SAMEDAY extinde rețeaua de livrare out of home în regiune
SAMEDAY accelerează extinderea rețelei out of home până la 8.500 de puncte de livrare în regiune. Compania de curierat va investi aproximativ 150 de milioane de lei în creșterea capacității de livrare prin extinderea rețelei out-of-home.
Decizia de expansiune vine ca urmare a dublării numărului de comenzi crossborder livrate în ultimele 12 luni, dar și a creșterii accelerate a volumelor în cele trei țări în care operează: România, Bulgaria și Ungaria,
SAMEDAY va deschide 3.500 de noi easybox-uri și puncte de livrare și ridicare a coletelor de tip shop-in-shop.
Astfel, compania care a introdus livrarea în easybox pe piața din România va extinde cu 70% rețeaua out-of-home activă în regiune.
Investiția totală planificată de Grupul SAMEDAY pentru 2024 este de peste 300 milioane de lei și va fi direcționată către extinderea rețelei regionale out-of-home, dezvoltări tehnologice și optimizarea capacității și vitezei de procesare și livrare.
8.500 de puncte de livrare la final de 2024
În prezent, rețeaua easybox din regiune (România, Ungaria și Bulgaria) numără peste 5.000 de lockere în peste 860 de localități.
Sunt peste 3.900 de easybox-uri în România, peste 700 în Ungaria și 500 în Bulgaria. Până în luna noiembrie 2024, când începe sezonul de vârf pentru ecommerce și companiile de curierat, rețeaua de livrare out-of-home a SAMEDAY va număra 8.500 de puncte de livrare, dintre care peste 80% vor fi easybox-uri.
Extinderea rețelei vizează creșterea acoperirii geografice la peste 1.000 de orașe din regiune pentru facilitarea accesului consumatorilor la punctele de livrare și ridicare de colete.
Ținta regională este ca peste 50% din populația totală să se afle la mai puțin de șapte minute distanță de mers pe jos față de cel mai apropiat punct din infrastructura regională de livrare. De asemenea, SAMEDAY plănuiește creșterea capacității de stocare a punctelor easybox care au adopție mare din partea consumatorilor.

Extinderea infrastructurii va permite și creșterea bazei de consumatori pe care magazinele online din regiune o pot accesa cu ușurință”, a declarat Lucian Baltaru, CEO Sameday Group.
Creșteri semnificative pe segmentul de livrări crossborder
În ultimele 12 luni, numărul coletelor expediate din România în Ungaria și Bulgaria s-a dublat, urmând trendul popularității de care serviciile de livrare crossborder se bucură în rândul clienților.
În intervalul aprilie 2023 – martie 2024 SAMEDAY a înregistrat o creștere cu 115% a numărului de magazine online care au accesat serviciile de expediere crossborder, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut.
În prezent, serviciul este accesat de peste 6.000 de clienți, fiind deschis tuturor magazinelor online care colaborează cu SAMEDAY și decid extinderea internațională.
Cu un total de 95 de milioane de colete livrate în regiune în ultimele 12 luni, SAMEDAY își consolidează rolul de partener cheie în extinderea magazinelor online din România către piețele internaționale.
Sameday își propune să creeze o zonă de livrări deschisă în regiune
Operațiunile pe care SAMEDAY le-a deschis în 2020 în Ungaria și în 2022 în Bulgaria favorizează crearea unei zone de livrare unitare și fără granițe. Astfel, magazinele online din România, Ungaria și Bulgaria își pot diversifica strategiile de abordare a clienților, având o penetrare mult mai mare în regiune, fără să mai fie nevoie de localizarea stocurilor în fiecare țară.
Complementar livrării crossborder, SAMEDAY pune la dispoziția comercianților români, unguri și bulgari serviciul de Predare personală în easybox, First Mile to easybox, prin care aceștia pot reduce costurile de livrare și pot alege încărcarea coletelor la orice easybox, la orice oră din zi și din noapte. 400.000 colete au fost încărcate direct în easybox numai de comercianții români în mai puțin de un an din momentul lansării serviciului.
