9 zile) și Savannah (14 zile), datorită conexiunii directe între Pireu și cele două porturi de pe Coasta de Est a SUA. Conexiunea între Portul Constanţa și Portul Pireu se realizează prin cele 2 servicii săptămânale ale COSCO SHIPPING Lines.

AWE6 se adaugă celor trei servicii deja existente (EMA, MENA, EAG) care conectează săptămânal porturi de pe Coasta de Est a SUA (New York, Savannah, Norfolk, Miami, Houston, Charleston).

De asemenea, Portul Constanţa este conectat cu porturile de pe Coasta de Vest a SUA prin intermediul a două servicii oferite de COSCO SHIPPING Lines: CEN și SEAX, conexiunea realizându-se via Portul Shanghai, China.

“Clienţilor noștri le furnizăm servicii de calitate care se traduc prin timpi de tranzit rapizi, rate competitive, plecări săptămânale din și către Portul Constanţa, servicii de livrare door-to-door și soluţii logistice integrate cu transport terestru rutier sau feroviar prin terminalele din București, Ploiești, Bacău și Arad, precum și procese de rezervare și documentaţie simplificate”, explică Alina Ghiţă, Sales Manager, COSCO SHIPPING Lines (Romania), agent exclusiv COSCO SHIPPING Lines pentru România, Moldova, Georgia și Azerbaijan.

Timp de tranzit estimat din Portul Constanţa către:

  • New York: 20-26 zile (via Pireu)
  • Savannah: 22-28 zile (via Pireu)
  • Norfolk: 24-28 zile (via Pireu)
  • Miami: 30-35 zile (via Valencia)
  • Charleston: 39-43 zile (via Pireu, Antwerp)
  • Houston: 43-47 zile (via Pireu, Antwerp)
  • Los Angeles: 57-62 zile (via Shanghai)
  • Long Beach: 57-62 zile (via Shanghai)

(Pentru serviciile EMA, MENA, EAG către Coasta de Est a SUA și CEN și SEAX către Coasta de Vest a SUA)

Timpi de tranzit estimat către Portul Constanţa din:

  • New York: 33-35 zile (via Pireu)
  • Savannah: 30-34 zile (via Pireu)
  • Norfolk: 32-36 zile (via Pireu)
  • Miami: 42-45 zile (via Genova, Pireu)
  • Charleston: 35-38 zile (via Antwerp, Pireu)
  • Houston: 44-47 zile (via Antwerp, Pireu)
  • Los Angeles: 59-62 zile (via Singapore)
  • Long Beach: 59-62 zile (via Singapore)

(Pentru serviciile EMA, MENA, EAG către Coasta de Est a SUA și CEN și SEAX către Coasta de Vest a SUA)

Schimburi comerciale România-SUA

În 2020, exporturile românești către SUA s-au ridicat la valoarea de 2,133 miliarde dolari (scădere de 10,5%, comparativ cu 2019), în timp ce importurile din SUA au fost de 914,3 milioane dolari (scădere de 3,0%), volumul total al comerţului bilateral fiind de 3,047 miliarde dolari (scădere de 8,4%).

Începutul anului 2021 a adus însă o intensificare a schimburilor comerciale între cele două state. Potrivit datelor publicate de către agenţia de cercetare US Trade Numbers, în martie 2021 schimburile comerciale totale între SUA și România au crescut cu 30,22% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, până la valoarea de 381,55 milioane dolari. România se situa pe poziţia 63 în topul partenerilor comerciali ai SUA, o urcare de 5 locuri comparativ cu luna martie 2020. Exporturile din România către SUA au crescut în luna martie 2021 cu 20,04%, în timp ce importurile din SUA au crescut cu 52,52%. Ca valoare a mărfurilor, din România s-au exportat telefoane mobile și echipamente pentru acestea, lingouri de oţel și componente pentru vehicule. În același timp, România a exportat componente pentru aeronave civile, tractoare și telefoane mobile și echipamente pentru acestea. Ca și tonaj, top trei mărfuri exportate de România au fost: lemn și produse lemnoase, lingouri de oţel și plăci din pal, în timp ce produsele importate au fost: produse petroliere, tractoare și compuși chimice heterociclici.