Porturi

DP World Constanța reînnoiește contractul de concesiune cu Portul Constanța

DP World Constanța a semnat reînnoirea contractului de concesiune cu Administrația Națională a Porturilor Maritime Constanța până în anul 2049. Contractul a fost inițial semnat de către DP World Constanța în anul 2003, terminalul devenind operațional în aprilie 2004. Terminalul deservește atât piața locală și teritoriul învecinat cu ramificații către Europa Centrală, dar și piețele […]

Primele Combilift Straddle Carrier lucrează în România

Lansat oficial în 2009, Combilift Straddle Carrier își face oficial debutul și pe piaţa din România. Primele două echipamente vor lucra în portul Constanţa în cadrul unui nou terminal intermodal și fac parte dintr-o comandă importantă a clientului român, furnizor de servicii logistice specializat în manipularea și containerizarea mărfurilor atipice. Comanda a fost plasată direct […]

FAST FREIGHT dezvoltă un terminal intermodal în Portul Constanţa

În paralel cu sumele investite de către autorităţi în dezvoltarea infrastructurii și creșterea atractivităţii Portului Constanţa, operatorii privaţi derulează la rândul lor investiţii importante în dane specializate, capacităţi de depozitare moderne sau echipamente performante. FAST FREIGHT, companie specializată în furnizarea de servicii de logistică, cu sediul central în Constanţa,  dezvoltă un terminal intermodal de operare […]

Transport multimodal? Da, dar mai întâi să crească viteza pe calea ferată și să dragheze bulgarii Dunărea

Anul 2018 este declarat de Comisia Europeană „anul multimodalităţii”, iar România face progrese destul de încet în transportul intermodal. Barierele râmân aceleași de o bună perioadă de timp: transportul feroviar are o pondere redusă, terminalele intermodale, aflate în proprietatea companiei CFR Marfă, au nevoie de investiţii și sunt utilizate într-o foarte mică măsură, legislaţia vamală […]

Luca Abatello, CEO Circle vorbește despre procesele de automatizare pentru porturi la ROMANIA CONNECTED 2018

Luca Abatello, director general al Circle S.p.A., companie de consultanță cu experiență în domeniul dezvoltării proceselor de automatizare pentru porturi maritime, porturi fluviale, platforme logistice și operatori de transport intermodal va fi speaker la cea de-a doua ediție a ROMANIA CONNECTED pe 20 septembrie 2018, la Hotel Caro, București. Automatizarea, integrarea și interoperatibilitatea în supply […]

Portul Constanţa, hub multimodal pentru dezvoltarea regională

În dezvoltarea transportului multimodal în Europa pentru a asigura competitivitatea sistemului european de transport în contextul comercial global, porturile joacă un rol vital. Acestea reprezintă o ancoră pentru promovarea mijloacelor alternative de transport şi crearea de sisteme de transport sigure, ecologice şi eficiente din punct de vedere al mediului In acest an, pentru a promova […]

DP World achiziționează Unifeeder Group

DP World a anunțat achiziția integrală a Unifeeder Group, cel mai mare operator de container feedere din Europa, cu una dintre cel mai bine conectate rețele shortsea. Unifeeder deservește atât huburile de containere deep-sea cât și piața de mărfuri containerizate din Europa. Valoarea tranzacției se ridică la 660 milioane euro. Această achiziție va contribui la […]

Grupul Hupac achiziționează ERS Railways

Hupac își întărește poziția pe segmentul de transport intermodal maritim în hinterland prin achiziția pachetului majoritar de acțiuni al companiei germane ERS Railways. Achiziția include și 47% din acțiunile  companiei de transport feroviar boxXpress. Rețeaua constuită de ERS în cooperare cu boxXpress se concentreaă asupra porturilor germane, completând-o pe cea a Hupac din porturile Antwerp […]

Modal shift – în Europa se schimbă paradigma de transport

Transportul de mărfuri a crescut semnificativ în Europa în ultimele decade, majoritatea traficului fiind preluat de către transportul rutier. Potrivit celui mai recent raport al Uniunii Europene, publicat în 2017, în perioada 2010-2015 camioanele au transportat trei sferturi din marfa care a tranzitat spaţiul Uniunii Europene, respectiv 75,3%. Această valoare a rămas aproape neschimbată din […]