Home Intermodal Sezonul de vârf– rute alternative de transport marfă din China

Sezonul de vârf– rute alternative de transport marfă din China

Sezonul de vârf– rute alternative de transport marfă din China

Dragoș Boranda, Managing Director România, Rohlig SUUS Logistics vorbește despre sezonul de vârf în România și rute alternative de transport al mărfurilor din China.

Transporturile din sezonul de vârf din acest an, din China către România sosesc pe rute noi. Principalul mod de transport pe această rută rămâne transportul maritim, însă legătura directă către portul Constanța a fost anulată. Ultima navă pe această rută directă a plecat în prima săptămână din aprilie, explică Dragoș Boranda.

Această întrerupere este cauzată, în mare parte, de închiderea Portului Odessa, care, împreună cu portul românesc, erau singurele huburi din Marea Neagră care ofereau conexiuni directe cu porturile maritime din China.

Deși Constanța rămâne o poartă logistică esențială pentru mărfurile transportate din Asia, livrările necesită acum transbordare în alte porturi, cum ar fi Pireu, Ashdod, Haifa sau Port Said. Drept urmare, timpii de tranzit maritim s-au prelungit, în unele cazuri depășind 30 de zile.

Având în vedere modificările aduse aceste rute de transport, expeditorii și furnizorii de soluții logistice au dezvoltat alte soluții.

O alternativă importantă este serviciul feroviar din China prin Polonia sau Ungaria. În plus, Coridorul de Mijloc câștigă popularitate. Trecând prin Asia Centrală, Azerbaidjan, Georgia, această rută traversează Marea Neagră, ajungând în final în România.

Potențialul și importanța în creștere a acestei rute sunt evidente prin investițiile făcute în diferite regiuni, inclusiv porturile Aktau (Kazahstan) și Poti (Georgia).

 “La SUUS, recunoscând acest potențial, dezvoltăm inclusiv posibilitatea transporturilor LCL (încărcături parțiale) bazate pe Coridorul Mijlociu. Cred că extinderea acestei rute va consolida poziția României ca un hub logistic pentru transporturile din China către Europa Centrală și de Est și Balcani.

Vârfurile de transport din acest an pe piața românească subliniază importanța suportului logistic cuprinzător pentru eficiența și reziliența afacerilor. Având în vedere numeroasele blocaje de-a lungul rutelor standard anterioare, este esențial să explorăm alternative noi, deși adesea mai complexe,” spune Dragoș Boranda.