Porturi

C. Steinweg deschide un depozit logistic în Portul Constanța Sud – investiție strategică de peste 13 milioane de euro

Grupul olandez C. Steinweg, furnizor global de servicii logistice și de depozitare, a inaugurat oficial un nou depozit logistic modern în zona liberă Constanța Sud Agigea. Cu o prezență de peste 18 ani pe piața locală în calitate de expeditor, C. Steinweg România devine acum și operator logistic cu infrastructură proprie, oferind soluții integrate pentru […]

DP World a obținut 65% din electricitatea folosită în 2024 din energie regenerabilă

În raportul său de sustenabilitate pe 2024, DP World a anunțat că 65% din energia consumată în cadrul operațiunilor globale a provenit din surse regenerabile. Raportul detaliază o investiție de 1,17 miliarde de dolari în proiecte de infrastructură ecologică și cu emisii reduse de carbon, inclusiv electrificarea flotei și sisteme de energie regenerabilă. În octombrie […]

BERD caută un investitor pentru portul Giurgiuleşti

Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare (BERD) a lansat o licitaţie internaţională pentru atragerea unui investitor strategic sau financiar care să sprijine dezvoltarea Portului Internaţional Liber Giurgiuleşti, principalul nod maritim şi fluvial al Republicii Moldova. Procesul de vânzare urmează să aibă loc în deplină coordonare cu Guvernul Republicii Moldova, vizând atât cadrul legal, cât şi […]

2024, un an de creștere și provocări pentru porturile de containere din Europa

Clasamentul din 2024 al principalelor 15 porturi de containere din Uniunea Europeană evidenţiază o combinaţie între stabilitatea poziţiilor de vârf și schimbările semnificative în performanţa celorlalte porturi. În total, aceste porturi au manipulat 76,8 milioane TEU în 2024, înregistrând o creștere de 5,9% faţă de anul anterior potrivit PortEconomics. Dacă 2023 a fost marcat de […]

Cum pot deveni mai atractive porturile fluviale din România?

Deși în România, cu excepţia infrastructurii de transport fluvial administrată prin zone libere, există un număr de 43 de porturi fluviale/locuri de operare/ puncte de lucru, cele mai multe dintre ele au o infrastructură slab dezvoltată comparativ cu celelalte porturi europene dunărene. Este nevoie de investiţii semnificative în dezvoltarea infrastructurii, pentru ca porturile fluviale din […]

Undă verde pentru extinderea regimului de zonă liberă în Portul Constanța-zona Midia

Guvernul a aprobat extinderea regimului de zonă liberă în Portul Constanţa-zona Midia, cu o suprafaţă de 7,7 milioane de metri pătraţi. Decizia a fost luată în şedinţa de Guvern de oi, 13 februarie şi presupune o reorganizare administrativă şi operaţională. Această decizie va duce la stimularea investițiilor, impulsionarea activităților comerciale maritime și consolidarea poziției strategice […]

JT Grup Oil își extinde capacitatea logistică cu încă 4.000 de tone prin achiziția navei de bunkeraj Delta Oil

Distribuitorul de carburanți JT Grup Oil  își extinde capacitatea logistică, în urma unei investiții totale de aproximativ 3 milioane de euro, care a presupus atât achiziția cât și modernizarea navei Delta Oil, utilizată anterior pentru operațiuni de bunkeraj în portul Constanța de către compania Gazprom. Astfel, compania și-a extins capacitatea logistică cu încă 4.000 de […]

Frial investește în extinderea infrastructurii portuare din Constanța

Operatorul portuar Frial anunță finalizarea implementării proiectului „Dezvoltarea capacităților de încărcare și descărcare marfă în terminalul Frial din portul maritim Constanța pentru eficientizarea fluxului de cereale din Ucraina”, cofinanțat din Fondul de Coeziune prin Programul Transport (PT) 2021-2027. Prin contractul de finanțare a fost achiziționat un ansamblu operațional, care contribuie la creșterea capacității de operare […]

TTS investește 23 milioane euro în dezvoltarea terminalului de cereale Canopus Constanța

Transportatorul fluvial de mărfuri TTS face o nouă investiție în Portul Constanța. Compania are în plan să investească 22,9 milioane euro în extinderea capacității de operare a terminalului de cereale Canopus. Aproximativ 35% din investiție va fi acoperită din resursele proprii ale filialei Canopus Star, diferența urmând a fi finanțată printr-un credit bancar aflat în […]