Home Companii Citronex investește 9 milioane de euro într-un nou centru de coacere a bananelor în Belgia

Citronex investește 9 milioane de euro într-un nou centru de coacere a bananelor în Belgia

Citronex investește 9 milioane de euro într-un nou centru de coacere a bananelor în Belgia

Gigantul polonez Citronex, unul dintre cei mai mari importatori și distribuitori de banane din Europa, face primul pas în Europa de Vest printr-o investiție majoră în Belgia.

Noua facilitate de coacere din Zele, la 50 km de portul Antwerp, va presupune o investiție totală de 9 milioane de euro și va include un depozit de 5.500 mp, spații de birouri de 300 mp și camere de coacere moderne cu o capacitate de 70 de camioane.

Construcția este în curs, iar livrările vor începe în decembrie 2025, moment în care unitatea va crea 50-60 de locuri de muncă și va reprezenta a șasea facilitate de coacere Citronex în Europa.

Belgia: hub strategic pentru Europa de Vest

Pentru noua investiție, scopul este crearea unui hub cu impact regional, după cum a subliniat Marek Szulc:

Desigur, vom livra banane proaspete clienților noștri din Belgia și Olanda în cel mai scurt timp. Probabil că ar fi o investiție prea mare doar pentru această țară, dar suntem la 300 km de Paris și avem acces la întreaga parte de nord a Franței. Vom ajunge în vestul Germaniei și mai repede. Suntem la doar 250 km de Düsseldorf și la 400 km de Frankfurt.”

Apropierea de portul Antwerp și accesul direct la principalele coridoare logistice din Europa oferă companiei avantajul unor livrări rapide, proaspete și eficiente.

România: piață fragmentată, oportunitate pentru Citronex

Citronex a intrat pe piața românească în 2018, unde a construit două dintre cele mai mari centre de coacere din țară, la Timișoara și București. Piața locală era atunci slab competitivă, dominată de jucători mici și echipamente depășite.

„Lanțurile mari de retail creșteau rapid, iar furnizorii locali nu reușeau să răspundă cerințelor de calitate și livrare. Competiția era foarte slabă, iar noi aveam avantajul logistic și experiența necesară”, a explicat Marek Szulc, Director General Citronex.

Astăzi, compania livrează în România între 70 și 100 de camioane de banane pe săptămână, consolidându-și poziția de lider în fața competitorilor locali.

Strategie pe termen lung

Citronex investește exclusiv în țări din Uniunea Europeană, mizând pe stabilitate și siguranță juridică. În paralel, își dezvoltă brandul de banane Yellow, promovat intens inclusiv prin sponsorizarea echipei naționale de fotbal a României, parteneriat valabil până în 2028.