Porturi

Augustin Muller, Boxline UCL: Portul Constanța, cea mai recentă victimă a conflictului din Ucraina

Conflictul din Ucraina generează un efect de cascadă asupra operațiunilor portuare în zona Mării Negre, în special în Portul Constanța, care potrivit lui Augustin Muller, Branch Manager Boxline UCL este cea mai recentă victimă a războiului de la graniță. Preluând majoritatea containerelor care aveau ca destinație inițială Odessa, portul Constanța se află în prezent în […]

Exclusiv: ADY Container lansează noi servicii ce conectează porturile Poti și Batumi cu Portul Constanța

În primele patru luni ale anului 2022, volumele de containere transportate pe ruta Trans-Caspică, cunoscută și ca Middle Corridor, a crescut cu 30% comparativ cu aceeași perioadă a anului 2021. “Pentru restul anului, ne așteptăm la o creștere similară,“ declară Rashad Majidov, Head Business Development, ADY Container LLC., operator de transport containerizat de marfă, subsidiară […]

Portul Varna – posibil hub pentru exporturile din Ucraina

Bulgaria poate deveni o nouă poartă de acces pentru mărfurile de export din Ucraina. Kiril Petkov, primul ministru bulgar a pus la dispoziție Ucrainei facilitățile portului Varna, în special pentru transportul cereale și alte mărfuri vrac. “Bulgaria este foarte fericită să ofere Portul Varna ca hub logistic, în special pentru transbordarea de făină și floarea […]

Ce se întâmplă în China, nu rămâne în China! Carantina din Shanghai creează noi probleme de aprovizionare la nivel global

Pe 5 aprilie 2022, autoritățile din China au decis să extindă carantina limitată impusă anterior la nivelul întregii metropole Shanghai. Astfel, cei 26 de milioane de locuitori ai orașului au intrat în carantină generală, iar Shanghai a devenit cel mai mare oraș care a intrat în izolare de la începutul focarului de COVID-19. Portul Shanghai, […]

Noi derogări pentru transportul containerelor de marfă moldovenești din/în portul Constanța

Ministerul Transporturilor și Infrastructurii din România a aprobat noi derogări de la aplicarea tarifelor prevăzute pentru depășirea masei și dimensiunilor maxime admise, impuse de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) pentru containerele de marfă moldovenești din/spre portul Constanța. Derogările se aplică pentru vehiculele rutiere înmatriculate în România și Republica Moldova, în următoarele condiții: […]

Impactul războiului Rusia-Ucraina asupra transportului maritim containerizat în regiunea Mării Negre

Lansarea de către Rusia a unui război la scară largă în Ucraina pe 24 februarie a avut repercusiuni negative atât pentru Ucraina, cât și pentru regiunea Mării Negre în ansamblu, notează Irakli Danelia, Business Development Manager pentru Regiunea Mării Negre Sealand – A Maersk Company într-un articol de opinie pentru Intermodal&Logistics. 2021 a fost un […]

Noi probleme în supply chain: lockdownuri în China ca urmare a creșterii cazurilor de infectare cu Omnicron

Lanțurile de aprovizionare trebuie să se pregătească pentru noi blocaje în următoarele luni, după ce China a anunțat lockdown în mai multe provincii din toată țara. 19 provincii chineze, inclusiv Shenzhen, Zhejiang, Shanghai, Jilin, Suzhou, Guangzhou și Beijing sunt afectate de lockdown. În contextul perturbărilor deja existente, cauzate de războiul din Ucraina, această situație va […]

Hapag Lloyd nu mai acceptă rezervări pentru Germania și Europa Centrală

Linia maritimă germană Hapag Lloyd a anunțat că oprește temporar rezervările din porturile din Europa Centrală: Austria, Elveția, Ungaria, Cehia și Slovacia. Condițiile meteorologice extreme care au afectat nordul Europei în ultimele săptămâni au creat o serie de provocările operaționale. Potrivit Hapag Lloyd acestea au dus la o disponibilitate limitată a containerelor, care se aplică […]

Terminalele de containere de la Marea Neagră au manipulat peste 3 milioane TEU în 2021

Terminalele de containere de la Marea Neagră din Ucraina, România, Rusia, Georgia și Bulgaria au manipulat 3.099.168 TEU în 2021, incluzând containere goale, excluzând transbordările, arată datele publicate de Informall B.G. Din total, containerele pline au reprezentat 2.425.673 TEU, echivalentul a 78,27%. Astfel, creșterea înregistrată pe segmentul containerelor pline a fost de 2,59% în 2021 […]