Home Logistics 3 PL Inovaţia, parte din ADN-ul FM Logistic

Inovaţia, parte din ADN-ul FM Logistic

Inovaţia, parte din ADN-ul FM Logistic

Inovaţia, dezvoltarea sustenabilă și îmbunătăţirea continuă a proceselor fac parte din ADN-ul companiei. Anul acesta, în cadrul celei de-a 9-a ediţii a evenimentului Customer Day, organizat de către FM România și devenit deja tradiţie, inovaţia a fost punctul central al prezentării susţinute de Cătălin Olteanu, general manager FM România. FM Logistic promovează o cultură a inovaţiei îndreptată către creșterea productivităţii operaţionale, reducerea costurilor în supply chain, dar și creșterea flexibilităţii și furnizarea unui nivel ridicat al calităţii serviciilor. Inovaţia reprezintă un cadru pentru crearea de noi idei, un proces pentru transformarea acestor idei în lucruri concrete, așa cum este de exemplu programul Idea Box, implementat în cadrul FM România, prin care angajaţii sunt încurajaţi și premiaţi pentru ideile pe care le au și care pot fi implementate la nivel de grup. “Punem la punct un sistem de management al ideilor, le adunăm, le selectăm pe cele mai bune, le analizăm și încercăm să vedem exact beneficiile pe care le aduce ideea și costurile pe care le implică, apoi le ducem în faza de prototip, de testare, creăm  niște programe pilot, iar pe cele mai bune le implementăm la nivel de grup” a explicat Cătălin Olteanu procesul de management al ideilor în cadrul FM Logistic. Inovaţia în FM Logistic este centrată în jurul a trei poli:

Lean’novate – îmbunătăţirea continuă, eliminarea sarcinilor care nu aduc valoare adăugată;

Tech’in – utilizarea inovaţiilor tehnologice pentru reproiectarea proceselor, înlocuirea sarcinilor umane cu soluţii tehnologice, aport vizibil pe segmentul de co-packing;

InoService – crearea de servicii cu valoare adăugată, noi soluţii de transport sau SCM.

Efectul acestei culturi organizaţionale centrată de îmbunătăţirea continuă și inovaţia se vede și se simte în toate depozitele FM Logistic. Numeroasele soluţii automate dezvoltate de către FM în colaborare cu parteneri externi contribuie la reducerea timpilor dedicaţi anumitor operaţiuni, îmbunătăţirea productivităţii, scăderea numărului de sarcini cu valoare adăugată mică, reducerea numărului de accidente industrial și a afecţiunilor musculare ale angajaţilor, costurile de manipulare fiind reduse cu 20 până la 40%. “Încercăm să înlocuim factorul uman cu mașini, mai ales în zonele unde factorul uman este predispus la erori sau accidente. Și în România încercăm să înlocuim factorul uman cu mașini, mai ales că în anumite zone, cum este Timișoara, factorul uman nu mai este disponibil” a spus general managerul FM România.

  • Box cutting – dispozitiv automat de tăiere a cutiilor de carton, cu posibilitatea de adaptare a înălţimii de tăiere pentru a nu avaria produsele și pentru a facilita scoaterea produselor din cutii.
  • Staţie de paletizare – elimină operaţiunile de descărcare și repaletizare, furnizând produse la linie în mod constant și uniform.
  • Staţie de legare – identifică cutiile de jumătate și de un sfert de palet, automatizează și centralizează operaţiunile de legare a cutiilor pe palet.
  • Put to light – inovaţie dezvoltată de către FM Logistic împreună cu Balea în vederea eficientizării pickingului, unul dintre cele mai complexe și consumatoare de timp sarcini într-un depozit. nn Inventory viewer platform – un program pilot dezvoltat de către FM Logistic împreună cu Hub One, care va contribui la scăderea timpilor de realizare a inventarelor în depozitele companiei.
  • Stivuitoare acţionate de baterii cu hidrogen, un alt proiect marca FM realizat în colaborare cu producătorul Crown este acum în teste într-unul din site-urile FM din Franţa. “Nu stăm pe loc, încercăm să pregătim viitorul, iar viitorul echipamentelor pentru depozit este strâns legat de bateriile cu hidrogen.” Acestea sunt mai eficiente și au o productivitate mai mare. În discursul său, Cătălin Olteanu a amintit și de inovaţiile în domeniul transportului, un segment în continuă mișcare și schimbare. “Avem, de asemenea și o serie de soluţii noi în transport, pentru că oricât ne-am strădui, orice am face, de la prima roată din cele mai vechi timpuri și până în zilele noastre, optimizarea în transport nu s-a oprit și nu se va opri”.